Toon posts:

REL Quake vs Q50

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search al gedaan, maar kan echt geen duidelijke verschillen vinden tussen deze twee subwoofers. Ze hebben volgens mij evenveel vermogen, maar wat is het echte verschil en welke is duurder gemiddeld?

kan iemand mij de verschillen tussen deze twee beschrijven?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik kan ze niet vergelijken, maar ik heb de Q50 gehad en ik vond het eigenlijk niks. (Maar dat kan ook aan mijn main speakers liggen).

Ik had het gevoel dat ze wat vermogen misten maar ik kan het niet direkt uitleggen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

de quake is kleiner en heeft een kleinere woofer en is meer voor kleinere kamers en klinkt beter.

Maar standaard: luister en je weet het. Er zijn meer subs rond de 500 euro te vinden... En ook HEEEEEL veel topics daarover.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
de quake is kleiner en heeft een kleinere woofer en is meer voor kleinere kamers en klinkt beter. ?????

kleiner enz. maar wel beter?

Verwijderd

Topicstarter
er wordt wel veel gesproken over REL subs, maar met welke REL moet ik de Yamaha SW320 vergelijken dan?

of is het gewoon beter om voor de REL Q100e of Q150e te gaan?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ga eens naar een winkel, zoals ik al zei. Dan kan je het zelf horen en beoordelen. Het heeft geen zin om je helemaal op REL te focussen, of je zoiezo te focussen op een topic.

En inderdaad, kleiner kan beter zijn. Misschien niet 'harder' maar wel 'strakker' of sneller of dieper of... noem het maar.

Stel een budget vast en ga naar subs in dat budget luisteren

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Wat zou je denken van een leuke tweedehands 15" voor 650 euro (200/400 watt versterker)

Gaat niet zo diep, maar je voelt m wel, denk ik

Afbeeldingslocatie: http://www.wenwaudio.nl/producten/plaatjes/Tannoy-Saturn_Sub15.jpg

Groter kan ook beter zijn (size matters, zeggen sommige dames :) )

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 23:39 schreef Duck-Twacy het volgende:
Wat zou je denken van een leuke tweedehands 15" voor 650 euro (200/400 watt versterker)

Gaat niet zo diep, maar je voelt m wel, denk ik

[afbeelding]

Groter kan ook beter zijn (size matters, zeggen sommige dames :) )
Aanbieden doe je maar in V&A :P

Kijk ook eens naar de Yamaha's die heeft ook hele mooi klinkende subjes!
Ik heb er net 1 gekocht (type weet ik ff niet uit mijn hoofd) maar echt perfect!! (was 499 euro) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 01:44 schreef JvS het volgende:
ga eens naar een winkel, zoals ik al zei. Dan kan je het zelf horen en beoordelen. Het heeft geen zin om je helemaal op REL te focussen, of je zoiezo te focussen op een topic.

En inderdaad, kleiner kan beter zijn. Misschien niet 'harder' maar wel 'strakker' of sneller of dieper of... noem het maar.

Stel een budget vast en ga naar subs in dat budget luisteren
kweenie hoor...
wat ik eigenlijk wil is specificatie verschil tussen deze twee subwoofers. En ik word teleurgesteld met 'ga naar de winkel en luister zelf' verhaal.

focussen op REL, focussen op topic???
leuk zeg, zo krijg ik helemaal geen zin meer om iets over audio te vragen hier. je hoef niet voor alles naar de winkel te gaan!

trouwens, niet iedereen is zoals jij, in winkel luisteren en al kunnen voorstellen hoe die thuis gaat klinken. en al helemaal niet als het om kleine verschillen gaat.

kennis en meningen, belangrijke aspecten van forums!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 24 juli 2002 16:58 schreef Tequila4alvin het volgende:

kennis en meningen, belangrijke aspecten van forums!
Zinvolle topics, eigen onderzoek zijn hier de eisen. Meningen topics "wat vind jij van dit apparaat" gaan bijna nergens over, naar het merk REL kan je makkelijk zoeken en merken dat iedereen het een goed merk vindt, terwijl jij het misschien niets vindt.

Daar is een policy voor en die zegt: ga voor audiozaken eens luisteren in de winkel. Dit forum is er om info uit te wisselen, voor mensen die al zelf wat geprobeerd hebben of even op onderzoek uit geweest zijn, niet om 'ff' je vraag te dumpen.

Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je hier inderdaad niet meer komen en zoek je een forum op waar dat wel mag...

Verwijderd

Topicstarter
ties al goed JvS, ik zeg al niks meer.
Pagina: 1