Toon posts:

Aeolus Bios met 500Mhz Memory support in HERE!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zojuist bezig geweest met het editten zodat ook
de aeolus nu stnadaard 500Mhz support

hier zijn de files te vinden http://members.home.nl/snipsel/aeolus.rar

hieronder de readme.txt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Release Notes:

Original Bios = from LEADTEK ti4200
Changes Made:

- Changed VendorID, so it works for with the Aeolus 128MB Card
- Changed Core/Memory speed to 250MHz/500Mhz.
- changed SingON message

Installing Notes:

- Put the files in this zip file on a bootdisk
- Boot into DOS
- Run flash.bat

Disclaimer:

I'm not responsable for any damage when installing this files
use @ own risk

GReetz SnipSel

for any questions mail snipsel@home.nl

Verwijderd

al iemand geprobeerd?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Was de leadtek bios de nieuwste bios welke je kon vinden?

Welk versie nummer heeft dan die Leadtek bios?
wat heeft die inno3d ook alweer voor nummer?
oh ja: 4.25.00.34.00

btw. wat kun je allemaal veranderen met die bios-editor?
ik zeg wel dat hij al jaren bestaat, maar ik heb het nog nooit geprobeerd :+
Kun je bv. sidebanding aan\uit zetten?

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 01:39 schreef Snippie het volgende:
Ik ben zojuist bezig geweest met het editten zodat ook
de aeolus nu stnadaard 500Mhz support

hier zijn de files te vinden http://members.home.nl/snipsel/aeolus.rar
Link werkt niet......

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op woensdag 17 juli 2002 09:00 schreef King_Bee het volgende:

[..]

Link werkt niet......
Echt wel.

Ik heb hem zelfs ff voor je gemirrord :P

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 09:01 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Echt wel.

Ik heb hem zelfs ff voor je gemirrord :P
begrijp er niks van, ook deze kan ik niet downloaden, de rest wat op jouw server staat wel ?????

• hjs
  • Niet online

hjs

btw in de zip mis ik een progje, toen ik mijn kaart wou flashen vroeg hij naar het andere progje dat in de zip van de laatste nvflash util zat (deze had ik niet uitgepakt).
Ik denk dat het handig is om dat progje ook maar in te pakken. (Sorry, ben de naam kwijt en heb de zip niet hier op mijn werk meer.)

Ik vraag me alleen dus af, zal Aopen niet iets in zijn bios veranderd hebben, werkt bv. de tv-in nog wel na het flashen met een "vreemde" bios?

Verwijderd

Topicstarter
dat progje dat je mist.. heb ik ook toegevoegd aan de zip file. nview etc werkt allemaal prima.

de bios is gebaseerd op 4.25.00.30

enige vraag is of iemand zijn orginele aeolus bios ffies kan sturen.. ben ik in alle haast zelf vergeten te bewaren.

Greetz Snip

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 10:16 schreef Snippie het volgende:

enige vraag is of iemand zijn orginele aeolus bios ffies kan sturen.. ben ik in alle haast zelf vergeten te bewaren.
Hebbik net gedaan :)

Vertel maar effe of het goed is aangekomen, Norton Antivirus had wat problemen. *ehum*

Verwijderd

Topicstarter
Kheb zojuist een leuke ontdekking gedaan

het voglende heb ik gedaan:

Een Leadtek ti4200 (4.25.00.30) gemod zodat ie werkt voor de Aeolus kaart

en

Een Innovision ti4200 (4.25.00.34) gemod zodat ie werkt voor de Aeolus kaart

3DMark score
LeadtekBios = 7140
InnovisionBios = 6968

Ondanks het toch hogere versie nummer... is de leadtek bios WAY faster! (172 punten is iig niet niets)

Ik heb de rar file aangepast die boven in die topic is geplaatst..

hier even de nieuwe Readme.txt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Release Notes:

