Toon posts:

Internet op 2 PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, er is al veel over geschreven.
Heb een kabelaansluiting bij UPC (Chello). Er loopt nu een netwerkkabel naar mijn zolder. Wat ik wil is ook eventueel mijn laptop op zolder gebruiken. Maar wil niet iedere keer de netwerkkabel verwisselen (dat werkt gewoon) Is het mogelijk om de kabel te "splitsen" zodat ik altijd op 1 van de 2 Computers het internet op kan. Hoef dus geen netwerk, PC's hoeven niet tegelijk gebruikt te worden.

Wie kan mij misschien een advies geven?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33
Alleen als je een tweede ip-adres bij UPC aanvraagt. Anders kunnen nooit 2 pc's op 1 ip-adres (zonder router).
Je kunt er wel gewoon een hub tussen zetten, maar dan moet je eerst de ene pc uitzetten om de ander te kunnen gebruiken.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 11:37
(jarig!)
Op woensdag 17 juli 2002 09:15 schreef Marcj het volgende:
Alleen als je een tweede ip-adres bij UPC aanvraagt. Anders kunnen nooit 2 pc's op 1 ip-adres (zonder router).
Je kunt er wel gewoon een hub tussen zetten, maar dan moet je eerst de ene pc uitzetten om de ander te kunnen gebruiken.
Dat is dus onzin wat jij schrijft , Het kan wel degelijk .
Koop een extra netwerk kaartje voor je Main pc , koop een crosscable
en connect die naar je laptop . Geen eerste Pc ip 192.168.0.1 en de andere 192.168.0.2 en geef op de laptop gateway 192.168.0.1 in en klaar ben je !

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Koop een vigor.

www.draytek.nl

Overal vanaf en je hoeft geen linux te draaien ;)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Op woensdag 17 juli 2002 09:13 schreef HocusPocus het volgende:
Maar wil niet iedere keer de netwerkkabel verwisselen (dat werkt gewoon)
Lijkt mij stug dat dit werkt aangezien Chello als identificatie het MAC-adres van je netwerkkaart gebruikt, maar goed zoals gezegd een hub zou dit voor je kunnen regelen, alleen is het niet zo dat je de 1 moet uitzetten om de andere te gebruiken. Ook kan je internet delen gebruiken, maar dan moeten altijd beide pc's aanstaan en moet en extra NIC plaatsen in je desktop met een crosskabel ertussen.

• Marcj
Op woensdag 17 juli 2002 09:17 schreef KunDun het volgende:

[..]

en connect die naar je laptop . Geen eerste Pc ip 192.168.0.1 en de andere 192.168.0.2 en geef op de laptop gateway 192.168.0.1 in en klaar ben je !
Hij wou toch juist niet gaan kloten met een netwerk? (er staat ook zonder router ;))
Hoef dus geen netwerk, PC's hoeven niet tegelijk gebruikt te worden.
Of begrijp ik het nou fout. Hij wil dus de kabel splitsen. Dit kan gewoon met een hub, maar dan kunnen de pc's niet tegelijk aan staan.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:21
Op woensdag 17 juli 2002 09:17 schreef KunDun het volgende:

[..]

misschien een nadeel: moet je wel altijd je "Main-pc" aan laten staan wil je op de andere i-net hebben

• mlevd
Op woensdag 17 juli 2002 09:22 schreef reller het volgende:

[..]

misschien een nadeel: moet je wel altijd je "Main-pc" aan laten staan wil je op de andere i-net hebben
Dat zei ik dus al ;)

• reller
Op woensdag 17 juli 2002 09:24 schreef mlevd het volgende:

[..]

Dat zei ik dus al ;)
ow sjit...sorry
ben ook altijd zo blij als ik ook iets weet ;)

• KunDun
(jarig!)
Op woensdag 17 juli 2002 09:24 schreef mlevd het volgende:

[..]

Dat zei ik dus al ;)
Ja , daar hebben julie gelijk in :)

PS : Iemand schreef hierboven ergens dat je de internetkabel gewoon in de Hub kan steken en dan verbinden naar de Twee pc's ik dacht dus dat dat niet mogelijk was , je hebt toch nog altijd een server nodig dan ?

• Marcj
Hoeft niet, maar dan kun je maar één pc tegelijk gebruiken, omdat je anders een ip-conflict krijgt.

