[Netware] Installatie Account Management

Pagina: 1
Acties:

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Een paar dagen geleden heb ik hier een topic gepost. In dat topic stelde ik een paar vragen over gebruikersadministratie. Gebruikers moesten toegang krijgen tot meerdere servers (Linux, Netware en NT). Ik heb toen besloten om Novell Account Management te kopen.

Vandaag heb ik op mijn werk geprobeerd Account Management onder Linux te installeren. Ik heb gewoon het nds-install-script van de Account Management cd gedraait, ZONDER eerst eDirectory 8.5 (wat op een andere cd stond) op deze machine te installeren. Ik wil namelijk de NDS-server wat op de Netware-server staat gebruiken (op die server draait NDS 8). Na een tijdje zegt de installatie dat 'ie "the schema" gaat extenden. Dat proces is nu nog steeds bezig (zo'n vier uur later). De machine is niet vastgelopen ofzo. Het lijkt me echter dat dit niet normaal is. Wat is er aan de hand? Moet ik toch eDirectory 8.5 op de Linux-machine installeren voordat ik Account Management installeer?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.novell.com/products/edirectory/accountmanagement21/sysreqs.html
Linux

<li> Linux 2.2 and glibc 2.1.3 with PAM support. (Such as Red Hat Linux 5.2 or later and Caldera OpenLinux 2.3 or later.)

<li> Kernel 2.2.xx or later

<li> A Pentium 200 with a minimum of 64MB of RAM (128MB recommended)
To run the eDirectory server and LDAP server 128MB of RAM is recommended.

<li> 56MB of disk space to install the eDirectory server
Additional disk space requirements depend on the number of objects you have in eDirectory.

<li> 21MB of disk space to install the eDirectory server (including the LDAP server and Novell Public Key Cryptographic Services)
Add 35KB of disk space per 100 certificates and 3MB per 1000 eDirectory user objects in the replica.

<li> 3MB of disk space to install the eDirectory User Account Management (UAM) component

<li> ConsoleOne 1.2d or later

<li> eDirectory v8.35 or later

Tijd voor een nieuwe sig..

• Theodoor
Dit vind ik dus het slechte van de documentatie van Novell: ze zeggen er niet bij of ze met de eis eDirectory 8.35, eDirectory 8.35 voor Netware of eDirectory 8.35 voor Linux (of beiden) bedoelen. Wat verder niet deugt is dat er in de PDF-versie van de Quick Start Guide van Account Management, ze het eerst hebben over "Installing eDirectory" terwijl er vervolgens een subkop staat "Installing Account Management". Deze fout zit niet in de html-versie van de Quick Start Guide van Account Management: daar hebben ze het over "Installing eDirectory" en dan de subkop "Installing eDirectory". Door deze fout ontstaat dus de indruk dat je geen eDirectory-server onder Linux hoeft te installeren.

BTW: Bagger had het in het vorige topic er nog over dat de verschillende producten te mixen zijn.
Uiteraard kan je de producten mixen dus b.v. edirectory (NDS 8.5/8.6 inmiddels) op de Windows server kieperen en Account Management op de -ix servers.
:?

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 22:50 schreef Theodoor het volgende:
Door deze fout ontstaat dus de indruk dat je geen eDirectory-server onder Linux hoeft te installeren.
Dat hoeft ook niet dacht ik. Maar zonder eDirectory op je Linux pc kun je wel problemen gaan krijgen het met niet kunnen vinden van je tree enzo.

Dat extenden van je schema kun je ook later nog met de hand doen trouwens, vanuit Linux, Windows, NetWare, wat je maar wilt. (en langer dan een minuut ofzo hoort het niet te duren)

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op woensdag 17 juli 2002 00:52 schreef Onno het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet dacht ik. Maar zonder eDirectory op je Linux pc kun je wel problemen gaan krijgen het met niet kunnen vinden van je tree enzo.

Dat extenden van je schema kun je ook later nog met de hand doen trouwens, vanuit Linux, Windows, NetWare, wat je maar wilt. (en langer dan een minuut ofzo hoort het niet te duren)
Inderdaad je hoeft eDirectory niet te installeren onder Linux, sterker nog. Het installatie script van Account Management geeft een fout aan als er al eDirectory op staat. Wat Account Management namelijk doet is zijn eigen meegeleverde eDirectory installeren.
Waarom het extenden van je schema zo lang duurt, geen idee. Misschien eens een blikje werpen in de Knowledgebase op http://support.novell.com ?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Theodoor
Maar op de Netware server zelf moet wel eDirectory 8.5 zijn geinstalleerd? Er staat nu NDS 8 op.

In de Netware Administrator zie ik dat er een Unix Workstation is toegevoegd. Alleen staat daar een vraagteken voor.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op woensdag 17 juli 2002 11:06 schreef Theodoor het volgende:
Maar op de Netware server zelf moet wel eDirectory 8.5 zijn geinstalleerd? Er staat nu NDS 8 op.

In de Netware Administrator zie ik dat er een Unix Workstation is toegevoegd. Alleen staat daar een vraagteken voor.
Nee, als het goed is werkt het met alle NDS versies samen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 22:50 schreef Theodoor het volgende:
BTW: Bagger had het in het vorige topic er nog over dat de verschillende producten te mixen zijn.
[Mijn qoute: Uiteraard kan je de producten mixen dus b.v. edirectory (NDS 8.5/8.6 inmiddels) op de Windows server kieperen en Account Management op de -ix servers.]

:?
Ik bedoelde het mixen van eDirectory en Account Management, niet NDS8 en eDirectory, beetje vaag opgetikt, maarja.

Wat ik ook nog als tip meegaf is:
Tip: ga niet NDS7 of 8 met edirectory mixen. Het kan wel volgens Novell, maar ik heb shit gezien....
Jij hebt nu ook shit gezien!

Wat ik zou doen als ik jou was is die installatie op linux afbreken, je tree weer healhty krijgen (had je dat ook gedaan voor je aan de installatie begon??), en dan eDirectory op de NetWare server zetten en dan de procedure herhalen die je nu hebt gedaan.

Tip: Verder zou ik eerst in een Lab/test omgeving het e.e.a. testen voor ik dit soort akties zou gaan doen.

Omdat Novell zegt dat het kan wil niet zeggen dat het slim/beter/goed is om te doen. Veelal is het PRpraat om downwards compatibility te garanderen, zodat mensen eerder gaan upgraden dan ze willen. Als je dan een call bij ze aanmaakt omdat het niet helemaal goed werkt, is een van de eerste dingen die ze als oplossing bieden: alles naar de laatste NDS versie brengen (e-Directory dus)

• Theodoor
OK, dan zal ik morgen met de andere systeembeheerders op mijn werk overleggen dat ze de laatste versie van eDirectory moeten installeren.

PS: de shit is opgeruimd.
Pagina: 1