BIOS Aeolus-Lead

Original Bios = from Leadtek ti4200 (4.25.00.30)
Changes Made:

- Changed SingON message

Bios Aeolus-Inno

Original Bios = from Innovision ti4200 (4.25.00.34)
Changes Made:

- Changed SingON message

Installing Notes:

- Put the files in this zip file on a bootdisk
- Boot into DOS
- Run flashlead.bat (for Modifies Leadtek Bios)
- Run flashinno.bat (for Modifies InnoVision Bios)

Disclaimer:

I'm not responsable for any damage when installing this files
use @ own risk

GReetz SnipSel

for any questions mail snipsel@home.nl

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe vaak heb je 3dmark gedraaid?

indien maar 1 keer, zou je het een 2de keer willen doen
als dan het verschil weer bijna 200 punten is dan flash ik de leadtek bios wel vanavond. :D

Oh en nu je toch lekker aan het spelen bent met die biossen, zou je niet een versie kunnen maken van de Leadtek met AGP SBA (sideband) uit? (geeft toch alleen maar problemen en qua performance scheelt het niks, of zou dat het verschil zijn tussen die 2 biossen?

Wat is STRAP override?
FW (fastwrite) kan ik in de bios van mijn mobo uitzetten, en daar staat een ? achter
(zit ff te kijken in die Ray Adams bios editor)

Verwijderd

Topicstarter
hehe die zelfde vraag kreeg ik dus ook al van een kameraad daarna gelijk nog maar 2 keer getest.....

dus nu totaal 3 keer.. kost ffies wat tijd.

maar het blijft dus steeds ongeveer +/- 170 punten schelen
ziet ernaar uit dat leadtek de core van de code toch wel wat beter heeft geoptimaliseerd

Verwijderd

Hee snippie ;)

Ik had de originele bios ge-emailed, istie dr nu ?
Dat Norton probleempje was omdat de mailserver disconnects had, ik had de @ verkeerd getiept als een $ *zucht* :)
Anders stuur ik hem wel efkens opnieuw.

Een vraagje nog over die Bios editor, welke is het ? Die van Ray Adams werkt hier niet goed. Misschien heb jij een betere.

Wat hier met die Aopen kaart goed draait, is core / mem 300/490. Dat heeft net de hele nacht staan 3Dmarken, met systeem FSB op 110 Mhz. Mem op 500 is dan net niet 100%stabiel, zowel met de originele als de nieuwere Innovision Bios.

Verwijderd

Topicstarter
http://members.home.nl/snipsel/aeolus1-sba-off.rom

ok hiero de leadtek versie met sba off.

dit was overigens niet het verschil tussen de 2 biossen

en over dat STRAP

STRAP Overwrite enabled
If checked. Video card will use Strap Register to update state of register of card, i.e. SBA and some other options will not be turned on if this options disabled.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de hooi.. thnx alvast als je hem nog eens zou willen mailen

is idd dat ray adams proggie laatste versie.. samen met nvflash 4.15 werk het prima

alleen dat niet elke memory speed zomaar werkt.. alleen bepaalde waardes.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 17 juli 2002 12:10 schreef Snippie het volgende:
ik heb de hooi.. thnx alvast als je hem nog eens zou willen mailen

is idd dat ray adams proggie laatste versie.. samen met nvflash 4.15 werk het prima

alleen dat niet elke memory speed zomaar werkt.. alleen bepaalde waardes.
Staat de mem klok daarom op 512?

Verwijderd

Okiedo, hij is weer even opnieuw ge emailed. ;)

Als ik dat Ray Adams progje gebruik, staat er te weinig info ingevuld als ik de BIOS inlees, b.v. de TV-code en de Strap info, en het geheugen komt altijd als 328 Mhz naar voren. Dat klopt dus echt niet.

Waar heb jij deze versie ge-download , weet je dat nog ?

