Verwijderd

Topicstarter
I have UTFS maar kon niets vinden, wat mijn heeft doen besluiten om toch maar een topic te openen.

Ik heb een aantal vragen omtrend de camera's als de
--> DCR-TRV30
http://195.2.39.25/dime/www/NL/nl/homepage/products/camcorders/digitalvideo/index.html

--> GR-DV3000
--> GR-DVP7
www.jvc.nl

-->NV-MX350
www.panasonic.nl

Naja jullie snappen de bedoeling.
mijn vraag is hebben jullie ervaringen met deze cams ?
Ik kan zo geen beeld vormen of 1.9 MP een beetje voldoende is voor 10 bij 15 pics. Hoe de instelmogenlijkheden zijn, en of fotograferen maken met een camcorder fijn gaat. De hanteringswijze ...de film kwaliteit geloof ik wel, maar of de pics ook een beetje gaan --> kan er niemand een paar posten ofzo ?

oja vergeten ... mijn budget; deze cams zo, rond die koers.
mijn wanna a fotograaf aspiraties --> ik wel het graag leren, wil niet alles vooraf ingesteld hebben.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als je een digitale vieocamera kan kopen dan kan een digitale fotocamera er ook nog wel bij.

Met een digitale fotocamare kan je nog hele leuke filmpjes maken, met een videocamer akan je geen leuke foto's maken.

Je hebt vaak geen flitser, en nooit instelmogelijkheden. Als je op de knop drukt om een foto te maken duurt het een tijdje totdat de foto wordt gemaakt (shutterlag), dan moet je de camera ook nog eens heel lang absoluut stil houden, 6 seconden bij een Sony.

De beeldkwaliteit is slecht, vergelijkbaar met een webcam foto, een hogere resolutie maar evenveel ruis en onscherp, vaak ook bewogen en met slechte kleuren.

Kortom de kwaliteit is: :r

Koop gewoon een digicam van 500 euro, is kleiner en maakt veel beter foto's heeft instelmogelijkheden enz...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 22:57 schreef Johnny64 het volgende:
Als je een digitale vieocamera kan kopen dan kan een digitale fotocamera er ook nog wel bij.

Met een digitale fotocamare kan je nog hele leuke filmpjes maken, met een videocamer akan je geen leuke foto's maken.

Je hebt vaak geen flitser, en nooit instelmogelijkheden. Als je op de knop drukt om een foto te maken duurt het een tijdje totdat de foto wordt gemaakt (shutterlag), dan moet je de camera ook nog eens heel lang absoluut stil houden, 6 seconden bij een Sony.

De beeldkwaliteit is slecht, vergelijkbaar met een webcam foto, een hogere resolutie maar evenveel ruis en onscherp, vaak ook bewogen en met slechte kleuren.

Kortom de kwaliteit is: :r

Koop gewoon een digicam van 500 euro, is kleiner en maakt veel beter foto's heeft instelmogelijkheden enz...
ok dat lijkt me een duidelijke stelling.het was ook een beetje retorische vraag .. :9.
Allebei kopen wordt lastig --> het is namenlijk zou dat mijn ouders/ik een digicam willen inruilen voor een aps toestel.
We hebben wel een digitae filmcamera maar die is net voor de tijd dat de goede kwamen.mijn moeder heeft hem nog eens laten vallen dus geluid is ook bagger geworden, maar je kunt er nog mee filmen :Z
dus ik d8, kan ik mijn ouders wel zo omlullen dat ze een combo kopen :D

naja --> een digicam lijkt me ook de beste oplossing !

Verwijderd

ik heb ervaring met sony (trv30) en met panasonic (mx300)
zijn beide hele fijne camera's voor videobeelden :9~

maar voor foto's kan je beter een digicam nemen! zelfs een goedkope digicam (zeg 200 euro) maakt betere foto's dan een videocamera!

het is leuk dat je foto's kan maken met een videocamera hoor, maar die 1,5mpixel zegt echt helemaal niks!! ik vond de foto's van de mx300 er niet uitzien :(
ik heb die pics van de mx300 helaas niet bewaard (omdat ze zo lelijk waren) maar een vriend van me heeft een trv30 geloof ik en ik zal eens vragen of hij me paar pics stuurt!

als ik zelf zou moeten kiezen, zou ik voor een sony cam gaan (misschien dat die trv30 iets te veel is, maar een trv17 ofzo) en dan bijvoorbeeld een canon a40 digicam ofzo of een iets duurdere digicam met meer opties die je zelf kan aanpassen