hoge temp op DEZE pc ?

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
[topic=535972]

ik heb hem binnen, hij heeft nu 6 system fans, 2 die voor in zuigen, 1 die aan de zijkant op de proc blaast, en 3 die achter uit zuigen, maakt wel herrie, maar ik kan ze regelen
de system temp is 35 graden (tis hier binnen denk ik 28), dus das redelijk
alleen de proc is 48 graden

maybe wordt ie nog heter als ik dalijk non stop ga gamen, hoe zou dat komen, dr zit een switech c370 lownoise ding op, trekt deze t niet?

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Niets aan de hand, processors mogen (en kunnen) veel warmer worden. Pas als je temperatuur boven de 70-80 uitkomt zou ik eens gaan kijken of er wat mis is.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Niets mis met die temps als je het mij vraagt. Ik zou alleen die 2 fans voorin intake maken en de 3 achter outtake

• mad_dog
ja dat doen ze dat bedoel ik, aan de voorkant wordt er dus verse lucht IN gezogen en achterkant de hete lucht eruit geblazen,d at is juist, dacht ik

en verder leek het me gewoon hoog voor zon gekoelde kast, maarja, als t niet kwaad kan, dan laat ik t zo :7

Ik heb trouwens mijn bios ingesteld dat ie t zooitje uitgooit bij 60graden (en waarschuwt bij 56)

*vorige proc nl doorgefikt (op de 1ofandre manier)*

• Len
  • Laatst online: 07:58

Len

Leeg

Zit er pasta tussen of zo'n standaard stickertje?

Pasta kan 1 a 2 graden schelen.

Free Tibet

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 12:45 schreef Len het volgende:
Zit er pasta tussen of zo'n standaard stickertje?

Pasta kan 1 a 2 graden schelen.
gij zegt het zelf... 1 of 2 graden woei daz veel ;)

pasta ken wel meer schelen, AS2 oid geleid de warmte van de CPUcore nog net iets beter door als dan gewone pastaaaa

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• mad_dog
kijk, ik had pc besteld, en zij hebben hem in elkaar gezet, ik kom thuis en ik hoor rammel rammel, ik kijk in kast, cooler (proc) ligt er af (op mijn vidkaart, grrr) en dus ik terug en boos doen, zij er op gezet (ik speciaal gevraagd voor neiuwe coolpasta, dus daar ga ik van uit!)
en ze testen, en idd alles werk gewoon nog

(vond t een mooi verhaal, maar idd, als t goed is zit er dus cooltroep op)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Op woensdag 17 juli 2002 12:19 schreef mad_dog het volgende:
Ik heb trouwens mijn bios ingesteld dat ie t zooitje uitgooit bij 60graden (en waarschuwt bij 56)
60 kan een Athlon XP prima hebben hoor.... vanaf 70c kun je maar beter eens wat aan je koeling doen..

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
alles watonder de 65 graden streesed is [ athlon] is prima. boven de 65 graden zal ik maar zorgen gaan maken.

• mad_dog
okay dan! dan kan ik ongestoord gaan gta3en :D

he, jij hebt zon ding in je sig staan, zon link naar je sys specs, waar kan ik zon page vinden (die ik dan zelf invul ofzow, of moet ik hem gewoon jatten met frontpage?)

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uit je verhaal kan ik halen dat je dus fans achter en voor hebt blazen. Die temps van je moeten echt wel lager kunnen met die fans hoor.
Check m'n specs maar eens voor mijn temps :7
Dit is in principe dus niet slim want dit zorgt voor een overdruk.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case1.gif

De beste manier is :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case3.gif
Aan de voorkant erin zuigen, en aan de achterkant eruit blazen (zo heb ik ze zelf)

Of

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case4.gif

Zelfde idee, maar een variatie erop :)

Dit heb ik dus zelf ook ooit uit de FAQ gehaald maargoed :P

• mad_dog
ja, ik kan niet goed uitleggen, ik heb het zo als op de 2e tekening, iig heel veel thx voor je hulp, wordt zeer gewaardeerd

ik hoop dat de temp lager kan, maar hoe
tis hier binnen wel 25graden trowuens, op zolder :r
pc mag hier niet weg van ouders, want maakt teveel herrie :D en hier zit de adsl aansluting

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
no problem, en ik kan dat warmte probleem op zolder. Tis een broeikas hierboven :X

Maar m'n temps zijn wel leuk voor luchtkoeling op een Athje 1.67Ghz.
35 idle 38 Stressed, Case : 24 :7

• mad_dog
je case, bedoel je je mobo?
kijk das netjes, maar dat zal hier niet lukken, want lucht is al 25, zie dan de 24 maar te bereiken (met luchtkoeling dan)

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 13:28 schreef mad_dog het volgende:
je case, bedoel je je mobo?
kijk das netjes, maar dat zal hier niet lukken, want lucht is al 25, zie dan de 24 maar te bereiken (met luchtkoeling dan)
24,8 graden hiero mijn case, dit na 6*80mm enermax fans en 1 * 92mm enermax fan (digitale sensors van digidoc5 geven dit aan)

• mad_dog
ja die digidoc ga ik ook kopen, lijkt me echt vet

weetje trouwens of je die plaate sensor onder de cooler van je vidkaart kan doen (op de core dus) zonder dat je iets sloopt
Pagina: 1