Toon posts:

Raid installeren en gebruiken Aopen AK77 PRo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer RAID in te stellen op een Aopen moederbord AK77 Pro, maar dat wil niet lukken.

Als ik een het setup scherm kom (toets dan 1 for Auto Setup) dan kan het gedeelte "optimize Array for"en dat het "Performance" selectievakje kan ik gewoon niet veranderen. Ik kan de spacebar of de pijltjes toetsen indrukken tot ik een ons weeg maar het veranderd niet. De verdere opties kan ik veranderen.

Ik heb 1 HD aangesloten om de Primaire IDE en 1 HD op de 2e HD op 1e Raid)

Hoe kan dit of wat doe ik fout...(zal wel iets fout doen)? :'(

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

-ET-

Phone Home

moet je niet de beide schijfen of eventueel 3 schijven aansluiten op je raid controller om raid te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 10:14 schreef -ET- het volgende:
moet je niet de beide schijfen of eventueel 3 schijven aansluiten op je raid controller om raid te maken.
Ik heb informatie gelezen over Raid en je hebt er 2 nodig om bijv te mirroren...Raid1. Dus 1 HD voor je OS en 1 om daarop te mirroren

Verwijderd

OH --> PMG

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 10:29 schreef enigma het volgende:
OH --> PMG
Means????/PMG.....zegt mij niks

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

-ET-

Phone Home

Op woensdag 17 juli 2002 10:21 schreef Sniper-Snakeye het volgende:

[..]

Ik heb informatie gelezen over Raid en je hebt er 2 nodig om bijv te mirroren...Raid1. Dus 1 HD voor je OS en 1 om daarop te mirroren
ja maar dan moet je beide schijven op je raid controller aansluiten. en wat jij zegt is dat je 1 hdd op primaire ide heb aangesloten. Als je de schijven dan op de primaire raid hangt (1 kabel) of snap ik iets verkeerd :?

Verwijderd

eeeehhhh,... sorry maar volgens mij heeft een pro geen raid ...

alleen de plus.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op vrijdag 26 juli 2002 21:00 schreef KingRichje het volgende:
eeeehhhh,... sorry maar volgens mij heeft een pro geen raid ...

alleen de plus.
Klopt:

AK77 Pro(A)-133:
ATX DIMM x 3 VIA Apollo KT266A 266(EV6) 496(EV6) ATA 133/ DDR SDRAM / 4 USB Ports

AK77 Plus(A)-133:
ATX DIMM x 3 VIA Apollo KT266A 266(EV6) 496(EV6) IDE RAID /DDR SDRAM/ ATA 133/ 4 USB Ports
Pagina: 1