Verwijderd

Topicstarter
idd vandaar de 512Memory Setting

die 328waarde voor 446Mhz.. is mijzelf ook nog een beetje wazig. thnx nog voor je mail met de orginele bios..

deze ook maar gelijk ffies modden

• hjs
  • Niet online

hjs

ik lees dit net bij Guru3d over die bios-editor van Adams

Fixed bug with GeForce 4 Ti bioses with new NVIDIA COntrol Block structure.
Be careful while editing GeForce 4 Ti/MX bioses! Change only GPU and Memory clock and dont't touch SBA/FW setting, it will not work and may corrupt you bios file. Check with VGABIOS first, if you can :)

Dus haal die bios met de sideband-off maar weer snel weg voordat er ongelukken gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
idd goed plan :P

Verwijderd

Topicstarter
he vreemd.. de orginele aeolus rom file krijgen we dus in geen geval op 500Mhz.... hij blijft maar op 446Mhz ook naar het modden

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik de standaard aopen bios in me rom geladen

en hem maar handmatig @ the same speed van die leadtek bios gezet... maar dan zijn ze dus even snel

die innovision bios is gewoon TRAAG!

dat is mijn conclusie..

ik ga vanaf nu wel de Leadtrek bios gebruiken simpel omdat die standaard wel op 513Mhz wil runnen... die Aopen bios krijg ik maar niet aan de praat hoger dan 446Mhz.

Verwijderd

Yep,
dat was dus ook het probleem. Ook als ik die Aeolus2.rom van jou op 300/490 probeer te zetten, gebeurt er helemaal niets.

Helaas, pindakaas, het blijft 250/445.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 17 juli 2002 13:29 schreef Snippie het volgende:
nu heb ik de standaard aopen bios in me rom geladen

en hem maar handmatig @ the same speed van die leadtek bios gezet... maar dan zijn ze dus even snel

die innovision bios is gewoon TRAAG!

dat is mijn conclusie..

ik ga vanaf nu wel de Leadtrek bios gebruiken simpel omdat die standaard wel op 513Mhz wil runnen... die Aopen bios krijg ik maar niet aan de praat hoger dan 446Mhz.
Dat vroeg ik me dus ook af ;)
Dat die nieuwere trager is, is natuurlijk de schuld van nVidia en niet van inno3d het zal wel een reden hebben.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 13:29 schreef Snippie het volgende:

De 64 Mb versie van Innovision loopt ook standaard al op 513. ;)

Misschien dat er iemand met een 64 Mb Aeolus is die even de BIOS met NVflash wil uitlezen ??

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 13:31 schreef hjs het volgende:

[..]

*knip*
het zal wel een reden hebben.
Wat dacht je van de "clean instal XP geeft een blank screen" bug..
;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 13:31 schreef Hooi het volgende:
Yep,
dat was dus ook het probleem. Ook als ik die Aeolus2.rom van jou op 300/490 probeer te zetten, gebeurt er helemaal niets.

Helaas, pindakaas, het blijft 250/445.
512.. werkt wel voor beide biosen, andere waardes jammer genoeg niet.. overigens draait mijn Aeolus tot.. 300/545 stabiel zonder artifacts.

valt me trouwens op dat aopens bios 1k groter is dan die van leadtek.. maar ze hebben wel hetzelfde reference nummer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 13:36 schreef Hooi het volgende:

[..]

De 64 Mb versie van Innovision loopt ook standaard al op 513. ;)

Misschien dat er iemand met een 64 Mb Aeolus is die even de BIOS met NVflash wil uitlezen ??
dit zou een goede reden kunnen zijn dat aopen's bios standaard geen 513Mhz wil lopen... omdat aopen simpel geen 64Mb versie van de kaart heeft uitgebracht. Dus waarom dan deze waarde opnemen in de bios?

hmm zouden we met een ti4400 bios onze kaart dan standaard @ 550Mhz kunnen laten runnen? hmm ben er wel benieuws naar. Maar het heeft denk ik weinig nut.. dan zou de kaart denk ik niet echt meer stabiel zijn.

