nieuwe videokaart niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Per ongeluk is mijn videokaart kapot gegaan. Mijn bak is redelijk oud, dus ik haal het goedkoopste agp kaartje in de winkel om de hoek: nVidia Riva TNT2 model64mb
Ik zet hem in de kast, en bij het opnieuw opstarten van windows, moest windows alle apparaten opnieuw detecteren. (groot vraagteken?) Ik had eigenlijk verwacht dat windows alleen de videokaart zou detecteren.... niet dus
Met de bijgeleverde cd-rom kan ik geen drivers installeren, dan krijg ik de melding dat de monitor niet goed geconfigureerd is.
Als ik de nieuwste drivers van internet probeer te installeren, vraagt windows ineens om 6 diskettes...
Ik had es iets gelezen dat bij installatie van windows de bestaande hardware 'gecompiled' wordt oid. Hoe zit dat precies? Moet ik toch maar een formatje doen, of moet ik gewoon ergens anders drivers zoeken?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

als ie om diskettes vraagt moet je hem gewoon door verwijzen naar de map waar je je (gelekte?) detonators hebt staan :).

Verwijderd

Eerst naar veilige modus gaan en daar je oude videokaart drivers deïnstalleren. Hierna in windows gewoon de gedownloade drivers installeren en zoals al gezegd is door m'n voorganger de map kiezen waarin de drivers staan als ie om een diskette vraagt.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
in je register onder class map display de 000 verwijderen.

dikzak