[W2K-server] shares verbergen

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
is er een manier om shares te verbergen uit netwerk-omgeving?

omdat ik voor elke user een eigen share heb gemaakt, heb ik nu zo'n 20 shares op de server staan... in netwerk-omgeving is dat dan uitermaten onoverzichtelijk met allemaal shares waar de meeste users niet bij kunnen...

ik weet dat ik ze met een $-teken erachter kan verbergen, maar dat vindt ik er niet uitzien als ze gemapt zijn... (ben best wel lastig eigenlijk)

is er dus een mogelijkheid om shares te verbergen waar ze toch niet in kunnen?

Verwijderd

volgens mij kan dat niet , maar je kunt wel als alternatieve oplossing in het inlogscript een netwerkverbinding naar hun eigen share aanmaken, zo kunnen ze er snel komen en hoeven ze de 'rommel' niet eens te zien.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 10:14 schreef RonnieB82 het volgende:
is er een manier om shares te verbergen uit netwerk-omgeving?

omdat ik voor elke user een eigen share heb gemaakt, heb ik nu zo'n 20 shares op de server staan... in netwerk-omgeving is dat dan uitermaten onoverzichtelijk met allemaal shares waar de meeste users niet bij kunnen...

ik weet dat ik ze met een $-teken erachter kan verbergen, maar dat vindt ik er niet uitzien als ze gemapt zijn... (ben best wel lastig eigenlijk)

is er dus een mogelijkheid om shares te verbergen waar ze toch niet in kunnen?
Die is er niet. (wat jij wilt, is op een share het "view" of "list" recht uitdelen, en dat bestaan niet).

De enige ,manier is met die $....

Verwijderd

Ja en dan iets in dat logon.bat zetten van
net use U: \\server\users\%username%
zo krijgt iederegebruiker zijn eigen map als U: drive

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 10:29 schreef mr.ed het volgende:
Ja en dan iets in dat logon.bat zetten van
net use U: \\server\users\%username%
zo krijgt iederegebruiker zijn eigen map als U: drive
net use X: \\server\share$\%username% is ook een optie, dan maak je de share waar de homedirs onder zitten hidden (is een veelgebruikte oplossing).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die "NET USE" wordt helemaal niet om gevraagd en heb je ook niet nodig. Je maakt gewoon één share aan "USERS" ofzo of "Private" en daaronder directories voor elke user.
Je kunt dan een policy knutselen die alvast een shortcut naar \\SERVER\USERS\%USERNAME% in My Networkplaces plaatst.
Kortom: ja, je kunt shares onzichtbaar maken door ze niet meer te sharen :Z

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 11:37 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Die "NET USE" wordt helemaal niet om gevraagd en heb je ook niet nodig. Je maakt gewoon één share aan "USERS" ofzo of "Private" en daaronder directories voor elke user.
Je kunt dan een policy knutselen die alvast een shortcut naar \\SERVER\USERS\%USERNAME% in My Networkplaces plaatst.
Kortom: ja, je kunt shares onzichtbaar maken door ze niet meer te sharen :Z
dat is een oplossing ja, alleen hebben we hier helaas nog een paar W98 clients, en daarbij kan je dus zulk soort mappings niet maken... alleen maar direct dus: \\server\%username%

dus bepaalde mappen onzichtbaar maken gaat niet, is het wel mogelijk om AL mn shares onzichtbaar te maken? (dan map ik alles via het inlogscript)
Pagina: 1