Verwijderd

Geen idee eigenlijk.

Maar de XFX versie is ook dezelfde, en is 64 Mb, en loopt dus ook op 513.

Zover ik het begrijp zijn het allemaal reference biossen van NVidia, met een ander merk-ID in de BIOS. Behalve dan dat Aopen dat nu nog niet werkende VGA-Liveupdate verhaal er in heeft zitten.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:01
misschien een domme vraag maar waarom gebruik je niet gewoon coolbits om over te klokken?
is toch veel makkelijker? :P
die BIOSsen hebben niet echt een toegevoegde waarde als ik t zo lees

Verwijderd

Topicstarter
kheb liever dat alles standaard al goed staat ingesteld.

maar idd coolbits heeft hetzelfde effect.

• Snowdog
nou heb toch maar ff bios geflashed naar leadtek draai nu 265/512 lijkt stabiel te draaien (1 x 3dmark zonder fouten)
maja nu te laat
slaap time
hoe vaak moet ie die shit kunnen runnen voor je zeker weet dattie niet gaat flippen?

• Snowdog
naja hij heeft nu zeker 3 uur achter mekaar liggen 3d Marken zonder problemen op 275/513 dus lijkt me helemaal in orde...
alleen issie nog maar evensnel als met de inno3d drivers op 260/500 (althans die heb ik 1 x getest kwam op 9300) nu met leadtek 275/513 9370 ofzo

• hjs
  • Niet online

hjs

Oh, ik heb hem vanmorgen ook ff geflashed met de Leadtek bios. Weinig kunnen testen, maar 1 run van 3dmark maar de mem-speed moet bij mij geen enkel probleem zijn (hij heeft tenslotte al eens een 3dmark voltooid op 600 mhz ;) incl artifacts (van die rare lange punten overal))

Verwijderd

Topicstarter
ik run nu ook alweer 2 daagjes op me gemodde leadtek biosje.. en alles werkt gewoon prima.. TV-out.. mem speeds etc.

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38
Hebben jullie nu alleen maar de bios geflashed? Of is er gebruik gemaakt van extra koeling van de memory? Als ik namelijk naar de 485 MHz ga loopt alles keurig door 3D mark maar als ik beetje ga internetten en met scroll wieltje ga spelen krijg ik al blauwe stipjes op mijn beeld (irritante artifacts)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54
wat zijn we hier nou eigenlijk aan het doen :? (wtf = aeolus?)

https://wren.co/join/Devian

• Cow_tipping
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ook geflasht, merk geen verschil anders dat ie vanaf opstart al wat sneller draait.
Misschien maar laten staan zo. :)

thanx Snippie

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Zou een van jullie misschien de originele bios kunnen mailen naar me (bas@basterd.demon.nl)? Na het flashen loopt hij bij mij op 250/513 en dat trekt hij niet :(. Heb hem nu met coolbits teruggeclockt maar dit is natuurlijk ook niet erg handig.

BVD

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:11 schreef basterd het volgende:
Zou een van jullie misschien de originele bios kunnen mailen naar me (bas@basterd.demon.nl)? Na het flashen loopt hij bij mij op 250/513 en dat trekt hij niet :(. Heb hem nu met coolbits teruggeclockt maar dit is natuurlijk ook niet erg handig.

BVD
Gedaan .
:Y)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Hoe zit het dan met de biossen dat je hem ook nog eens verder kan clocken dan eerst
?....
Dat was eerst een draadje over met een club3d ti4200 ofzo.
Ik neem niet aan de de bios ook invloed heeft op het mem/core voltage:?
IK vind het nog steeds dan best vaag dat je een kaart verder zou kunnen clocken zonder hardwarematige fouten met een bios update ?...

