PDF-bestand -> printen is disabled

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Ik heb een PDF-bestand van iemand gekregen die dit uit wilde printen, maar het hem niet lukte. Het lukte mij ook niet, vandaar dat ik het hier even vraag.

HIER te downloaden.

Als je hem opent zie je dat de printknop niet aanklikbaar is. Ze hebben hem dus gewoon beveiligd. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen en alsnog uit kan printen ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die beveiliging zit er niet voor niets op hoor... >:) Je MAG dat niet omzeilen. En er zijn voor zover ik weet maar weinig (geen) proggies die zich er niet aan houden. Je wordt namelijk best wel op je kop gezeten door Adobe anders als programmeur van zo'n programma (lees: Voor de rechter gedaagd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 20:37

8-Track

Op dinsdag 16 juli 2002 22:53 schreef Hieronymus het volgende:
Die beveiliging zit er niet voor niets op hoor... >:) Je MAG dat niet omzeilen.
<font color=blue>Toch maar ff niet ;) </font> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Op dinsdag 16 juli 2002 23:03 schreef 8-Track het volgende:

Hah! :P
Thanx! Ik ga hem even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op dinsdag 16 juli 2002 23:03 schreef 8-Track het volgende:
Hah! :P
Op GoT mogen en in het algemeen kunnen zijn twee verschillende dingen... Pr0n kan ook, maar hier niet :+
Wachtwoord kraken van zoiets ook niet - vraag maar aan de auteur van het document waarom...

Ik heb een jaar op een boek lopen zweten. Als ik het op het net zou tegenkomen zonder dat er betaald is, zou ik het niet zo erg leuk vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Op dinsdag 16 juli 2002 23:17 schreef F_J_K het volgende:

Op GoT mogen en in het algemeen kunnen zijn twee verschillende dingen... Pr0n kan ook, maar hier niet :+
Wachtwoord kraken van zoiets ook niet - vraag maar aan de auteur van het document waarom...

Ik heb een jaar op een boek lopen zweten. Als ik het op het net zou tegenkomen zonder dat er betaald is, zou ik het niet zo erg leuk vinden :)
Klopt. Je hebt wel gelijk. Maar ik hoef verder niks te editen. Slechts printen. Wat is het nut om dit niet uit te mogen printen? Het document kan wel gewoon simpel verspreid worden en iedereen kan het lezen.

Tja, van dat boek ... Zo gaat het tegenwoordig met alles, bijv. mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ik denk dat je meer hebt aan progjes die het in Postscript omzetten. (Dat kan nl. eenvoudig vanuit PDF, voor zover ik weet.) Dan kun je het gewoon printen.

(Woei, is zo'n tip ook strafbaar??) ;)

In GSview (Google!) kan ik 'm gewoon openen en evt. printen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 20:37

8-Track

Sja... apdfpr is geen warez, noch is het een crack/hack programma, het is voor 'Password recovery'. ;) :P Dat dit programma pijnlijk de falende bescherming van Adobe blootlegt, zoveel is wel duidelijk.

Ik snap wel dat het in dit forum niet op prijs gesteld wordt hoor, daar niet van. Ik denk dat we daar geen oeverloze discussie over hoeven te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 04:14
Hey, je mag geen illegale dingen doen! :P

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Volledige printbare versie heb ik naar je toe gemaild. Adobe moet niet zeuren, papier leest nu eenmaal lekkerder.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op dinsdag 16 juli 2002 23:22 schreef Smarron het volgende:

Klopt. Je hebt wel gelijk. Maar ik hoef verder niks te editen. Slechts printen. Wat is het nut om dit niet uit te mogen printen? Het document kan wel gewoon simpel verspreid worden en iedereen kan het lezen.
De bedoeling is volgens mij om PDF documenten beheerbaar te houden, bijvoorbeeld in een bedrijf. Soms verbieden bedrijven hun personeel om bepaalde documenten, zoals handleidingen enzo, uit te printen om ervoor te zorgen dat iedereen altijd de nieuwste versie van het document (op netwerk of intra/internet) gebruikt.
Zodra er papieren exemplaren van een document in omloop komen kijken mensen vaak niet meer of documentatie gewijzigd is ofzo, omdat zo'n papieren documentje toch veel handiger werkt, en werken mensen vaak met verouderde papieren documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook zo'n ebook gedownload. Nu wil ik ook een stukje printen, aangezien dat voor mij beter leest dan op het scherm. Het is dus absoluut niet de bedoeling om te kopieren ofzo.

Maar met Ghost View kan ik hem niet openen. En verder kan ik niet echt veel informatie vinden.

Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 14:52:
Ik heb nu ook zo'n ebook gedownload. Nu wil ik ook een stukje printen, aangezien dat voor mij beter leest dan op het scherm. Het is dus absoluut niet de bedoeling om te kopieren ofzo.

Maar met Ghost View kan ik hem niet openen. En verder kan ik niet echt veel informatie vinden.

Heeft iemand nog suggesties?
Is dat een pdf-bestand? Misschien zijn PDF-bestanden die gemaakt zijn voor versie 5.x voorzien van een betere beveiliging, die het onmogelijk maakt ze met GhostView te openen.

offtopic: Je icoon --- Wie is lekker? Ik zie alleen een rood kruisje :P

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1