Toon posts:

draadloos internet, betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg gister een brief van een bedrijf dat vanaf september draadloos internet (wdsl) aanbiedt. (zie ook http://www.bcbnet.nl/hsdi/power.html ) Aangezien hier nog geen kabel of adsl beschikbaar is lijkt het me wel handig als ik zo'n abbonement kan nemen. Het kost 25euro/maand en het gaat via een ether frequentie. De snelheid heeft te maken met de afstand van de centrale naar je modem. Mijn vraag is hoe betrouwbaar is zo'n draadloze verbinding? Want ik wil niet dat straks ineens de down/upstream heel laag ligt omdat ik te ver van de centrale af woon. Heeft iemand ervaring met een wdsl verbinding?

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
nee, nog te veel storing

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 09:56 schreef killerflappy het volgende:
nee, nog te veel storing
Dan maar afwachten op kabel/adsl ;(

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-08 17:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 17 juli 2002 10:35 schreef UltraV het volgende:

[..]

Dan maar afwachten op kabel/adsl ;(
Mja, het valt wel mee misschien. Probeer het gewoon een maandje uit als dat kan. Ikzelf moet ook draadloos: ik ga verhuizen naar een plek waar geen kabel is en ik te ver van de telefooncentrale afwoon. Gelukkig staan er zat huizen in de buurt die wel kabel hebben, dus dat komt wel goed :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:24

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hmm... je woont dus in dezelfde regio als mij..
Hier heb ik dus ook al 2 vragen over gesteld, maar ik schrijf me in ieder geval in (vrijblijvend). Ik kreeg laatst een mailtje van die man die dat regelt, en er zou nog een informatie avond over komen.
Als ik jou was zou ik gewoon vrijblijvend inschrijven en dan na die informatie-avond kun je nog altijd beslissen om het wel of niet te doen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23

RvV

Op woensdag 17 juli 2002 09:44 schreef UltraV het volgende:
Ik kreeg gister een brief van een bedrijf dat vanaf september draadloos internet (wdsl) aanbiedt. (zie ook http://www.bcbnet.nl/hsdi/power.html ) Aangezien hier nog geen kabel of adsl beschikbaar is lijkt het me wel handig als ik zo'n abbonement kan nemen. Het kost 25euro/maand en het gaat via een ether frequentie. De snelheid heeft te maken met de afstand van de centrale naar je modem. Mijn vraag is hoe betrouwbaar is zo'n draadloze verbinding? Want ik wil niet dat straks ineens de down/upstream heel laag ligt omdat ik te ver van de centrale af woon. Heeft iemand ervaring met een wdsl verbinding?
Ik heb al ruim 1,5 jaar wDSL van www.ixs.nl. Het ligt zelden plat en als je zicht heb op de antenne is het hardstikke stabiel. Alleen zitten er speedlimits en troep op. Toen die limit er een tijdje af was had ik 2mbit. :P

Y'24

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-08 17:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 17 juli 2002 10:43 schreef FlipFluitketel het volgende:
Hmm... je woont dus in dezelfde regio als mij..
Hier heb ik dus ook al 2 vragen over gesteld, maar ik schrijf me in ieder geval in (vrijblijvend). Ik kreeg laatst een mailtje van die man die dat regelt, en er zou nog een informatie avond over komen.
Als ik jou was zou ik gewoon vrijblijvend inschrijven en dan na die informatie-avond kun je nog altijd beslissen om het wel of niet te doen.
Nee, ik woon niet in dezelfde regio als jij, ik woon in Tilburg :) De techniek heeft zich onderhand wel bewezen, maar het probleem is dat niemand je een stabiele verbinding kan garanderen (voor zover dat bij de kabel wel mogelijk is, maargoed). Je bent afhankelijk van factoren zoals de afstand, straling en weet ik niet wat.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op woensdag 17 juli 2002 12:14 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Nee, ik woon niet in dezelfde regio als jij, ik woon in Tilburg :) De techniek heeft zich onderhand wel bewezen, maar het probleem is dat niemand je een stabiele verbinding kan garanderen (voor zover dat bij de kabel wel mogelijk is, maargoed). Je bent afhankelijk van factoren zoals de afstand, straling en weet ik niet wat.
Ik bedoelde dus niet in jouw regio maar in de regio van UltraV.