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03
Met de leadtek bios krijg ik helaas artifacts :( Ik heb de orginele weer teruggeflashed en overclocked naar 260/490 en geen artifacts ;)

Verwijderd

ik snap eerlijk gezegd niet dat hier mensen zijn met de aeolus en niet boven de 500 stabiel uitkomen. ik heb hier twee van die kaarten in twee verschillende systemen zitten en ze doen het tot de 290-567 stabiel en zonder enige artifacts.
ik begin me af te vragen wat daar niou de reden voor zou kunnen zijn. immers wou aopen de kaart op 500 uitbrengen maar dat mocht niet van nvidea. dus moet er een ander probleem zijn. en het enige wat ik kan bedenken ius dat jullie voeding het niet trekt.
dus mijn vraag aan alle mensen die niet goed kunnen ocen:
wat voor voedingen geruiken jullie???

ik heb trouwens beide kaarten op een 340W chieftech voeding. de ene op een epox en de ander op een ecs board met een xp1800.

en is er nou een bios die het goed doet of niet
?

Verwijderd

Lekker vriendelijk.

1) Ik heb een 550 Watt voeding
2) Het geheugen is net niet 100% stabiel op 500 Mhz.
3) Geen artifacts en stabiel is niet hetzelfde, ik kan tot 530 Mhz 3Dmark draaien. Maar niet 10 uur in een loop.
4) Sinds wanneer kun je alles hetzelfde overklokken ? De ene keer kun je nog geen 10% overklokken en soms 100%.
5) Aangezien mijn kaart 100% stabiel (Een paar weken al met bijna 24/7 en dan nog dit warme weer) met een core klok van 300 draait, mag ik dan aannemen dat jouw systeem niet helemaal goed is???

Je kunt gewoon niet stellen dat elke kaart hetzelfde klokt. En 128 Mb kaarten gaan met het geheugen minder ver in de praktijk. (Die van mij is 128 Mb.)

8)

Verwijderd

lekker vriendelijk
ben jij altijd zo snel op je tenen getrapt? 8)7

maar goed. leuk dat jij zo een super stabiel en tering goed werkende kaart hebt op 300-500. en tyof dat je hgem 24/7 op deze timings hebt staan. maar maakt het nou uit voor je dagelijks gebruik???? dact het niet. dus ik (en de meeste tweakers hier) probeer het maximale uit de kaart te halen voor een lekkkere bench en dan geef ik de kaar5 weer de rust. ik hoef mijn desktop en programmas als words en excel echt niet op een geocde kaart te4 draaien. en met spelletjes maakt het bijna niet uit!
amaar goed....jij lekker vriendelijk hoor! ik vind het nog steeds een schrale prestatie om een kaart die voor 500 mhz gemaakt is niet boven de default speeds te krijgen. 10% kan altijd.
en hoezo ik de kaartjes p de zelfde speeds heb staan???ze doen het gewoon en verders vraag ik me niet af of ik nou zoveel mzzl had. er zijn mensen die hebben veel betere timings ....maar zo is ghet wel goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2002 @ 03:43:
ik snap eerlijk gezegd niet dat hier mensen zijn met de aeolus en niet boven de 500 stabiel uitkomen.
dus mijn vraag aan alle mensen die niet goed kunnen ocen:
wat voor voedingen geruiken jullie???
DAT is dus niet vriendelijk.
En punt 5 was om te laten zien hoe onzinnig het idee was.
Maat goed, de groeten dus. 8-)

Verwijderd

wat is daar onvriendelijk an??? ik wil helpen, door aan diegenen te vragen die de kaart niet hoger krijgen als 500, wat hun setup is.
maar goed....ik blijf erbij. gooi die kaart eens in een andere sys met een andere tweak tool en probewer het nogeens. met de voeding is een zeer realistische vraag omdat de Ti4200 n oagal veel van je voeding vragen.
maar misschien heb jij gewoon PECH

