Toon posts:

Philips breedbeeld-tv probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Gisteren begon onze Philips-breedbeeld-tv een beetje raar te doen. Het beeld werd opeens breder en dan weer smaller. En echt zo vaak dat je er gek van wordt. Ik denk "dat gaat wel over als ie vannacht uitstaat". Bleek dus van niet.
Nou zit ik daarnet Stress Test te kijken, en toen ging de tv opeens over op een heel raar breed en hol beeld, bijna zo breed als bioscoopformaat. Toen ging 'ie een paar keer vanzelf aan en uit, en nou doet ie niks meer. Kunnen we hier nog wat aan (laten) doen, of is de tv ten dode opgeschreven?

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:28
Automatisch scherm aanpassen uitzetten :?
Zet de tv via het menu eens op fabrieks instellingen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:39

BaRF

bijna kerst

of heeft er iemand toevallig een vaasje bloemen op de tv gezet die af en toe word bewatert? is hier ook een keer gebeurt... ;( (MOEDER!!!)

bij ons kwam het goed door een tijd uit te laten stan en alles te laten droge...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Fabrieksinstellingen heb ik al geprobeerd, voordat 'ie er toaal mee afnokte, hielp niet, en beeld aanpassen staat op altijd op Panoramic, aangezien er nauwelijks in breedbeeld word uitgezonden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 08:22 schreef BaRF het volgende:
of heeft er iemand toevallig een vaasje bloemen op de tv gezet die af en toe word bewatert? is hier ook een keer gebeurt... ;( (MOEDER!!!)

bij ons kwam het goed door een tijd uit te laten stan en alles te laten droge...
Nee, dat is het ook niet. Het enige wat er op de tv staat, is een foto van me ma en haar idool. Wij hebben niet van die groene vingers :).

• SyphOn
Hmmz ik denk niet dat er veel andere mogelijkheden zijn dan :'(

Verwijderd

Topicstarter
Maar denk je dat het nog gerepareerd kan worden? Of moeten we maar gelijk een nieuwe kopen? Die dingen zijn duur, hoor :'(.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 13:39
hoe oud is de TV?

• SyphOn
Je kan vragen of ze eerst willen kijken wat er mis mee is. Als ze dan duure onderdelen moeten vervangen kan je dan pas kijken of je misschien beter een nieuwe kan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 08:46 schreef reller het volgende:
hoe oud is de TV?
3 jaar ongeveer, heb het altijd prima gedaan.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat het door slechte soldeerverbindingen wordt veroorzaakt. Als je zelf geen verstand van TV's hebt zal er een reparateur aan te pas moeten komen. Gezien het feit dat hij duur was zal reparatie nog wel lonen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 10:39 schreef polaris het volgende:
Ik denk dat het door slechte soldeerverbindingen wordt veroorzaakt. Als je zelf geen verstand van TV's hebt zal er een reparateur aan te pas moeten komen. Gezien het feit dat hij duur was zal reparatie nog wel lonen.
OK, thanx voor de replies.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Soms wil een stuk hout ook wel helpen om de printplaten wat beter contact met elkaar te laten maken. ;) :+ :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 17 juli 2002 08:19 schreef TeslaMaster het volgende:
Hoi medetweakers,

Gisteren begon onze Philips-breedbeeld-tv een beetje raar te doen. Het beeld werd opeens breder en dan weer smaller. En echt zo vaak dat je er gek van wordt. Ik denk "dat gaat wel over als ie vannacht uitstaat". Bleek dus van niet.
Nou zit ik daarnet Stress Test te kijken, en toen ging de tv opeens over op een heel raar breed en hol beeld, bijna zo breed als bioscoopformaat. Toen ging 'ie een paar keer vanzelf aan en uit, en nou doet ie niks meer. Kunnen we hier nog wat aan (laten) doen, of is de tv ten dode opgeschreven?
Klinkt als de hoogspanning die rot is. Heb je nog garantie ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• PJKs
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Op woensdag 17 juli 2002 11:01 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Klinkt als de hoogspanning die rot is. Heb je nog garantie ?
Of je garantie hebt of niet, je kunt het sowieso proberen gratis gerepareerd te krijgen. Van een TV (zeker een dure) mag je verwachten dat hij meer dan 3 jaar meegaat. Afsluiten van een 'extra garantie' van 5 jaar ofzo is dus eigenlijk nooit nodig, want bij normaal gebruik is een TV redelijkerwijs niet binnen 3 jaar kapot. En dus kun je Philips erop aanspreken...

Vraag blijft... WAT is normaal gebruik...? Als je 'Stress Test' hebt gekeken kan Philips zeggen dat een TV niet tegen 'Stress tests' kan... :+

ja, graag!

Pagina: 1