Toon posts:

(chello) Data cleaning brabant raar mailtje :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg dit mailtje van data cleaning brabant.:

> Geachte heer/mevrouw,
>
> Namens UPC Nederland zijn wij de systemen aan het controleren op juistheid
> van gegevens.
> Hierbij hebben wij volgende gegevens niet of onjuist in onze administratie
> verwerkt en het verzoek is of op uw medewerking kan worden gerekend.
> Voor uw chello installatie internet hebben wij helaas geen modemnummer
> geregistreerd staan.
>
> Graag zien wij de volgende gegevens middels het beantwoorden / reply van
> deze mail tegemoet.
>
> Serienummer :
> Macadres :
>
> Eventuele andere gegevens met betrekking tot modem.
> U kunt deze gegevens lezen op de sticker welke is aangebracht op de
> onderzijde van het modem.
>
> Met vriendelijke groet
>
> UPC Nederland
> Datacleaning Brabant
>
> Deze mail wordt automatisch gegenereerd en het is niet mogelijk om hier
> andere gegevens te verstrekken als gevraagd.

Op zich niet zo heel raar maar "who the f#ck" is data cleaning brabant ?? :?

en moeten ze bij upc hun gegevens zelf niet wat beter bij houden ?
ik vind het maar een beetje wazig om die nummers door te geven.
voor het zelfde geld is het een sneaky trick van iemand die met mijn ipadres + macadres + serienummer gaat kloten.

of draaf ik weer te ver door ?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik zou de header (afzender) van dat mailtje even goed doornemen als ik jou was, en er zeker niet op reageren.
post de header anders hier even, dan kan er hier even kritisch naar gekeken worden.

Voor wat betreft een officiel mailtje vind ik het behoorlijk brak opgesteld (geen melding van een informatienummer om eventueeel mer informatie op te vragen).

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Topicstarter
return path ziet er wel officieel uit denk ik

Return-Path: <MPennings@upc.nl>
Received: from ms01.upc.nl ([212.142.11.186]) by amsfep13-int.chello.nl
(InterMail vM.5.01.03.06 201-253-122-118-106-20010523) with ESMTP
id <20020712073919.OXUK20358.amsfep13-int.chello.nl@ms01.upc.nl>
for <d.anhxxxx@chello.nl>; Fri, 12 Jul 2002 09:39:19 +0200
Received: from es02.iun.nl (p11168.net.upc.nl) by ms01.upc.nl
(Content Technologies SMTPRS 4.2.10) with ESMTP id <T5c0a96932cac1f14220f4@ms01.upc.nl> for <d.anhxxxx@chello.nl>;
Fri, 12 Jul 2002 09:37:11 +0200
Received: by es02.iun.nl with Internet Mail Service (5.5.2653.19)
id <M4Y0D1QG>; Fri, 12 Jul 2002 09:39:17 +0200
Message-ID: <1053119078C0D4119Cx700508B666CEC0ADBAF41@es03.iun.nl>
From: DataCleaningBrabant <DataCleaningBrabant@upc.nl>
Sender: "Pennings, Mety" <MPennings@upc.nl>
To: "'d.anhxxxx@chello.nl'" <d.anxxxx@chello.nl>
Subject: Datacleaning Brabant 4900721 MP
Date: Fri, 12 Jul 2002 09:39:16 +0200
Return-Receipt-To: DataCleaningBrabant <DataCleaningBrabant@upc.nl>
MIME-Version: 1.0
X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2653.19)
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"

• MrE

MrE

Ik denk dat je even je eigen info eruit moet schrappen, voordat je fanmail krijgt van GoT

:) typ ik 'datacleaning upc' in op Google, krijg ik maar een link (googlewack) http://www.tweakers.net/nieuws/12994

Verwijderd

Topicstarter
thnx :Y)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik zou (zeker als er niet met sanctie gedreigt wordt) gewoon zo'n mailtje negeren....

als inet niet meer werkt is het misschien eens tijd om het door te geven, maar iedereen kan wel vertellen dat ie namens een bedrijf schrijft.. :) ook chello medewerkers, dus email is imho een onbetrouwbaar medium, wat ook nog ontzettend te faken is.

en mijn antwoord zou zijn, die gegevens staan op het eerste formulier van jullie, (van de monteur die de aansluiting deed) kijk daar maar...

deze gevraagde gegevens zijn veelste makkelijk om te weten voor iemand die wil hacken. (ze kunnen ook op andere manieren daar achter komen, maar netjes uitgetypt op een briefje is ook wel erg makkelijk)

oh ja, als je toch enige zekerheid wil, moet je gewoon chello bellen, en kun je indien echt nodig het gewoon direct doorgeven. (zet wel een overlevings pakket naast je telefoon klaar)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Er werd ook een ontvangst bevestiging gevraagd, Die ik uiteraard genegeerd heb (zoals altijd eigenlijk).

