Toon posts:

[RIS - win2k server] *.osc bestanden aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu ik het verhaal van Active Directory klaar hebt met policies, profiles etc.. ben ik nu bezig om een geautomatiseerde installatie via ris te maken.

Mijn doel is om via Ris een werkstation te instaleren die alles automatisch van de server afhaalt.
Hier wil ik eigenlijk dat alle service packs en office programma's ook mee worden genomen.
Nu heb ik gelezen dat dit met het tooltje riprep kan worden gedaan (dat voor latere zorg)

Maar nu:
Ik wil in de OSC bestanden de volgende dingen aanpassen: De computernaam moet hetzelfde worden als de username .. + dat als de username niet bestaat deze automatisch word aangemaakt in een desbetreffende OU.

Nu kan je allemaal leuke dingen aanpassen.. maar waar naar verwijzen deze osc bestanden? Ik kan wel dingen aanpassen zoals %username% etc.. maar deze pakt hij dan weer niet over....

Kan iemand mij hier meer over vertellen, of iemand die ervaringen mee heeft?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Ik zit met hetzelfde probleem, op win2kwereld staat wel een zekere uitleg en ik heb het wel redelijk draaien, maar ik wil idd bovenstaande dingen ook automagisch :)

I’m not like the OTTERS

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op 17 juli 2002 @ 10:40:

Maar nu:
Ik wil in de OSC bestanden de volgende dingen aanpassen: De computernaam moet hetzelfde worden als de username .. + dat als de username niet bestaat deze automatisch word aangemaakt in een desbetreffende OU.

Nu kan je allemaal leuke dingen aanpassen.. maar waar naar verwijzen deze osc bestanden? Ik kan wel dingen aanpassen zoals %username% etc.. maar deze pakt hij dan weer niet over....

Kan iemand mij hier meer over vertellen, of iemand die ervaringen mee heeft?
Ga naar je active directory en zoek de server op waarop je RIS draait..
Klik nu met rechts op die server en ga naar het tabblad "Remote Install"..
Klik nu op "Advanced Settings" en tada hier kun je de computer naam veranderen.