Toon posts:

Problemen installatie @home op een Compaq 6030EA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer @home op een nieuwe PC te installeren.
De PC heeft echter een onboard NVidia Nforce MCP Netwerkkaart geinstalleerd.
Ik heb wel de nieuwe Realtek RTL8029 (AS) PCI-kaart erin gedrukt, XP herkent hem ook, alleen neemt de Netwerkverbinding autom. aan, dat ik de Nforce-kaart wil gebruiken. Heb gedeinstalleerd, andere slots gebruikt, @Home opnieuw geinstalleerd, alles zo ongeveer wel geprobeerd, maar het probleem blijft.
Dit zijn de specs:
Compaq 6030EA
AMD XP 1800+ / 224 MB RAM
40 gig HDD
NVidia integrated GeForce2 (Compaq)
Motorola SB4200 Cable Modem

Ik probeer een Realtek RTL8029 (AS) ethernetkaart te installeren. Volgens apparaatbeheer start de kaart niet op. Heeft iemand nog suggesties? Ik ben door mijn opties heen. Op de NVidia-kaart werkt @home trouwens ook niet.
Hulp zou zeer welkom zijn...

Verwijderd

Kan je niet proberen om in de bios van de compaq die netwerkkaart uit te zetten?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon die realtek eruit en die onboard kaart gebruiken. En @home werkt WEL met die nforce-kaart want anders was het geen netwerkkaart...

Verwijderd

@home is nog niet aan MAC van je ethernet kaart gebonden hoor :) like Kwello ed

Verwijderd

OEF... zeer vervelend..
Ik heb zelf ook @home en een 3com kaart. Hoef niet eens te installeren. :D

Een vriend van me heeft ook een compaq en kreeg ook zo'n realtek kaart, kreeg hem ook niet aan de praat. Ik wel :D
Gewoon de diskette gebruiken die erbij zit, hardware gevonden -> diskette fabrikant -> en dan je kaart selecteren. Dit meerdere malen herhalen als het win98 is, want hij pakt hem soms niet. But keep tryin! En probeer in de bios die onboard uit te zette :D zoals al eerder is aangegeven.

En 1 grote tip! Je hoeft de STOMME @#@$#(!**@ @home software dus NIET te installeren. Verander alleen de computernaam dan heb je ook internet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een paar keer geprobeerd om de kaart te installeren, maar hij zegt dus, dat de kaart niet werkt omdat hij niet opstart (code 10) Wat dat dan ook moge zijn.
Ik heb ook tegen beter weten in geprobeerd om de onboard kaart te gebruiken. Dit lukte dus niet vanwege de MAC inderdaad. (Mijn collega werkte ooit voor een internetprovider en wist het me ook haarfijn uit te leggen)
Heb ook andere slots geprobeerd, andere IRQ's toegekend en in de BIOS de andere kaart uitgezet. Niets schijnt te helpen omdat XP geen andere kaart wil gebruiken dan de NForce.
(En ja, I read the f*ckin manual)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op woensdag 17 juli 2002 00:57 schreef desparado het volgende:

En 1 grote tip! Je hoeft de STOMME @#@$#(!**@ @home software dus NIET te installeren. Verander alleen de computernaam dan heb je ook internet.
Heb hier ook @home en met die geweldige @home software werkt het perfect hihi :9

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op woensdag 17 juli 2002 00:13 schreef rick_h het volgende:
gewoon die realtek eruit en die onboard kaart gebruiken. En @home werkt WEL met die nforce-kaart want anders was het geen netwerkkaart...
Idd gewoon die onboard kaart gebruiken en die skymaster realtek lekker verkopen heb je er nog wat euro's van ook :9~ Heb jij bij toeval zo'n Doe Het Zelf pakketje??

