Toon posts:

[slackware] x server signal 11 error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb hier een laptop staan Toshiba 200CDT met een Chips 65550 2mb videokaartje erin.
Daarop wil ik slackware 8 installen alleen de x server knalt er steeds uit.

Ik heb de logfile al bekeken, eerst stonden de verticale en de horizontale refresh niet goed, heb ik nu aangepast, maar ik krijg nu weer een andere foutmelding, namelijk een signal 11 error en daarna IO error 104.

Iemand een id'tje hoe ik dit kan oplossen?
thnx

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Welke driver gebruik je?

Verwijderd

Kun je die signal 11 error eens pasten? Ik weet niet of het een "beroemde" signal 11 error is die je beschreven ziet op de Signal 11 FAQ. Vaak heeft het dan met problemen in je hardware te maken (kapot RAM ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al opgelost.

Ik gebruikte de driver voor de chips 65550, heb dit verandert naar de vesa driver en het loopt als een zonnetje :D

Alleen werkt de muis van me laptop nog nie onder x, tis ja hoe noem je zo'n ding, geen touchpad maar zo'n stick weje wel.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 17 juli 2002 16:33 schreef rollator het volgende:
Ik gebruikte de driver voor de chips 65550, heb dit verandert naar de vesa driver en het loopt als een zonnetje :D
Ow wacht... In bepaalde versies van XFree 4.nogwat was de chips_drv.o volgensmij kapot ja... Die segvde on startup.
Welke XFree versie heb je precies?

De vesa driver werkt btw wel, maar de chips driver support meer acceleratiemogelijkheden van dat kaartje (voorzover dat ding acceleratie heeft :+ )
Alleen werkt de muis van me laptop nog nie onder x, tis ja hoe noem je zo'n ding, geen touchpad maar zo'n stick weje wel.
Muisknobbel, clit, whatever :P
Is gewoon PS/2 muis als het goed is... /dev/psaux invullen als device en PS/2 als protocol.

Verwijderd

Slackware 8.0 gebruikt XFree86-4.1.0. In 4.2.0 (Slackware-8.1) zijn de C&T drivers geupdate. Of daarmee je probleem wordt opgelost weet ik niet maar wellicht het proberen waard.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Mja, ik weet niet meer precies om welke versie(s) het ging. Ik kan er wel twee versies van online zetten. Die kun je er dan overheen kopieren (originele driver even backuppen) en proberen of het dan wel werkt.

Verwijderd

http://www.linuxpackages.net/packages/Slackware-8/xfree86-4.2.0/
Daar staat een Slackware 8.0 package van XFree86-4.2.0. Is met de Slackware pkgtool te installeren :)
Pagina: 1