PC boot niet door na keyboard error

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Ik weet niet zeker of het hier moet, maar lees het eerst even helemaal. :)
Als ik mijn pc opstart krijg ik soms een keyboard error. 'No Keyboard present' ofzo. Ik heb een USB MS Office keyboard, via een USB hub (van de monitor). Als ik mijn pc dan reboot springt ie automatisch in de BIOS, en is de bios gereset, van 1730 Mhz (XP 2100+) naar 1300 Mhz. Er staat dan rechts in de balk zoiets als:
"PC hang for an improper CPU setting" ofzoiets.

Waar kan dit aan liggen?? Toetsenbord werkt perfect, dus ik dacht dat het ergens anders aan zou liggen, aangezien de BIOS die melding geeft.

Bijzaken: Bij mijn oude CPU TB 1400 deed ie dat ook soms al.
Mobo = A7M266
Proc = AMD XP 2100+/TB1400

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Misschien dat je batterijtje bijna op is

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

misschien een biosupdate draaien?

[EDIT}btw, heideroosje, je keyboard wordt nog wel gezien als je batterijtje op is dus ik denk niet dat dat het is.
[/EDIT]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
probeer eerst te booten met een ps/2 op DIN toetsenbord en installeer dan je usb toetsenbord .

Verwijderd

- Heb je wel ingesteld dat je een usb keybord hebt?
- zit het Jumpertje verkeerd, dus nog op clear bios?
- zet "halt on all errors" uit.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 16:57

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 17 juli 2002 09:48 schreef Jaded het volgende:
Ik weet niet zeker of het hier moet, maar lees het eerst even helemaal. :)
Als ik mijn pc opstart krijg ik soms een keyboard error. 'No Keyboard present' ofzo. Ik heb een USB MS Office keyboard, via een USB hub (van de monitor). Als ik mijn pc dan reboot springt ie automatisch in de BIOS, en is de bios gereset, van 1730 Mhz (XP 2100+) naar 1300 Mhz. Er staat dan rechts in de balk zoiets als:
"PC hang for an improper CPU setting" ofzoiets.

Waar kan dit aan liggen?? Toetsenbord werkt perfect, dus ik dacht dat het ergens anders aan zou liggen, aangezien de BIOS die melding geeft.

Bijzaken: Bij mijn oude CPU TB 1400 deed ie dat ook soms al.
Mobo = A7M266
Proc = AMD XP 2100+/TB1400
Staat er in de bios "usb legancy" support aan? En zet de error meldingen op none. Zodat ie ook zonder keyboard kan booten. Dat ie dan als je hem uitzet terugspringt kan liggen aan het afsluiten doordat je geen keyboard hebt en de bios denkt dat er iets mis is. Asus is soms wat voorzichtig...

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ik heb een ms natural pro keyboard en datzelfde probleem heb ik telkens weer. irri. of ik het nou met ps/2 of met usb of beide aansluit, maakt niet uit.
met ander toetsenbord geen probleem.
btw ook asus mamaplankje

check ms voor een verzadigend antwoord |:(
misschien gebruikt het keyb meer stroom dat je mamaplank wil leveren
Some ASUS motherboards have a 47 ohm resistor at R232 on the motherboard that reduces the power supply for USB devices to an inadequate level.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Jaded
Zou het kunnen dat mijn USB-hub niet genoeg stroom levert ? En waarom worden dan de CPU setting gereset ?? :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op woensdag 17 juli 2002 10:21 schreef Jaded het volgende:
Zou het kunnen dat mijn USB-hub niet genoeg stroom levert ? En waarom worden dan de CPU setting gereset ?? :?
Ik denk dat dat een foutje van ASUS is.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Jaded
Da's lekker kut dan... Denk je een keer een goed moederbord te hebben, levert de USB niet genoeg power :'(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-12 18:54

star-saber

Ryzen

legency usb op enabled zetten en niet op auto laten staan

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet in de bios aanzetten:

Halt on all but keyboard :)

Dan gaat ie lekker door of er nou een keyboard is of niet. In windoos vind ie em dan wel :)

Verwijderd

Mooi, ik heb dat probleem nu ook sinds ik een G15 (usb) keyboard heb. Helaas heb ik mijn ps/2 plank al in de vuilnis gekwakt. Dat hangen begint zodra hij het bios gedeelte doorlopen is en je het windows welkomst scherm ziet. Als je de pc dan reset krijg je tijdens de herstart in de bios een verhaal te zien met excuses dat er iets mis is gegaan door een hardware of software matige verandering en of je in veilige modus of normaal wilt opstarten. Als je normaal opstart kies dan doorloopt start hij gewoon zonder problemen op.

Halt on anything but keyboard staat aan. Alleen dat usb legacy kan ik nergens vinden.. Alles wat sowieso met usb te maken had stond al op enabled. Het maakt ook verder niet uit welke ubs poort ik gebruik onboard of op de insteekkaart of aan de voor of op bovenzijde op de kast.. (7 stuks totaal :S)

Het moederboard wat ik overgens heb is een MSI board. K8N SLI Series MS-7185. Iemand nog een suggestie ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in andermans topics te posten, laat staan in bejaarde topics, ook al lijken de problemen op elkaar. Start gewoon netjes een nieuw topic helemaal voor jouw eigen probleem :Y) Zie verder ook het PMG Beleid voor richtlijnen voor een goed "Help, mijn PC doet het niet!" topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.