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 17 juli 2002 20:09 schreef willem-bever het volgende:
Ik heb dus een paar keer geprobeerd om de kaart te installeren, maar hij zegt dus, dat de kaart niet werkt omdat hij niet opstart (code 10) Wat dat dan ook moge zijn.
Ik heb ook tegen beter weten in geprobeerd om de onboard kaart te gebruiken. Dit lukte dus niet vanwege de MAC inderdaad. (Mijn collega werkte ooit voor een internetprovider en wist het me ook haarfijn uit te leggen)
Heb ook andere slots geprobeerd, andere IRQ's toegekend en in de BIOS de andere kaart uitgezet. Niets schijnt te helpen omdat XP geen andere kaart wil gebruiken dan de NForce.
(En ja, I read the f*ckin manual)
Dat je geen Internet hebt vanwege het verkeerde MAC-adres is onzin. Bij @home kijken ze daar niet naar :)

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Even kort samen gevat, gewoon die Onboard-kaart gebruiken, computernaam veranderen in de naam die je van @Home hebt gekregen en de workgroup @HOME noemen, dan moet die het gewoon doen....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op donderdag 18 juli 2002 18:00 schreef Dwid het volgende:
Even kort samen gevat, gewoon die Onboard-kaart gebruiken, computernaam veranderen in de naam die je van @Home hebt gekregen en de workgroup @HOME noemen, dan moet die het gewoon doen....
Inderdaad, computernaam op CC-XXXXX-A (of -B -C -D bij meerdere accounts :P) en de werkgroep op @Home. IP-adres bij de netwerkkaart die je voor @Home gebruikt instellen op Automatisch/DHCP en na een rebootje heb je gewoon kabelinternet.

Verwijderd

Topicstarter
Computernaam? Werkgroep? Goh zou ik daar niet al aan gedacht hebben? Voor alle sceptici:
@Home maakt wel degelijk onderscheid in welke kaart je gebruikt. Ook heb ik alle gegevens juist ingevoerd. Ik heb daarnaast de fabrikant van de Netwerkkaart (in Korea, of all places) te pakken gehad en de kaart eindelijk aan de praat gekregen. Het probleem lag idd bij het NForce moederbord. Toch werkt alles nog niet. Ook heb ik 3 avonden inmiddels aan de lijn gehangen met de Helpdesk van @Home, verschillende technici gesproken en de PC tig keer uit elkaar gehad en opnieuw geconfigureerd. Ook @Home snapt 'em niet. Blijkt echter vandaag op mijn werk (surprise, ik werk ook nog bij een communicatiebedrijf) dat het nieuwe Surfboard-modem van Motorola nogal eens problemen oplevert. @home ontkent dit in alle toonaarden, maar ik blijk niet de enige te zijn. Ik zal proberen met mijn oude 3Com-modem de verbinding aan de gang te krijgen.
(even UPC/Chello usersites gecheckt, grote bron van ergernis: Surfboard 4200 + XP = problemen).
Alleen nog het IP-adres van het modem opsnorren en kijken of er getweakt kan worden.
Jullie horen het nog.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 19 juli 2002 18:57 schreef willem-bever het volgende:
Computernaam? Werkgroep? Goh zou ik daar niet al aan gedacht hebben? Voor alle sceptici:
@Home maakt wel degelijk onderscheid in welke kaart je gebruikt.
Je kan het wel blijven schreeuwen, maar het is gewoonweg NIET waar.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, jij je zin.
Ik geen gelijk, jij wel. Ik ben hier ook niet om te discussiëren hierover, ik hoop op nuttige suggesties hoe ik dit probleem kan oplossen...

Verwijderd

Topicstarter
Update: Probleem opgelost.
Heb mijn eigen PC meegenomen, ingelogd onder de computernaam van mijn vriend, ipconfig /release en ipconfig /renew en voila: ip adres gekregen!
Andere PC erop gezet, internet aan, protocollen eraf geflikkerd en TCP/IP opnieuw ingesteld en alles werkte.
Lijkt verdacht veel op een storing bij @Home, maar in ieder geval is het probleem opgelost.
Pagina: 1