[Java] Een Struts Voorbeeld

Pagina: 1
Acties:

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:54

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik wil mijn opdracht uitvoeren in Java Struts.
Maar nu weet ik wel hoe JSP / JavaBeans & Servlets werken en ik kan er ook wel applicaties in programmeren, maar struts blijven oh zo vaag.

Het is de bedoeling dat ik een nogal complex datamodel uit een mysql database moet inlezen (en deze moet dus weergegeven worden op het scherm en gewijzigd moeten kunnen worden).

Struts lijken mij hier perfect voor (omdat je dan het hele datamodel in een bean kan inlezen en dan met Struts de HTML tevoorschijn kan ttoveren en met behulp van action gevallen de boel weer kan updaten).

Maar ik kan NERGENS een voorbeeld vinden (behalve het voorbeeld van de Jakarta Struts Site zelf en deze is erg onduidelijk).

Wie heeft / weet een mooi snel leer process aan de hand van een voorbeeld waarmee ik vandaag nog een deel van de app. kan afkrijgen?? :P

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:54

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
*kick*
Hmm ik krijg het idee dat Struts en zo of te hoog gegrepen zijn of niet echt populair zijn op dit forum. (Zelfs niet op het Java forum). ;(

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb er nog nooit iets mee gedaan, maar misschien kan je een poging wagen op javahova. Verder is het trouwens ook zo rustig als het maar kan (vakantie).

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hier een paar links, via die links kan je vast heel erg veel resources vinden. Ik geloof dat er op elke Java site als wel een Struts artikel heeft gestaan ;) .

OnJava: Introduction to Jakarta Struts Framework

IBM DeveloperWorks: Struts, an open-source MVC implementation

Struts site: Struts Resources en Struts Articles

Javaworld: Boost Struts with XSLT and XML en Strut your stuff with JSP tags en UI design with Tiles and Struts

Je kan je dus wel even vermaken denk ik zo :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Op woensdag 17 juli 2002 10:37 schreef CT het volgende:
.....
Maar ik kan NERGENS een voorbeeld vinden (behalve het voorbeeld van de Jakarta Struts Site zelf en deze is erg onduidelijk).

Wie heeft / weet een mooi snel leer process aan de hand van een voorbeeld waarmee ik vandaag nog een deel van de app. kan afkrijgen?? :P
ik vind die voorbeelden best duidelijk om het idee te krijgen wat er gebeurd maar moet bekennen dat ik ook eerst even achter mijn oren heb zitten krabben voordat het me geheel duidelijk was.

dit vind ik zelf wel een simpele tutorial:
http://www.jspinsider.com/tutorials/jsp/struts/lesson1/l1_model1.view

het komt er op neer dat je in je strutsconfig.xml kan definieren wat er moet gebeuren als gevolg van de status van je jsp dmv actions.

dus bv als je een jsp hebt waar een login scherm is en de user heeft een ongeldig pw ingevoerd kan je de forward "login" aanroepen die in de config weer naar een bepaalde pagina wijst (login.jsp bv) en bij succes naar bv success.jsp.

ik denk niet dat je het ff in 1 dag leert. :)

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who