kwaliteitverschil splitter voor coax

Pagina: 1
Acties:

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
Ik heb nu eindelijk een TV'tje hier op m'n kamer maar toch kan de beeldkwaliteit naar mijn mening beter. Ik heb nu zo'n plastic splitter tussen de 2 TV's die ik gebruik.

Nu heb je nog 2 andere soorten splitters namelijk een soort T vormige van metaal en een ander soort van metaal. Zou dat veel verschil in kwaliteit uitmaken.

Het kan natuurlijk ook komen doordat er ongeveer 10 mtr coax tussen zit. (van splitter 7 mtr naar contact doos, van contactdoos 3 mtr naar TV). Ik kan natuurlijk dat ook rechtstreeks aansluiten. De TV die rechtstreeks op het aansluitdoos staat die heeft wel een goed beeld. Bij mij is het vooral dat je in bijv. een rood vlak niet helemaal egaal rood is maar dat je een paar donkere/lichtere vlekken ziet.

Iemand anders nog tips???????

Verwijderd

een goedkope plastic splitter bestaat alleen maar uit 2 75ohm weerstandjes, die een boel verlies veroorzaken, vandaar ook dat slechtere beeld. De andere "metalen" splitter bevat en soort transformatortje waardoor de demping (het verlies) een stuk minder is. Ook hierin bestaan kwaliteitsverschillen. ga hiervoor naar een goede electronicazaak en niet naar een hobbywinkel of bouwmarkt.
De kleur afwijkingen worden vaak veroorzaakt door reflecties in je coax kabel. Oorzaak hiervan is dat de kabel niet netjes aan beide kanten met 75 ohm (soms ook door een slechte splitter) is afgesloten.

ik hoop dat je hier wat aan hebt
peterpan

Verwijderd

Wat je ook kan doen is dat je er een antenneversterker tussen zet... b.v. een videorecorder

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
Ik wil de splitter idd ook nog op de video zetten die beneden staat. Misschien dat dat nog wat uit maakt en anders haal ik effe een andere splitter.

Verwijderd

Hirschmann heeft goeie..Ook versterkers enz...en gebruik een goede coaxkabel.(geen gammatoei).Zorg ook dat de afscherming goed Contact maakt in de stekkers. Ook kortsluiting tussen afscherming en kern komt wel eens voor. Je krijgt dan een beetje korrelig beeld...De ene zender meer dan de andere...succes

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
Je kunt natuurlijk ook een versterkertje van fl 40,= kopen, daar komen meteen ook 2 uitgangen vanaf. versterker = problemen opgelost.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Probeer het is zonder splitter,zal je zien dat je beeld een stuk beter wordt.

Gewoon aan elkaar knopen.Heb je soms alleen last als de andere tv zapt.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Maar tussen de versterkers van fl 40 en 80 piek zit ook weer een duidelijk verschil in.

And The Only One

Pagina: 1