Als ze die gegevens willen hebben sturen ze maar netjes een formulier via de post.

afwachten dan maar he :Z

• MrE

MrE

Op woensdag 17 juli 2002 00:59 schreef Duur het volgende:

[verhaal]

deze gevraagde gegevens zijn veelste makkelijk om te weten voor iemand die wil hacken. (ze kunnen ook op andere manieren daar achter komen, maar netjes uitgetypt op een briefje is ook wel erg makkelijk)
Kijk daar dacht ik nu ook aan. Er staat mij een verhaal bij van iemand wiens modemnummer werd misbruikt door een derde en hierdoor dikke problemen had met zijn downloadlimiet o.i.d..
Ik heb trouwens even gekeken op de upc site, en even in de broncode hun responsadres opgezocht, dat is response@chello.nl en niet @upc.nl zoals MPennings@upc.nl zijn/haar adres in de header.
Ik denk dus dat je beter cntact op kan nemen met UPC om ze op de hoogte te stellen van dit verzoekje.

Verwijderd

Topicstarter
tsja ik was eigenlijk niet van plan om weer een half uur te wachten als ik upc bel.
en via de email duurt het ook nog zeker 2 a 3 weken voor dat je iets van ze hoort.

Maar mischien zijn er nog wel meer mensen die zo'n mailtje gehad hebben.

Verwijderd

Denk je nou echt dat dit van UPC zelf komt? die headers kunnen gespoofed zijn, of het is gewoon een actie van een losgeslagen medewerker.

Zowiezo maken bedrijven geen gebruik van ontvangst bevestiging.

Enne, Chello kan zeker weten remote je MAC adres checken hoor...

vette fake dus.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja jaja tot dat je modem ineens een kerstboompie word en je der afgegooit word, zoals ik 3 maanden terug had, kreeg ook soort gelijk mailtje. niks opgestuurd nou ineens week later geen verbinding meer, ben hele dag aan ut bellen geweest en nog een dacht gewacht voor ie ut weer deed. mailtje heb ik al lang niet meer dus kan niet kijken of het van cleaning brabant was, maar 1 ding negeer het niet te gouw :P bel anders effe met upc en vraag of dit zou kunnen kloppen. (zo ver ik begreep kunnen ze inderdaad je mac uitlezen van je modem, maar ze willen dat jij het nummer achterop voor leest zodat ze der zeker van zijn dat het jou account is zeg maar omdat jij het nummer niet kan uitlezen) dat zou overigens wel weer pruts werk van upc zijn :p

P.S. ik kreeg volgende maand ook nog rekening der overheen voor borg voor modem die ik nooit betaald had :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Sithwarrior. weet je zeker dat dat geen mailtje was dat je teveel GB had geslurpt? :7

maarreh. flikker dat mailtje weg zeg. doe jezelf een lol

Verwijderd

mail sturen naar ze met een copy van dit stukje en vragen om schriftelijk verzoek voor deze informatie.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36
Waarom zo moeilijk doen als je leverancier je benadert voor wat informatie? Het is nou niet direct dat het veel moeite is om even een modemnr. op te zoeken en te mailen. Als klant heb je ook belang bij een correcte administratie (zoals je hebt kunnen merken kan niet reply-en tot afsluiting leiden).

Over fake mailtjes hoef je je geen zorgen te maken. Voor zover ik weet gebruiken UPC/Chello medewerkers altijd @upc.nl of @chello.com adressen.

Wel leuk trouwens dat je dat @upc.nl adres gepost hebt: die zijn zeldzaam >:)

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11
wat ik me afvraag; wat kan iemand anders met je serienr icm macadres doen? ik zou er ook niet op reageren btw. maar wat kan er in het ergste geval mee gedaan worden :?

mij werd een keer serienr icm postcode gevraagd via internetsite van Chelo/Upc. maar dat was ook aangekondigt via een brief van upc.

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:50
Imho niet doen...

Ze zorgen zelf maar voor de gegevens... En als ze dat kwijt zijn, jammer dan voor ze

* DJSmiley heeft soortgelijk iets gehad na migratie gelrevision -> chello

Via via gehoord dat het overzetten van de data mislukt was en ze daarom dus maar alle info opnieuw moesten hebben.

Naja, gelul allemaal.

Ik zou gewoon een reply sturen: Modem hangt in de meterkast vast, ik haal m niet onnodig los. Macadres en serienummer halen jullie maar uit de database, zoals genoteerd toen ik modem kreeg. En anders haal je 'm maar uit een van de comcontrollers.

Chello kan die comcontrollers zo uitlezen, dus mac is geen probleem. Verder kunnen ze je modem op afstand snelheid beperken, dus serienummer lijkt me ook niet moeilijk

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ze kunnen toch een mannetje langsturen of een net briefje sturen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel eens een copietje mailen naar chello support.
en dan hoor ik het wel hoe of wat.

iig thnx voor de repleys, gelukkig ben ik niet de enigste die dit een wazig mailtje vind.
Pagina: 1