Toon posts:

[laptop]Compaq EVO N800v / Asus L3800C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een laptop met de volgende eisen: mobile P4 processor en ATI M7 mobile Radeon 7500 32MB. Na lang zoeken kwam ik bij de volgende 2 modellen uit, van Compaq en Asus. Compaq kende ik al wel als notebookfabrikant, maar Asus deed me meer denken aan (overigens prima) mobo's. Nu kan Asus voor ongeveer eenzelfde prijs als Compaq zo'n laptop leveren, alleen zijn de spec's van die ASUS veel beter! Ook levert Asus geen besturingssysteem mee, maar Compaq levert WinXP Pro mee, weer zo'n €200 dus. Dat besturingssysteem heb ik dus al lang thuis, maar helaas levert Compaq alle modellen met besturingssysteem :(.

De modellen die ik bedoel:

Compaq EVO N800v:
1,6 GHZ Mobile P4 met intel 845 chipset
256 MB DDR geheugen
14" TFT beeldscherm
20 gig schijf
ATI M7 mobile Radeon 7500 32 mb 4x AGP
DVD-rom
3 jaar pick up & return garantie
Windows XP Professional
Prijs zo'n € 2249

Asus L3800C
1,7 GHZ Mobile P4 met intel 845 chipset
256 MB DDR geheugen
15" TFT scherm
ATI M7 mobile Radeon 7500 32 mb 4x AGP
8x8x4x24x combo CD-RW/DVD drive
40 gig schijf
SPDIF digitale geluidsuitgang
Prijs zo'n €2216

Voor de rest hebben de 2 laptops ongeveer vergelijkbare features die elke laptop zowat heeft.
Asus heeft dus een paar interessante extra's als de grotere harddisk, cd brander, groter scherm en digitale geluidsuitgang (in de toekomst heb ik dat laatste misschien nodig).

Heeft een van jullie goede ervaring met een van deze merken? Want over Asus laptops kan ik zowat niets vinden, alleen af en toe een opmerking dat ze gammel zijn. Maar een bezitter van een Asus gekocht bij Mycom was het daar absoluut niet mee eens. Nou, ik hoor het wel :).

Verwijderd

mjah, je vergelijkt nu wel een zwaar zakelijk notebook (de Compaq N800v) met een wat meer consumenten notebook (de Asus). Ik denk dat het wat eerlijker is als je die Asus vergelijkt met een Presario model van die notebooks. Maargoed, persoonlijk ken ik die N800v en dat is een toppie notebook. Compaq was een van de laatste met een P4 in de notebooks (ze hebben gewacht op de M versie van die P4 voor het Evo platform), maar ze zijn nu die schade wel weer aan het inhalen. Overigens zijn Compaq systemen altijd met OS, dit komt door een overeenkomst die Microsoft met OEM leveranciers heeft, dat de connectrate werkstation=OS 1op1 moet zijn.. Dus een Compaq zonder OS zal heel moeilijk worden ;)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb de presario EA2810 http://compaq.e-nitiative.be/products/470033215_L2.asp

Qua specificatis is dat helemaal de Evo 800 reeks. Alleen is de presario zilverkleurig uitgevoerd.

Wat erin zit is hetzelfde alleen tragere CPU 1.4
Ik ben er heel tevreden over. Je kan ook een optie nemen om 3j garantie te hebben ipv 2j.

De componenten zijn identiek hetzelfde want als je bij de drivers/bios updates/technical reference kijkt staan zowel de presaio 28xx modellen als de evo800 modellen erbij.

FF kijken ik denk dat er op de nederlandse markt meer keuze is: http://www.compaq.nl/products/notebooks/presario/Presario2800.html

Idd 3 verschillende modellen

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 23:33 schreef rrainman het volgende:
mjah, je vergelijkt nu wel een zwaar zakelijk notebook (de Compaq N800v) met een wat meer consumenten notebook (de Asus). Ik denk dat het wat eerlijker is als je die Asus vergelijkt met een Presario model van die notebooks. Maargoed, persoonlijk ken ik die N800v en dat is een toppie notebook. Compaq was een van de laatste met een P4 in de notebooks (ze hebben gewacht op de M versie van die P4 voor het Evo platform), maar ze zijn nu die schade wel weer aan het inhalen. Overigens zijn Compaq systemen altijd met OS, dit komt door een overeenkomst die Microsoft met OEM leveranciers heeft, dat de connectrate werkstation=OS 1op1 moet zijn.. Dus een Compaq zonder OS zal heel moeilijk worden ;)
Tsja, weet je wat het is, de 2800 serie past NET niet binnen de PC-prive limiet van 5000 gulden, en deze EVO800 wel :).