Verwijderd

Nog steeds onvriendelijk. Is jouw doel in het leven soms om mensen aan het schelden te krijgen?
:D

Verwijderd

de bios van snippie werky goed hierzo!!!!!!!!!! :)

Verwijderd

sorry dat ik deze omhoog schop hoor, maar, ik heb gewoon de bios erop die erop zat toen ik hem kocht (1 maand geleden) en ik kan gewoon de gpu en memory klok tot 315/560 instellen.

let wel instellen, hij doet het dan niet.. hij doet het namelijk maar tot 290/485.
bij gpu op 300 loopt ie vast in 3dmark2001se en bij 290 geen enkel probleem bij herhaaldelijk draaien. en het geheugen begint bij 490 een paar witte stippen te vertonen bij de point sprites test in 3dmark. (ik heb enermax 350 voeding)

mijn vraag dus: ben ik verneukt door aopen dat mijn 4ns memory niet goed op 500mhz wil draaien of heb ik een andere bios nodig die dat fixt??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen zelf ook al de orginele bios gemod naar 250/500Mhz (zoals eigenllijk beloofd is door aopen) Ik kan hem helaas nog niet online zetten aangezien me nieuwe
PC nog niet in elkaar zet.... :(

Ik denk volgende week dat ie dan wel runt! tegen die tijd geef ik dit topic wel weer een kont schop ;-)

Verwijderd

hoi snippie!
welke bios heb je het precies over? is het die die je mij ook gestuurd hebt? ik heb die leadtek bios en een andere van je gekregen. heb hem met de leadtek geflashd. of had je nog een betere?

Verwijderd

Topicstarter
jup ik heb nu die standaard op de kaart zit.. maar dan de memory speed settings aangepast. Dus gewoon standaard die van Aopen.

Maar zoals ik al eerder zei ik kan op het moment ff die .rom file niet uppen omdat ik niet online kan met de PC waar die GF4 in zit... omdat ie ge-upgrade wordt.. zit nu dus ook ffies op me pa's PC... tenzij je belangstelling hebt in een TNT2 M64 bios ;)

Begin volgende week komt me memory back dus dan kan je de bios ook verwachten.

Verwijderd

hooo...;)
maar hoezo heb je de standaard bios aangepast en gebruik je dieleadtek niet meer? was er iets mis mee? bij mij draaid hij nog prima. op hoeveel mhz heb je de aopen bios gezet trouwens?
en welke bios werky volgens jouw beter? in dagelijks gebruik en bijvoorbeeld voor het benchen?
greets and thnx for your good work!!!! vind trouwens dat er meer gebruikers in jouw bios moeten geloven.

Verwijderd

snap ik het nou niet ofzo??
waarom heb je een aangepaste bios nodig? je kan toch gewoon met de standaard tooltjes die erbij zitten je clockspeeds instellen zoals je wil.. of heb ik dan al een nieuwere bios dan jullie?

Verwijderd

ik heb nog ff gecheckt welke bios ik heb: 4.25.00.30.00

Verwijderd

Topicstarter
doel van het bios is dat je standaard een te lage memory klok runt zoals beloofd. Ik verander de memory settings van het bios.

Voorheen lukte dit niet met de bios die standaard op de kaart zit. (op het moment is dit dus wel gelukt) Daarvoor had ik een andere bios van Leadtek werkend gemaakt voor de Aeolus Aopen kaart.

Overigens ik merk geen verschil tussen de 2 biosen. Tis gewoon het gevoel.

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Snippie...vraagje...

Ik heb dan wel geen AOpen maar een Point of view GF4 Ti4200 128MB. Nou heb ik eens op de site van samsung gekeken (samsung chippies) en gezocht op K4D28163HD-TC40 (id van chippies). Nu staat er bij de specs 3.6 / 4.0 / 5.0 / 6.0 ns. Mijn kaart draait standaard op 250/450, maar ik neem aan dat ie met dat 3.6ns wel hoger moet kunnen.