• reller
over welk os hebben we het trouwens?
want ICS (internet delen onder windows) is echt niet zo moeilijk om te installen

Verwijderd

Chello internet is te delen met een Sitecom Switch
moet je bij de ene computer niks instellen en bij de andere pc alleen de proxy

dit is de enige manier die ik ken om verder geen comp. als router aan te hebben staan

*gebruikt zelf een Debian Server*

[edit] Typo [edit]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor een 150 euro haal je een router op. Aangezien je de kabel kan wisselen tussen de computers zal het modem en dus ook UPC geen problemen maken van het MAC adres.

Doet ie dat wel is er met zo'n router geloof ik wel de mogelijkheid om handmatig een MAC adres in te kloppen.

Bij zo'n router heb je dan direct 4 aansluitingen voor PC's en vaak ook een printerpoort.

Maar je hoefd geen netwerk :?
Dat is toch juist verschrikkelijk handig om effe je MP3's etc. uit te wisselen :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• KunDun
(jarig!)
Ik zie een aantal mensen hier schrijven dat het MAC adres van je Netwerkkaart jou ID is voor chello , maar ik heb zelf toen de tijd mijn Netwerkkaart gekocht en het is geen chello ding . En ik heb ondertussen ook al eens mijn netwerkkaart vervangen en toen had ik nog steeds internet hoor . Dus hoe zit dat met die MAC id ??

• mlevd
Op woensdag 17 juli 2002 09:42 schreef KunDun het volgende:
Ik zie een aantal mensen hier schrijven dat het MAC adres van je Netwerkkaart jou ID is voor chello , maar ik heb zelf toen de tijd mijn Netwerkkaart gekocht en het is geen chello ding . En ik heb ondertussen ook al eens mijn netwerkkaart vervangen en toen had ik nog steeds internet hoor . Dus hoe zit dat met die MAC id ??
Ik kan dus bv. niet zomaar mijn NIC vervangen. Als ik dat doe moet ik eerst in de telefoon klimmen naar de helpdesk bellen en mijn nieuwe MAC-adres doorgeven. Ik dacht dat dat altijd zo was met Chello, maar kennelijk dus niet.

Verwijderd

ik kan gewoon NIC blijven vervangen hoor >_>
bij chello gaat om het MAC adres van je Kabel Modem

vragen ze alleen maar naar niet naar MAC adres van een NIC

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Op woensdag 17 juli 2002 09:59 schreef mlevd het volgende:

[..]

Ik kan dus bv. niet zomaar mijn NIC vervangen. Als ik dat doe moet ik eerst in de telefoon klimmen naar de helpdesk bellen en mijn nieuwe MAC-adres doorgeven. Ik dacht dat dat altijd zo was met Chello, maar kennelijk dus niet.
Ligt eraan welk gebied je zit en welk systeem je gebruikt, in Harderwijk b.v. is het niet nodig, in Amsteldam (voormalig A2000 dus) is het wel nodig. Bij mijn provider (Wanadoo) is het ook niet nodig, hangt er dus maar net van af.

• mlevd
Op woensdag 17 juli 2002 10:11 schreef micha het volgende:

[..]

Ligt eraan welk gebied je zit en welk systeem je gebruikt, in Harderwijk b.v. is het niet nodig, in Amsteldam (voormalig A2000 dus) is het wel nodig. Bij mijn provider (Wanadoo) is het ook niet nodig, hangt er dus maar net van af.
idd Amsterdam (of Amsteldam zoals jij het noemt :) alleen heb ik liever Heineken)

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
hier omgeving eindhoven
is het dus wel
helpdesk bellen en na 5 min doet ie het weer
dus ik heb maar gelijk het mac van mijn router opgegeven :+

Verwijderd

zou er gewoon een hub tussen zetten en dan 1 pc tegelijk aan.
Ik kan er zelfs 2 aanzetten en krijg dan soms op alle2 ip van chello (zou niet moeten kunnen volgens chello):P

• Marcj
Op woensdag 17 juli 2002 10:31 schreef thcobl het volgende:
zou er gewoon een hub tussen zetten en dan 1 pc tegelijk aan.
Ik kan er zelfs 2 aanzetten en krijg dan soms op alle2 ip van chello (zou niet moeten kunnen volgens chello):P
Alle twee hetzelfde IP? Dat is echt onmogelijk, dan krijg je vanzelf fouten in windows (ip-conflict).

edit:
Ik ga er nog altijd van uit dat Chello net zo werkt als @HOME, en dat bij elke computernaam een ip hoort.
Pagina: 1