Stroom op Case

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ooit al eens gemeten wat voor Voltage er op de Case zit als de pc aanstaat ? Reden van de vraag is dat ik rare dingen ondervonden heb onlangs, men eerste gedacht was verlies stroom, ik heb voltages van 0.05V tot 0.2V op men caseals de pc aanstaat (meestal rond de 0.05V) de 0.05V zal wel niet erg zijn. Maar de 0.2V ? Heeft iemand ooit al eens gemeten op de case ?
reden hiervoor is dat ik denk dat men pc cpu's opblaast, en ik ben zeker dat het mobo, rams, gfx card niet is. Voeding denk ik ook nie, want ik heb ze uitgemeten en de waarden liggen volgens mij ok (max 0.2V uit bereik, en das zonder last). Dus hierdoor dacht ik verlies op men case, maar ik denk niet dat de waardes die ik krijg erg zijn, iemand enig idee of deze "normaal" zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

ooit gehoord van Statische elektriciteit...... :Z

Stop je pc eens in een geaard stopcontact en meet dan nog eens B-) weg stroom >:)

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is geaard ofcourse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij staat 110 volt op de buitenkant van de case... als ik het meet tov de radiatoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 03:14 schreef Ossenaar het volgende:

Stop je pc eens in een geaard stopcontact en meet dan nog eens B-) weg stroom >:)
Lijkt me geen geval van statische electriciteit, dit onstaat door wrijving en je bent toch niet voortdurend die kast door de kamer aan het schuiven.. ;)

Het komt dacht ik door een filter dat tussen de 220 en kast zit in de psu. Als de kast niet geaard is(wat officieel wel moet dus) dan hangt de kast via een spoeltje oid aan de 220.

Niet direkt gevaarlijk, wel schrikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Op woensdag 17 juli 2002 03:14 schreef Ossenaar het volgende:

Jeez d0h is die geaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 17 juli 2002 03:22 schreef freubelaar het volgende:
bij mij staat 110 volt op de buitenkant van de case... als ik het meet tov de radiatoren...
Dan raad ik je aan om je PC op een geaard stopcontact aan te sluiten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
bij mij is dat ook....altijd als ik eraan zit te sleutelen krijg ik stroom gvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 14:34 schreef Janssen het volgende:

[..]

bij mij is dat ook....altijd als ik eraan zit te sleutelen krijg ik stroom gvd
Je moet ook altijd de stekker uit je voeding halen als je gaat sleutelen en jezelf desnoods even ontladen aan een verwarmingsbuis o.i.d. :) (esd, electro static discharge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er ook aan ten opzicht van welk punt je meet. Spanning wordt altijd gemeten als een verschil tussen 2 punten. Als er ergens stroom doorheen loopt en je hebt een weestand (kan ook een kast zijn) dan meet je spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm even een minilesje electronica:
In een voeding heb je HEEL vaak een aftaking richting aarde (via een paar condensatoren).
Gevolg is dat er inderdaad SPANNING op de case kan komen te staan wanneer die niet geaard wordt.
Die spanning is als 't goed is de helft van de voedings spanning, dus de gemeten 110 volt klopt als een busje.
Maar er staat als 't goed is GEEN STROOM op de case... Dat zou je anders wel voelen... En dan heb 'k 't niet over wat getintel, maar over een lekkere vette SHOK!.

Wat betreft het meten van een spanning op de case terwijl 'ie geaard is, ben ik toch ERG benieuwd waar tussen je dan meet! Tussen de case en de aarde is 't evrschil (bij een goed geaarde case) per definitie 0,00 volt! Als dit anders is dan is OF je meter niet goed, OF je aarde niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Dan heb jij je pc niet goed geaard >:)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je case dient als aarding voor je pc.
daar staat altijd stroom op, maar als je pc geaard is stroomt dat meteen weg dus is het niet te meten.
mijn pc is niet geaard en dus staat er 110 volt op.
ik zie het alleen als ik er een spanningstester tegen aan duw, verder heb ik er nooit last van.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk zelf dat het ook niet zo heel erg zal zijn deze waardes, ik zou gewoon zorgen dat het handeltje goed is geaard, hoef je je verder nergens druk om te maken denk
Pagina: 1