Toon posts:

na WC detecteerd moederbord primary ide niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WC ingebouwd en daarbij rounded cables in gebouwd. Boot ik nu, dan ziet hij niet dat er op de primary een cd-rom en een hd zitten. Ook met oude kabel doet hij het niet. De proc is nog niet overgeklocked en ik heb flash 1010 beta 001 en een asus a7v266 mobo met thunderbird 1400 en 512 266 geheugen. Wat is het prob want ik zit hopeloos in de knel vlak voor de summer cup :'(

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
wc?

PVoutput

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 14:51 schreef knights16 het volgende:
wc?
op zoek naar meer posts?....

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op dinsdag 16 juli 2002 23:42 schreef Khorne het volgende:
Ik heb WC ingebouwd
Ff lekker schijten op je PC :+
en daarbij rounded cables in gebouwd. Boot ik nu, dan ziet hij niet dat er op de primary een cd-rom en een hd zitten. Ook met oude kabel doet hij het niet. De proc is nog niet overgeklocked en ik heb flash 1010 beta 001 en een asus a7v266 mobo met thunderbird 1400 en 512 266 geheugen. Wat is het prob want ik zit hopeloos in de knel vlak voor de summer cup :'(
IDE controller wel enabled in het BIOS?

Every morning is the dawn of a new error.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 14:53 schreef Fatboy het volgende:

[..]

op zoek naar meer posts?....
Je kunt m ook meteen uitleggen wat t is ...

Water Cooling dus ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op dinsdag 16 juli 2002 23:42 schreef Khorne het volgende:
Ik heb WC ingebouwd en daarbij rounded cables in gebouwd. Boot ik nu, dan ziet hij niet dat er op de primary een cd-rom en een hd zitten. Ook met oude kabel doet hij het niet. De proc is nog niet overgeklocked en ik heb flash 1010 beta 001 en een asus a7v266 mobo met thunderbird 1400 en 512 266 geheugen. Wat is het prob want ik zit hopeloos in de knel vlak voor de summer cup :'(
Te hard doorgetrokken? :P :+

Heb je geen lekken gehad?
Kijk eens of je geen banen doorbroken hebt met het bevestigen van je blok.
En nog iets, je hd moet je op een aparte ata100 kabel hangen en je cdromspeler ook.
Je cdromspeler heeft een snelheid van ata33, als ie dan op dezelfde kabel als je hd zit gaat je hd ook op ata33 draaien.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
woops

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zit de kabel wel goed om?

Rode rand naar pin 1 en naar de voeding op de hd / cdrom

Check ook de jumpers

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

je hebt zeker de bios en waterkoeling in een keer gedaan, lekker handig kun je niet makkelijk achterhalen wat er nou de boosdoener is.

maar een beta 001 bios had ik nooit erop gezet, veel te link zoals je ziet

Verwijderd

Topicstarter
kheb nieuw modem en probs zijn weg, maar nog vraagje is het zo dat wanneer je hd en je cdrom op een kabel zitten hij dan op ata 33 gaat lopen waar kan je dat controleren

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:51 schreef Khorne het volgende:
kheb nieuw modem en probs zijn weg, maar nog vraagje is het zo dat wanneer je hd en je cdrom op een kabel zitten hij dan op ata 33 gaat lopen waar kan je dat controleren
dat is niet zo :)

HDD heb andere aansturing dan een CDROM..

de Primary stuurd de secondary door....

DVDrom is ata 66 en een writer is ata 33... en de DVD loopt prima op ata66

dus...
kies maar een antwoord :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 14:58 schreef StraracZ het volgende:
je hebt zeker de bios en waterkoeling in een keer gedaan, lekker handig kun je niet makkelijk achterhalen wat er nou de boosdoener is.

maar een beta 001 bios had ik nooit erop gezet, veel te link zoals je ziet
nee heb ik niet gedaan

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:03 schreef Dannyke het volgende:

[..]

dat is niet zo :)

HDD heb andere aansturing dan een CDROM..

de Primary stuurd de secondary door....

DVDrom is ata 66 en een writer is ata 33... en de DVD loopt prima op ata66

dus...
kies maar een antwoord :)
En een Hard-disk draait op ata 100 of ata 133, de IDE-bus past zich automatisch aan aan het traagste apparaat aan de kabel.
Pagina: 1