[Topografie] Router->Router->Hub?

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Okee, ik ben niet zo'n held in netwerken.
Ik heb voor mij staan:
* Mijn computer :D
* Computer van mijn vriendin O+
* Een oude computer die dolgraag servertje wil spelen :+
* Mijn modem/router van Versatel :(

Nu wil ik het volgende: Mijn vriendin en ik willen allebei, los van elkaar, kunnen internetten enzo. Tevens wil ik een proxyserver voor mijn net gemaakte DPC subteam :P. Ook zou ik een website willen draaien en eventueel een FTP-servertje.

Dus ik heb twee dingen in mijn hoofd, en vraag me af of dat kan, of dat iemand anders weet hoe het wel moet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Optie 1: 
Modem/router
 |
 V
(proxy)server/router -> Mijn computer
|-> Vriendins computer

Eventueel een hub, of anders gewoon een berg NICs in die router/server

Optie 2: 
Modem/router
|
V 
Hub -> Mijn computer
||-> Vriendins computer
|->(proxy)server

Iemand (met verstand van netwerkjes) een idee? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Het hangt er van af of je meerdere computers op je modem kunt aansluiten, en dat hangt er van af of je modem een router is en aan NAT doet.

Je zou dat kunnen nachecken op de site van de fabrikant, maar ik kan me herinneren dat deze Versatel-dingen nogal misleidend waren en het predikaat 'router' droegen terwijl ze gewoon een modem waren :?.

Overigens: die tekeningetjes binnen [code]-tags zetten zou helpen :). Bovendien hebben we voor netwerken [forum=19] :).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 03:38 schreef Kjev het volgende:
Het hangt er van af of je meerdere computers op je modem kunt aansluiten, en dat hangt er van af of je modem een router is en aan NAT doet.
Ja, hij doet mee aan meerdere computers en hij doet aan NAT. Jammergenoeg kan ik die modem/router/dinges niet zelf instellen :(

En of het echt een router is... kweenie... Dat stomme ding heeft iig maar een UTP-poort....

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ok doe het zo...
code:
1
2
3
4
MODEM--SERVER-----HUB---PC1
             |
             |
             PC2

Zet op je server bakje windows 2000, maak verbinding en deel dan het internet dmv WinRoute. Nu hebben pc1 en pc2 dus internet.
Voor hosten van FTP/webservers kan je wat appz downen:

Voor FTP Server download je: Serv-U
Webserver Appache of een iets makkelijkere oplossing, voor als het alleen om hosten van een paar paginatjes gaat en wat plaatjes SimpleServer
Hier kan je WinRoute vinden.

Op deze manier zitten er een nadeel en een voordeel aan. Ik heb het dan dus over het aansluiten van het modem direct op de server ipv uplinken op je hub.
*voordeel: voor webserver en ftp server moet je dan portenmappen en ik weet niet of dat wel zo makkelijk is op dat modem van je
*nadeel: als de server uitvalt is er ook geen internet meer

Ik weet niet zeker hoe dat aansluiten direct op hub gaat met dat modem van je. Misschien is het wel heel makkelijk of kan het helemaal niet. (alcatel kan niet)

Voor de rest kan je nog wel wat rondzoeken op google of wachten op antwoorden van andere gotters. :)

Verwijderd

move ---> NT :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 17 juli 2002 04:13 schreef Novah het volgende:
Ik weet niet zeker hoe dat aansluiten direct op hub gaat met dat modem van je. Misschien is het wel heel makkelijk of kan het helemaal niet. (alcatel kan niet)
Dat gaat als je:
• een ip voor elke pc hebt van je ISP
• je modem kan tweaken tot router maar dan is het ook gewoon dezelfde situatie als in jouw schetsje ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1