Toon posts:

Lijst gangbare porten om open te zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja eh kijk ik ben dan een beetje lui en newbie maar het leek me wel handig, ook voor anderen, om een lijst te maken met gangbare porten om open te zetten. Ik weet niet of ik de actie zo goed benoem, maar de situatie is dat ik een Allied Copperjet modem voor mijn Cistron aansluiting als Router heb ingesteld (dank u speedy ron), en nu bijvoorbeeld een ftp servertje wil hosten of mensen via IRC iets wil DCC-en. Ik denk dat er meer zijn zoals ik, dus dit is voor het collectief :)

Als je iets toevoegt graag met telnet command :z

Ik heb er alvast eentje voor mensen die Counter-Strike spelen en daarvoor gebruik maken van HLSW:

nat inbound add wan 7130/udp [vul hier je ip in]

ps: als er al een topic of website als deze bestaat dan hoor ik het graag :9~

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ja eh kijk ik ben dan een beetje lui en newbie maar
dat lui = niet de instelling van een tweaker.
verder kun je hier terecht voor meer info: [topic=184484/1/999]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
[topic=446422/1/100]

Heb ik ook geprobeert, maar dan moet je wel samenwerken.
Alleen kan je namelijk nooit alle poorten verzinnen.
Op dinsdag 16 juli 2002 22:17 schreef Haleb0pp het volgende:
nat inbound add wan 7130/udp [vul hier je ip in]
En dat is een commando voor jou router, dan moet je zoiets weghalen in een lijst.

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft mIRC DCC Send
-------------------------

ok ik heb het aan de praat gekregen met Cistron en een Allied DATA Copperjet modem die ingesteld is als router. Wat ik gedaan heb ik de port-range eerst even verkleind: 4001 - 4010. Vervolgens heb ik de instellingen van deze site af overgenomen: http://kareno.net/LinkSys/ (behalve de port instellingen dus).

Kort samengevat de volgende options in mIRC:

Alt+O(Options) Connect/Local Info: Alles leegmaken en uitvinken en de lookup method op Server zetten.

Alt+O(Options) Connect/Identd: Enable, en de username van mijn Cistron account ingevuld, rest default.

Alt+O(Options) Connect/Firewall: Helemaal uitzetten, weg met die ellende! ;)

Alt+O(Options) DCC/Options: Port Range invullen, begin dus 4001 en einde 4010, of wat je er ook van gemaakt hebt.

Bij mij ging het daarna goed... B-)

Verwijderd

Dit staat allemaal in NT hoor. :)

Dit topic is gesloten.