Eerste tekenen van een stervende AMD

Pagina: 1
Acties:

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
Zeer geachte allemaal!

Heb sinds net een jaar een AMD 1200 (zie sig).
Sinds enkele dagen krijg zeer regelmatig een BSOD mbt 'IRQl not less or equal', 'Page file allocation default', of meldingen mbt drivers.
Vandaag strartte ie vaak niet eens door en liep ie zelfs in de BIOS vast. Windows start nog maar in 10% van de gevallen op en loopt na 5min. vast (SNEL TYPEN!!!).
PC loopt vast bij VGA BIOS scherm, mem test, Boot devices scannen en bij opstarten...
Kon niet zo snel iets in de search vinden en die tijd heb ik niet (+/- 5 min!!!)
Iemand dit ook ervaren???

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• dlmh
[reboot]
Heb al geprobeerd met andere VGA kaart, zonder PCI kaarten, met één DDR-DIMM ipv twee (allebei geprobeerd), zonder IDE devices, maar niks mocht baten.
[/reboot]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
wat wil je weten, je zegt al dat ie dood gaat.. nieuwe kopen? :)

Human Bobby

Verwijderd

Ook al eens een nieuwe mobo geprobeerd

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
'IRQl not less or equal', 'Page file allocation default', of meldingen mbt drivers.
uhhh dit ruikt naar verrot geheugen... :P

try new geheuge

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Hou ook de spanning van je voeding eens in de gaten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dlmh
Nou.. gezegd??? De titel heeft wat vraagtekens nodig volgens mij!
Ik sleur m'n PC morgen wel naar m'n werk (Vobiz) en ga daar 's wat proberen. Azzie kaduuk is, komt er een mooie XP1600+ ofsow.
Wilde toch wat upgraden binnenkort...
Ga donderdag op vakantie en moest dus morgen nog wat dingen regelen... heb dus beetje haast mee (tis ook altijd het verkeerde moment!!!)
Vraag was dus eigenlijk of iemand dit zelfde heeft ervaren en wat was bij jou de uitkomst van onderzoek?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Ik denk bij deze sympthomen niet gelijk aan een doodgaande processor hoor. Het enige wat je merkt bij een processor die bijvoorbeeld te heet is, is "windows protection error #zoveel", of gewoon een reset van het systeem.
Ik zou het eerste aan de voeding denken.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Renkie
  • Laatst online: 11-08 09:51
[off-topic]
Hoop niet dat je op de TD van 'Vobiz' werkt :z

• dlmh
Op woensdag 17 juli 2002 00:13 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

uhhh dit ruikt naar verrot geheugen... :P

try new geheuge
Dat zou kunnen.... zijn allebei DIMMetjes van Crucial en hebben het altijd perfect gedaan! Heb nooit overgeclocked, maar alleen wat aggressiefe mem-timings (die volgens Crucial zouden moeten werken!!!)
Op woensdag 17 juli 2002 00:13 schreef Exirion het volgende:
Hou ook de spanning van je voeding eens in de gaten.
TJa... 12V lijn zit op 12.41 geloof ik.... weet dat het niet normaal is, maar het schijnt dat wel meer Enermax voedingen hier last van hebben!?!

• .GoO
  • Laatst online: 18-08 19:55
Op woensdag 17 juli 2002 00:15 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Ik sleur m'n PC morgen wel naar m'n werk (Vobiz) en ga daar 's wat proberen. Azzie kaduuk is, komt er een mooie XP1600+ ofsow.
Ga donderdag op vakantie en moest dus morgen nog wat dingen regelen... heb dus beetje haast mee (tis ook altijd het verkeerde moment!!!)
Vraag was dus eigenlijk of iemand dit zelfde heeft ervaren en wat was bij jou de uitkomst van onderzoek?
Ik krijg/kreeg die melding altijd als ik in Nero een CD brand onder XP.. Met andere programma's nergens last van..
Echt weird..

