Toon posts:

[VB] & [MYSQL]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma in vb dat vanalles uit een mysql db haalt die online staat op een redhat linux server. Dit gaat over het algemeen zonder problemen (nu toch).

Maar als ik de met de package deployment wizard een cab file en setup.exe maak dan krijg ik steeds de error bij het registeren van msado.dll.
Zijn er nog die dit probleem hebben? Maar als je op ignore duwt werkt het programma daar niet van, maar toch gek vind ik!

Ook wou ik weten hoe je het kan doen dat de client pc geen myodbc hoeft te installeren dat jij die dus bij je installatie ook installeert, iemand enig idee hoe je dit moet doen?

Verwijderd

Heeft de P&DWizard alleen die msado.dll toegevoegd of heb je de hele MDAC_TYP.EXE.
Kijk in de directory Package\Support\ om deze bestanden terug te vinden...

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
volgens mij moet je die ODBC-driver gewoon installeren. Of InstallShield gebruiken, die doet het volgens mij automatisch.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
het is dus alleen die msado.dll, maar als ik in de gegenereerde support dir kijk staat die msado.dll er niet eens bij, wel een paar andere dll, maar van ado staan er enkel deze.
msado20.tlb
msadodc.ocx

maar nogmaals het programma werkt ook al krijg je de error dat is hetgene wat ik er gek aan vind.

Ik had ook een mail gestuurd naar mysql voor te vragen hoe ze dat nu gedaan hadden dat je geen myodbc hoefde te installeren.

ze deden gewoon een reference naar mysqlclient.dll. En gebruikten deze api dan voor alles te doen. Op deze manier hoef je geen myodbc te installeren.

hier vind je daar meer info over

http://www.mysql.com/doc/C/_/C_API_functions.html