Toon posts:

[Slackware 8.1.01] glFTPd en een netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een server met slackware, glFTPd 1.27-b1 geinstalleerd. En het werkt. Maar nu is er een probleem mensen van buitenaf kunnen niet inloggen als zij zelf achter een nat zitten. Dan moeten ze naar de server lopen van hun om in te loggen. Dit komt omdat ik zelf ook een nat + firewall heb. Is er nu geen mogelijkheid om dit op te lossen in ftp programma's helpt het niet om passive aan uit te zetten. Wat is hier aan te doen? De mensen die proberen in te loggen krijgen geen dire listening dus ze krijgen de directory's niet te zien, Is dit op te lossen?

Verwijderd

offtopic:
Hallo Wouter ;)

Dit is de error die ik krijg als ik naar hem connect:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PORT 192,168,0,2,11,156
200 PORT command successful.
LIST

Na dat LIST hangt die :)

Verwijderd

Zowel ftpcontrol alsook de ftpdata poort staan open en geforward. Daarnaast heb je uiteraard ook de ftp-module geladen voor ipchains/iptables :?

Verwijderd

Als glftpd niet op je server staat dan zou ik een glftpd bnc installeren, ik neem aan dat je intern toch wel 100mbit hebt, dus een pSi databnc zou ook een oplossing moeten zijn.

Heb ik thuis ook omdat ik het zelfde probleem had:
code:
1
2
3
220-[DiKE] v0.385 (c) pSi ready.
220-[DiKE] Looking up your ident, have patience...
220-[DiKE] Connecting to remote server, have patience...

Verwijderd

Topicstarter
Verkeerd gelezen;) Maar die module voor ftp werkt ook maar kut met peren...

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
Zowel ftpcontrol alsook de ftpdata poort staan open en geforward. Daarnaast heb je uiteraard ook de ftp-module geladen voor ipchains/iptables

Hoe zet ik het allemaal aan. Ik weet wel van die ftp-module en in mn fuurmuur staat ftp-passive en ftp-active allemaal op accept...

Verwijderd

Topicstarter
Die modules laden helpt niet + 1 regel in de firewall die passive mode accepteert voor ftp...

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je problemen als mensen achter een vuurmuur + NAT naar jou connecten en heb je ze niet als ze dat vanaf hun server doen. Lijkt me dat het probleem niet bij jou ligt, maar bij degene die connect.
Pagina: 1