[Delphi] Programma self contained? .BPL tekorten!

Pagina: 1
Acties:

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Een vriend van mij maakt altijd allerlei lame programmaatjes, en wil dat ik die test... naja, leuk en aardig altijd, maar ik kom altijd .bpl bestanden tekort. Dus helemaal niet self-contained.

Hoe lost hij dat op?

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Heel simpel, je vriend mag kiezen. Of jou voorzien van de benodigde bpl's, of een grotere exe maken door in Project -> Options -> Packages de optie Build with Runtime Packages UIT te zetten :)

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Hij zegt dat dat al uit staat, wazig dus...

Maarja, ik heb em dus belooft om nix te testen totdat het opgelost is... ik kan wel elke benodigde BPL meevragen, maar dat is superslordig, dus onacceptabel

• Delphi32

Delphi32

Op dinsdag 16 juli 2002 23:09 schreef Grimm9mm het volgende:
Hij zegt dat dat al uit staat, wazig dus...

Maarja, ik heb em dus belooft om nix te testen totdat het opgelost is... ik kan wel elke benodigde BPL meevragen, maar dat is superslordig, dus onacceptabel
Dan moet ie misschien een Build All doen ipv een Compile. En even alle DCU's weggooien vantevoren. Mocht de exe dan heel erg klein zijn (20kB voor kleine progjes, en 600 voor hele grote) dan heeft hij toch iets fout gedaan. Misschien laadt hij wel dynamisch packages in. Beetje lastig te beoordelen zo, aangezien het package-verhaal al een hele tijd werkt in Delphi kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je vriend (waarom post ie zelf niet :)) iets verkeerd doet.

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Op dinsdag 16 juli 2002 23:29 schreef Delphi32 het volgende:
Beetje lastig te beoordelen zo, aangezien het package-verhaal al een hele tijd werkt in Delphi kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je vriend (waarom post ie zelf niet :)) iets verkeerd doet.
Idd, aangezien dat allemaal standaard goed gaat als je niets aan de instellingen verandert.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 23:01 schreef Grimm9mm het volgende:
Een vriend van mij maakt altijd allerlei lame programmaatjes, en wil dat ik die test... naja, leuk en aardig altijd, maar ik kom altijd .bpl bestanden tekort. Dus helemaal niet self-contained.

Hoe lost hij dat op?
je gaat naar het menu:
Project -> Options tablad: Packages
Je vinkt daar bij de runtime packages :
Build with runtime packages uit. Heeft wel als nadeel dat je executable veel groter wordt. Hij gaat nu alle benodigde bpls opnemen in de exe. Je kunt ook de delphi setup builder gebruiken (is appart programma vanaf inst. cd) die installeert de benodigde bpl's altijd. :7

Verwijderd

Hey mensen...

Hier is die vriend van Grimm dan die niet zelf had gepost. Waarom? Omdat ik geen GoT-lid was, dat eigenlijk ook niet van plan was, maar na het lezen van de replies heb ik mezelf toch genoodzaakt gezien ff een accountje aan te maken, al is het maar om uit te leggen hoe de vork nou in de steel zit :).

Kijk, die runtime packages staan UIT, ik weet niet hoe vaak dit nou nog gezegd moet worden. En ja, als ik MET de runtime packages compileer, is mijn .Exe idd kleiner (dik 100KB vs. dik 400KB).

Ik kan dus met zekerheid beweren dat Compile with Runtime Packages UIT staat en kan dit aan de hand van de grootte van de .Exe ook daadwerkelijk ZIEN, maar het probleem van non-selfcontainedheid blijft desalniettemin bestaan.

Het kan dus best zijn dat "die vriend iets verkeerd doet", maar dan zou die vriend graag weten wat dan het feitelijke probleem is :).

Toch goed om te weten dat het ook mogelijk is om op dit forum dergelijke vragen te stellen, ik had bij Tweakers altijd het gevoel dat het meestal over spellen, hardware en casemodding ging, maar ik zie toch dat er voldoende min of meer serieuze topics bestaan naast hetgeen ik verwachtte, dat zijn pluspunten :).

Ik hoop dat iemand toch met een mogelijke oplossing kan komen naast het runtime package-verhaal, in de tussentijd ga ik es de rest van het forum bekijken...

GRTZ,

VuurSnikkel.

• Delphi32

Delphi32

Op woensdag 17 juli 2002 14:03 schreef VuurSnikkel het volgende:
Hier is die vriend van Grimm dan die niet zelf had gepost.
Mooi! Jou moesten we net hebben :)
Ik kan dus met zekerheid beweren dat Compile with Runtime Packages UIT staat en kan dit aan de hand van de grootte van de .Exe ook daadwerkelijk ZIEN, maar het probleem van non-selfcontainedheid blijft desalniettemin bestaan.
Ik ga me afvragen welke packages hij dan mist. Exacte foutmeldingen enzo.Hmm, ik bedenk me net dat ik dat dus Grimm had moeten vragen 8-)
Enne, 400kB is niet zoveel, ik gok op 1 form en 1 unit, zo ongeveer... post je Uses regeltjes eens?
Pagina: 1