Ook ik heb het liefst een kaart waarbij alles gelijk goed staat, dus vanuit het bios. Alleen editen van een bios daar heb ik geen kaas van gegeten. Zou jij er misschien eens naar kunnen kijken?

Bij de weg kijk ik ook uit naar het ge-update Aeolus bios, omdat mijn vriend die heeft en zich dus gen**id voelt omdat er 250/500 op de doos staat en idd maar op 250/446 draait.

• hjs
  • Niet online

hjs

Het is niet de schuld van aopen dat de kaart niet op 500 loopt, mag niet van Samsung en nVidia.
Het laatste nieuws wat ik gehoord heb is dat er nooit een 500mhz bios gaat komen, omdat het nu weer niet kan volgens Samsung en nVidia :( (in tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd)

Verwijderd

hjs schreef op 28 augustus 2002 @ 08:43:
Het is niet de schuld van aopen dat de kaart niet op 500 loopt, mag niet van Samsung en nVidia.
Het laatste nieuws wat ik gehoord heb is dat er nooit een 500mhz bios gaat komen, omdat het nu weer niet kan volgens Samsung en nVidia :( (in tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd)
Nou,
het is ook nooit beewerd door Aopen, Samsung of NVidia. Het werd alleen door andere Tweakers gesuggereerd.

Zelf geef ik Aopen gelijk, omdat de kaart hier na 24 uur draaien net niet stabiel is op memklok 500 Mhz en de core op 250.

Wel op 290 of 300 coreklok en memklok op 485 of 490. Dus bwuah, lang leve de coolbits registry hack.

:)

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ik heb ook niet gezegd dat het de schuld van Aopen is...maar pas dan wel de doos aan. Verschillende winkels adverteren met hetgeen dat op de doos staat en als je dan later tot de ontdekking klopt dat de informatie foutief is, dan voel je je wel gen**id.

Wie zijn "schuld" het is, maakt dan niet uit. Het had gewoon gecorrigeerd kunnen worden middels een stikker.

Verwijderd

O maar dat met die sticker hebben ze ook gedaan. Ik heb een Aeolus 128 MB met op de doos een sticker 445 Mhz over de 500 Mhz, en het was er één met een faktuurdatum van 6 augustus.

Blijkbaar zijn er dus toch nog wat eerder geleverd, waar die sticker niet op zat.

Verwijderd

hmm ik heb op de doos gezocht, maar ik vind nergens 500MHz.. helemaal geen melding van de geheugen snelheid. waar moet dat ergens op de doos staan?
als het er echt opstaat kan ik nog gaan klagen bij de winkel dat ie niet op 500MHz kan draaien zonder artifacts (blauwe strepen op scherm bij scrollen in o.a. webpages)

Verwijderd

ik snap het echt niet met die kaarten. Ik bedoel ik heb den kik een van de eerste gekocht die op de markt kwamen en ik draai dus 24/7 op 250 - 514 zonder probs.
En dan lees ik hier weer mensen die de mem niet eens in de buurt van de 500 krijgen. Volgens mij is Aopen overgestapt op andere mem chips of iets om kosten te besparen. maar iets moet wel veranderd zijn aan die hardware

Verwijderd

edit:

stond bullshit

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Misschien een domme vraag... maar werkt de VIVO functie nog nadat ik dit bios installeer?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
Verwijderd schreef op 17 juli 2002 @ 13:40:
[...]

dit zou een goede reden kunnen zijn dat aopen's bios standaard geen 513Mhz wil lopen... omdat aopen simpel geen 64Mb versie van de kaart heeft uitgebracht. Dus waarom dan deze waarde opnemen in de bios?
Hmmm... apart hoor.. dan vraag ik me echt af wat ik in me systeem heb hangen.... Aopen Aeolus DV64. Een 64mb ti4200. Mijn bios loopt overigens standaard op 250/513. Is er nog behoefte aan deze bios? Dan kan ik em vanavond anders wel ff uitlezen met nvflash.