• dlmh
Op woensdag 17 juli 2002 00:16 schreef Renkie het volgende:
[off-topic]
Waz daar mis mee???

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

[off-topic]
ja, dat wou ik ook net zeggen.

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:28
Controleer eens de koelpasta, die is na een bepaalde tijd (en zeker bij warmte) aan vervanging toe door uitdroging e.d. Ik heb mijn koelpasta van mijn Celeron 300A @ 464 ook al een aantal keren vervangen met succes in de afgelopen 3 jaar en 8 maanden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• PhiKwadraat300

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Ik heb al met verschillende 'Brakke mem' dit soort Irq/ page file fouten gehad.. dus is misschien wel slim om eerst je mem te checken Ja.

• dlmh
Op woensdag 17 juli 2002 00:20 schreef Universal Creations het volgende:
Controleer eens de koelpasta, die is na een bepaalde tijd (en zeker bij warmte) aan vervanging toe door uitdroging e.d. Ik heb mijn koelpasta van mijn Celeron 300A @ 464 ook al een aantal keren vervangen met succes in de afgelopen 3 jaar en 8 maanden.
Koelpasta was laatst al vervangen, maar heb het voor de zekerheid nogmaals gedaan... eerst schoongemaakt met alcohol en zeer dun laagje aangebracht (Titan silvergrease).

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 00:19 schreef PhiKwadraat het volgende:[/b]

ieder zijn haggie!! beledig nooit een tweakers gij zult in de tweakers hell belanden >:)

• dlmh
Voordat ik gaat slapen nog een laatste vraag:
Mocht het geheugen nou kaduuk zijn, hoe makkelijk gaat RMA's bij Crucial??? Zit nl. levenslange garantie op, dus dat is geen probleem (buiten dat ik niet kan PC'en... maar goed .. ben toch op vakantie...)

Verwijderd

Die fout heb ik ook regelmatig gezien op m'n systeem.
Na het installeren van andere drivers voor de video kaart was dit probleem verholpen.

• Arfman
  • Laatst online: 22:05

Arfman

Drome!

Loze HK-style reply

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• PhiKwadraat300

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Op woensdag 17 juli 2002 00:25 schreef gotties het volgende:
Op woensdag 17 juli 2002 00:19 schreef PhiKwadraat het volgende:[/b]

ieder zijn haggie!! beledig nooit een tweakers gij zult in de tweakers hell belanden >:)
oops. sorry

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 01:00 schreef Arfman het volgende:

lomp plaatje
Waarom?\

Ik heb het hele topic van onder naar boven doorgelezen en ik kan niet een zinnige reden bedenken om dit te posten. Ben je soms verdwaald (HK e.d.) ?

• PhiKwadraat300

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Op woensdag 17 juli 2002 00:35 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Mocht het geheugen nou kaduuk zijn, hoe makkelijk gaat RMA's bij Crucial??? Zit nl. levenslange garantie op, dus dat is geen probleem (buiten dat ik niet kan PC'en... maar goed .. ben toch op vakantie...)
Nou.. kijk eerst op www.crucial.com of evt.

http://support.crucial.com/scripts/crucial.exe/solution?11=000718-0000&130=000963932545&14=&2715=&15=0&2716=0&57=search&58=&2900=RZg8ad77qX&25=6&3=rma

Hier staat alle info om je geheugen rma te sturen..

En als dat niet lukt.. -> Als ze crucial by vobis verkopen. gewoon omruilen. kan ze bij vobiz ook rma sturen toch :?..

succes

• PhiKwadraat300

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Op woensdag 17 juli 2002 01:04 schreef Djoeba het volgende:

[..]

