Toon posts:

na TV-out resolutie niet meer hoger dan 800x600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb me onlangs een Gainward ti4400 aangeschaft en keek gisterenavond voor't eerst via de TV-Out naar een filmpje op TV. So far so good. Mooi filmpje. Zakje zoute nootjes en een pilsje.

Vanmorgen probeer ik echter m'n monitor terug te gebruiken om wat te browsen en ik krijg't ding opeens niet hoger dan 800x600 (m'n 19" gaat tot 1600x1200). Hogere resoluties kunnen wel gekozen worden, maar als ik dat doe bevriest m'n scherm simpelweg en helpt enkel een reboot. M'n TV is niet langer aangesloten, en wordt dus ook niet gedetecteerd. Vreemd is anders wel dat alles onder de 800x600 wél gekozen kan worden, maar dat-ie maxed aan de TV-out resolutie.

TV opnieuw aangesloten en zo uitgeschakelt, maar dat helpt niet.
Trouwens; moet ik zowiezo niet in staat zijn m'n monitor op een andere resolutie als m'n TV te gebruiken, zelfs al staan alletwee aangesloten ? Als ik dat die, crasht-ie ook.

Help ?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Probeer eens wat te gaan veranderen in Nview, als je windows XP gebruikt. De precieze settings die je wilt/moet/kunt veranderen weet ik zo niet, misschien heb je er wat aan...

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
probeer eens de drivers opnieuw te installeren
suc6

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt erop dat de TV-out niet meer dan 800*600 aan kan. De videokaart weigert dan een hogere resolutie te kiezen. Heb je de TV-out al softwarematig uitgezet? Als je dat doet kan je waarschijnlijk wel weer hogere resoluties kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja. Ik heb zowat een uurtje al met nView zitten klooien, maar meer dan een reboot om de minuut na weer een lock-up omdat ik een hogere resolutie probeer te kiezen levert dat niet op.

Driver opnieuw installeren zal wel helpen, maar ik moet er toch wat anders op kunnen vinden. Dat telkens te doen nadat ik de TV-out gebruikt heb lijkt me ook weer niet de bedoeling.

Vreemd is ook dat een search hier niets opleverde. Blijkbaar heeft niemand last van't zelfde probleem, terwijl me lijkt dat ik niets bijzonders qua instellingen gebruik.

Hmm...

Verwijderd

Naar mijn moet je ook gewoon tv-out software matig ergens uitschakelen.

Dit "probleem" komt ook wel is voor op m'n vriendin's pc met een Kyro chipset erin.

En dat kan je gewoon softwarematig instellen.
Je moet ook is ff kijken op hoeveel Hertz ie nu draait.. is het 60Hz of minder, dan zal het toch echt softwarematig zijn dnek.

Verwijderd

Topicstarter
M'n Refresh kan ik simpelweg optrekken tot 144Hz, dat is dus dan weer niet aan m'n TV max gekoppeld. Vreemd allemaal.
En "softwarematig uitschakelen" ? De enige manier die in me opkomt is via nView, en daar zie ik er nergens een optie voor staan.

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er is ergens "onder water" wat blijven hangen in je settings. Om het effe snel te verhelpen; je huidige driver veranderen naar standaard vga, rebooten en je driver weer installeren. De ATI Radeon8500 kaarten hebben ook af en toe van dat soort grappen dus echt appart is het niet, maar is wel behoorlijk klote ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okee !

Heb't gevonden. Probleem was dat ik m'n TV als desktop-kloon gebruikte (om m'n filmpje full-screen erop te zien).
Heb 'em zojuist gebruikt als desktop-uitbreiding en daarna weer uitgeschakelt, en nu loopt de resolutie van m'n monitor niet meer gelijk ermee op.

Zou mijn inziens niet mogen gebeuren, immers, m'n TV was helemaal niet aangesloten toen-ie problemen gaf. Ligt volgens mij dus weer aan. Brakke. Drivers. Zoals. Zo. Vaak.

Iedereen bedankt !

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Heb je wel die kabel uit je tv-out connector getrokken?
Simpelweg de kabel uit de tv trekken heeft geen effect.
Je moet hem bij je computer eruit trekken.
Daarna even herstarten, nadat je hem eruit hebt getrokken.
Als dit allemaal niet helpt,
kijk eens bij je display instellingen,
wat voor monitor windows denkt te hebben.
Beeldscherm-Instellingen-Geavanceerd-Monitor.
Als daar standaard monitor staat of iets dergelijks,
dan Eigenschappen-Stuurprogramma-Bijwerken,
en dat even in wat anders veranderen,
bijvoorbeeld standaard super vga 1280*1024@75Hz,
indien jouw monitor er niet bijstaat.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1