Maar de reacties die ik hier lees zijn eigenlijk wel grotendeels positief.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Dan vul ik die brief maar vrijblijvend in :) . En over die regio, ik woon in limburg maar dat is ook in de regio eindhoven

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
BTW wat een ontzettend bagger lelijke site , als die dienst net zo goed is als hun site dan is het iig niets. nofi

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op woensdag 17 juli 2002 12:51 schreef UltraV het volgende:
Dan vul ik die brief maar vrijblijvend in :) . En over die regio, ik woon in limburg maar dat is ook in de regio eindhoven
Ik zelf woon in Neeritter...

En ja, ik weet het.. Die site ziet er zeer goedkoop uit..

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Op woensdag 17 juli 2002 13:16 schreef FlipFluitketel het volgende:

[..]

Is een powerpoint presentatie ofzo ?? Erg verrot .

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 13:16 schreef FlipFluitketel het volgende:

[..]

nogal ja en die brief (dealer herkenbosch) ook, een standaad word briefje zonder logo ofzo

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op woensdag 17 juli 2002 13:18 schreef UltraV het volgende:

[..]

nogal ja en die brief (dealer herkenbosch) ook, een standaad word briefje zonder logo ofzo
En dan al die typvauten op die site.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 13:19 schreef FlipFluitketel het volgende:

[..]

En dan al die typvauten op die site.. :)
het leuke is dat ze ook webdesign doen

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

wat een onze dat ze het wDSL noemen. Het heeft geen ene flikker met DSL te maken (of ze moeten hun POP(`s) middels een DSL verbinding ontsluiten ofzo.

Hun website werkt niet echt in hun voordeel imo :P

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

BcB zelf doet geen webdesign , dit wordt uitbesteed
alleen is die firma momenteel met vakantie , en wilde bcb
jullie de informatie toch niet onthouden , zodoende de powerpoint presentatie , maar anders kijk je toch gewoon op
[SPAM] , of je wacht de officieele product presentatie af welke in de maand augustus plaatsvindt , voor de ongelovigen onder julie kan ik alleen maar opmerken , "blijf dan lekker inbellen via de telefoon" , en als je wilt dat er een site van een paar honder euro aan vast hangt , dan moet je het ook niet gek vinden dat de internet dienst dan een stuk duurder zou zijn .

groeten Dj_Wildcat

Verwijderd

hoe groot is de kans dit ook in andere regios in nederland wordt aangeboden? Of via andere bedrijven? Er zijn nu een aantal wireless alternatieven maar nog geen in mijn regio (nijmegen maar wel buiten alle adsl en kabel mogelijkheden)

Verwijderd

Topicstarter
*schop* heeft er misschien iemand zich vrijblijvend aangemeld? Ik ben eens benieuwd naar de voorwaarden die ze je toesturen. Bijv. over een datalimiet.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 15:59:
*schop* heeft er misschien iemand zich vrijblijvend aangemeld? Ik ben eens benieuwd naar de voorwaarden die ze je toesturen. Bijv. over een datalimiet.
Kijk eens op deze site:
www.gameparty.net/forum
Kies hier dan voor het forum van Lanword (Maasbracht) en dan het topic over 2Mbit internet in Ittervoort.

Hier staat een hele hoop info en reacties van Mr. BCBnet...

Er staan trouwens ook het aantal vrijblijvende aanmeldingen per dorp/stad ergens in dat topic genoemd

Khoop dat je er iets aan hebt..

