hoe stop ik het pollen van een 98 station

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Volgende is het probleem.

98 station maakt via een isdn router verbinding met een netwerk.
Nu is het probleem dat de kosten hiervan behoorlijk aan het stijgen zijn terwijl dit niet in verhouding staat met het door gebruikers gevraagde netwerk verkeer.

Ik vermoed dat het 98 station welke oa een mapping heeft naar het netwerk via de isdn router steeds verbinding maakt om te pollen.

Op de KPn nota zie je ook dat de verbinding steeds om de 15 min. tot stand wordt gebracht.

Hoe zet ik dit pollen uit??? Vermoedelijk zit het ergens in de registry. Ik wil niet enkel en alleen de mapping verwijderen. Volgens mij zit het namelijk dieper dan dat. Ook de gateway check zou het kunnen zijn....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik denk dat het de browser service is. Da's een service-je dat de lijst van computers binnen een werkgroep (of domein) bijhoudt. lees effe "Q192756 Modem Does Not Disconnect When Connection Is Inactive" over hoe je dat uit ken zette

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 23:31 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Ik denk dat het de browser service is. Da's een service-je dat de lijst van computers binnen een werkgroep (of domein) bijhoudt. lees effe "Q192756 Modem Does Not Disconnect When Connection Is Inactive" over hoe je dat uit ken zette
das niet gek, die was ik even vergeten. Dat gaat dus zo uit worden gezet.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....