Waarom?\

Ik heb het hele topic van onder naar boven doorgelezen en ik kan niet een zinnige reden bedenken om dit te posten. Ben je soms verdwaald (HK e.d.) ?
ik vat hem idd ook niet :)

ga nu :Z

(Maar wel een geweldig DOM persoon erop )

Verwijderd

yep.... gaar werkgeheugen...

probeer es een plankje om te wisselen of zo kijke of ie dan wel boot zonder probs.. dan weet je genoeg en zijn je reepjes gaar

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op woensdag 17 juli 2002 00:35 schreef SerialThrillaZ het volgende:
RMA van crucial gaat net zo snel als het bestellen ervan. Vriend van me heeft het eens gedaan. Kijk even op de site of bel ze even als je meer wilt weten over hetgeen je terug moet sturen.
Service Crucial: :9~

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

[..]

Waarom?\

Op woensdag 17 juli 2002 00:15 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Op woensdag 17 juli 2002 00:19 schreef SerialThrillaZ het volgende:

[..]

Waz daar mis mee???
valt mij ook nog wel mee, maar de tekenen zijn daar!

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 01:21 schreef DeadKennedy het volgende:
*knip*
heel veel
jemig daar denkt een mens toch niet aan? en dan zo'n plaatje posten zonder verder uitleg. Maar goied ontopic verder nu......

• dlmh
Zal vandaag is kijken of ze kaduuk zijn...
Bedankt voor de hulp mannen!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 17 juli 2002 01:00 schreef Arfman het volgende:
[afbeelding]

:)
Je bent al vaker voor loze replies gewaarschuwd en je krijgt nu een officiele waarschuwing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Test je geheugen eens.

Download de gratis :Y) memtest util hier: http://www.memtest86.com

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
[off-topic]
hehe lol

• Arfman
  • Laatst online: 22:05

Arfman

Drome!

[..]

Waarom?\

Topicstarter schreef het volgende:

BrEeZaH talk lmfd. Magoed, het is verkeerd begrepen/slecht ontvangen, sorry, 't zal niet weer gebeuren.

edit: goh, daar is de officiele waarschuwing al.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• dlmh
Breezah is lekker.. maar goed...

Wonder boven wonder: vandaag absoluut geen vuiltje aan de lucht. PC start normaal op, Windows crasht niet en zelfs 2 uur benchmarken en stressen was geen probleem...

VAAAAAAG !!!! |:(

Verwijderd

Had ik ook ..was toen geheugen ..denk niet dat het je proc is die halfdood ligt te gaan ;)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Holy shit, thx man voor die test!
Kwist nie dat zoiets bestond, bedankt daarvoor dus.

en afro, ik kon der wel om lachen hoor jij ook thx ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 00:00 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Zeer geachte allemaal!

Heb sinds net een jaar een AMD 1200 (zie sig).
Sinds enkele dagen krijg zeer regelmatig een BSOD mbt 'IRQl not less or equal', 'Page file allocation default', of meldingen mbt drivers.
Vandaag strartte ie vaak niet eens door en liep ie zelfs in de BIOS vast. Windows start nog maar in 10% van de gevallen op en loopt na 5min. vast (SNEL TYPEN!!!).
PC loopt vast bij VGA BIOS scherm, mem test, Boot devices scannen en bij opstarten...
Kon niet zo snel iets in de search vinden en die tijd heb ik niet (+/- 5 min!!!)
Iemand dit ook ervaren???
Hi collega,

Ja ik heb hetzelde ervaren toen ik net mijn nieuwe PC in elkaar had gezet en em aandeed. Windows installatie ging prima maar daarna kreeg ik een hoop gezeik. Na het installeren van enkele applicaties en drivers wou windows niet meer opstarten. Hetzelfde probleem als jij. "IRQ not the same or equal" kreeg ik te zien. Op een gegeven moment wou Widows zelfs in safe mode niet meer opnieuw opstarten.

Nou kunnen het twee dingen bij mij zijn geweest en ook dus bij jou.
1. Mijn videokaart bleek kapot te zijn, die radeon 7500 die je me aanraadde.
2. Ik had die nieuwe 4in1 via hardware drivers meteen moeten installeren.

Veel succes met het uitpuzzelen, xie je weer als je terug bent.
Pagina: 1