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mensen in drenthe kunnen zich hier aan melden

Verwijderd

IbBeLz schreef op 17 juli 2002 @ 13:13:
BTW wat een ontzettend bagger lelijke site , als die dienst net zo goed is als hun site dan is het iig niets. nofi
hehe dat had ik ook al op Tweakers.net gezegt, kreeg er een 3+ voor :P
Ik heb geen vertrouwen in dat bedrijf, doe het maar niet tenzij je er maandelijk afstand van kan nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2002 @ 13:34:
BcB zelf doet geen webdesign , dit wordt uitbesteed
alleen is die firma momenteel met vakantie , en wilde bcb
jullie de informatie toch niet onthouden , zodoende de powerpoint presentatie , maar anders kijk je toch gewoon op
[SPAM] , of je wacht de officieele product presentatie af welke in de maand augustus plaatsvindt , voor de ongelovigen onder julie kan ik alleen maar opmerken , "blijf dan lekker inbellen via de telefoon" , en als je wilt dat er een site van een paar honder euro aan vast hangt , dan moet je het ook niet gek vinden dat de internet dienst dan een stuk duurder zou zijn .

groeten Dj_Wildcat
Frank als ik jou GoT historie bekijk zie ik dat je jezelf alleen hebt aangemeld om hier over jou bedrijfje te vertellen, en (ik quote)"blijf dan lekker inbellen via de telefoon".
Ik vind dat je een rare manier van reclame maakt, persoonlijk vind het eigelijk maar spam.
Je gaat ook niet echt in op zeer interessante vragen van de mede forumers.

PS je kan behalve een goede site ook al geen foutloos berichtje schrijven, dat is niet zo erg als normale forum gebruiker, maar als ambassadeur van je firma is dat een fatale fout.

:(

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik stel voor dat jullie even ophouden met bekvechten.

Verwijderd

ut draadje was ook bijna 2 maand oud, een ouwe Koe uit de sloot gehaalt

Verwijderd

Is hier inmiddels al meer over bekent?

Vooral gebruikers ervaring??

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
kijk eens op www.hsdi.nl
:)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Ik was vooral benieuwd naar gebruikers ervaring van tweakers.

Ik begrijp dat er nog niet veel mensen zijn ier die dit hebben.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Zooo oude post :)
Maarr ik zal ff een tip van de sluier oplichten.
Ik woon bovenin drenthe, vlakbij groningen en Totally-Design is hier in de buurt al stevig bezig met het uitrollen van wDSL <- let op, Totally-Design heeft het zo genoemd om verwarring met HSDI.nl te voorkomen.
Ik zie net op http://www.totally-design.com/plaatsen/emmen.htm dat wij (in Tweede Exloermond) nog maar 1 aanmelding nodig heb..dan word ik dan :).
Maar ik heb een post op dat forum gezet met alle specs dus dat copy ik nu ff;

Facts:

- 512kbit snelheid, waar 440kbit van overblijft na encryptie etc. (= 55kb/s)
- De connectie is beveiligd d.m.v encryptie (IPSEC). Je moet natuurlijk wel een firwall installeren, wel zo handig.
- Het is theoretisch mogelijk een netwerk via de connectie aan te leggen met je 'buurman'. Dit is ook geoorloofd door TD.
- Upload en download zijn beide gelijke snelheid.
- Download limiet is 5gb, upload limiet is 25gb, na overschrijding zijn acties nog onduidelijk.
- Geen nachttarief bij download limiet.
- Na misbruik van de connectie word je connectie 1 maand afgesloten en bij ergere gevallen permanent.
- Je hebt een vast IP adres
- Hoe meer aanmeldingen, hoe sneller de zender word geplaatst
- Je ping is zat genoeg om online te gamen
- Draadloos internetten op je laptop in huis is mogelijk, je moet wel de benodigde hardware hebben natuurlijk

Ik hoop dat dit heel wat verduidelijkt.
Wees wel; dit zijn de specs voor wDSL in Drenthe aangeboden door Totally-Design.com. Geld dus niet overal in Nederland maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Als je voor 25 euro wireless kunt flatfee surfen zou ik 't wel weten hoor? Als je niets anders hebt helemaal dus...
Pagina: 1