• hjs
  • Niet online

hjs

Riotrick, kijk eens naar de datum van de post van Snippie, toen waren er nog geen 64mb versies op de markt.

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:54:
ik snap het echt niet met die kaarten. Ik bedoel ik heb den kik een van de eerste gekocht die op de markt kwamen en ik draai dus 24/7 op 250 - 514 zonder probs.
En dan lees ik hier weer mensen die de mem niet eens in de buurt van de 500 krijgen. Volgens mij is Aopen overgestapt op andere mem chips of iets om kosten te besparen. maar iets moet wel veranderd zijn aan die hardware
Zou kunnen, maar Hooi heeft de kaart ook al heel lang en komt ook niet boven de 500 mhz
Ik had ook een van de eerste hier in de NL (een van de eerste 10 welke eynstein binnen kreeg) en kom wel op 600 mhz voor het geheugen (incl artifacts dus niet bruikbaar ;) )

• hjs
  • Niet online

hjs

Evil_ivanhoe schreef op 21 oktober 2002 @ 00:53:
Misschien een domme vraag... maar werkt de VIVO functie nog nadat ik dit bios installeer?
Ik heb de VI functie maar een keer getest, weet alleen niet meer met welke bios.
Gebruik toch maar liever rivatuner om te klokken

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

riotrick schreef op 21 oktober 2002 @ 15:49:
[...]

Hmmm... apart hoor.. dan vraag ik me echt af wat ik in me systeem heb hangen.... Aopen Aeolus DV64. Een 64mb ti4200. Mijn bios loopt overigens standaard op 250/513. Is er nog behoefte aan deze bios? Dan kan ik em vanavond anders wel ff uitlezen met nvflash.
Edit: Zag pas later dat je de 64 mb bios had... Iemand een originele versie van het bios van de 128 mb die op 250/500 loopt?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• hjs
  • Niet online

hjs

[b][message=15650143,noline]Edit: Zag pas later dat je de 64 mb bios had... Iemand een originele versie van het bios van de 128 mb die op 250/500 loopt?
Die bestaan niet.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Na ongeveer en half jaar met deze Bios te hebben gedraaid heeft mijn videokaart ogenschijnlijk de geest gegeven.
Na een avondje NFS spelen (zonder problemen) was de computer snachts blijven hangen. (staat 24/7 aan) Bij het opnieuw opstarten bleef het scherm zwart, de pc gaf een paar piepjes en wilde niet meer aan.
De kaart doet het in een andere pc ook niet meer maar bootte daar wel in op met een zwart scherm.
Nu heb ik voor de garantie het gevoel dat er misschien wel moeilijk gedaan kan worden omdat er geen origineel Bios inzit.
Op deze andere pc heb ik geprobeerd het originele Bios terug te flashen (met een opstartdiskette) met het kommando: nvflash ti4200.rom
Maar hoe weet ik nu of dit gelukt is?? :?
Of zou er niet zo moelijk worden gedaan? (Kaart is gekocht bij Alternate)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Als de kaart geen beeld geeft hoe kunnen hun dan zien welke bios erin zit ;) Het lijkt me niet dat ze zover gaan dat ze gaan kijken met een systeem met een tweede pci videokaart erin.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

basterd schreef op 23 december 2002 @ 00:13:
Als de kaart geen beeld geeft hoe kunnen hun dan zien welke bios erin zit ;) Het lijkt me niet dat ze zover gaan dat ze gaan kijken met een systeem met een tweede pci videokaart erin.
't zou kunnen, maar voor de zekerheid vraag ik even of de gebruikte flashmethode juist is.
(ik weet dus niet of je, eenmaal nvflash opgestart met bovenstaand commando, in een menu terecht komt waar je nog op toetsen moet rammen, of dat het bios direct geflasht wordt)

Pagina: 1