Toon posts:

FoxPRO -> ODBC

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om op 'eenvoudige' manier een database die gemaakt is in FoxPro om te zetten naar ODBC of iets gelijks van Microsoft?

Bedoeling is om een adressenbestand dat in FoxPro is toereikend te maken voor MSOffice programmatuur.

Of is het vrij lastig zodat het misschien eenmalig omgezet moet worden naar ODBC en overgaan naar andere leverancier die ODBC ondersteunt.

Suggesties? Thnx

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ODBC is geen database.... tis een interface naar je database toe, en middels ODBC kun je een foxpro database wel uitlezen (zit standaard in windows zelfs),

maar eh, je wilt hem naar access (microsoft) converteren :?

A wise man's life is based around fuck you

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 12:18

-SaveMe-

-klik-

een foxpro db is eenvoudig om te zetten (importeren) naar andere formaten die via ODBC aangesproken kunnen worden.

Meest voor de hand liggend lijkt me Access, maar in principe elk RDBMS voldoet.

GamiQ, de game notes app met game maps!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Op dinsdag 16 juli 2002 21:30 schreef -SaveMe- het volgende:
een foxpro db is eenvoudig om te zetten (importeren) naar andere formaten die via ODBC aangesproken kunnen worden.

[zeikmode]
Access is geen RDBMS, maar alleen een bestandsformaat. Alleen in combinatie met OLE DB oid wordt het een RDBMS. Nou ja, een beetje dan.
[/zeikmode]

Als het goed is kun je in Access data importeren via ODBC. Dus kijk in je config scherm van Windows (Administrative tools voor WinNT/2000/XP) maak een ODBC koppeling aan voor je FoxPro DB (gebruik system dsn) en gebruik de import functie van Access. Kies de optie ODBC Bestandsformaten() en als het goed is kun je de net aangemaakt system DNS naar je FoxPro DB kiezen.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 20-05 12:18

-SaveMe-

-klik-

Op dinsdag 16 juli 2002 23:34 schreef zneek het volgende:
[zeikmode]
Ik ben blij dat je het zelf inziet...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is goed te converteren naar MSAccess. Mooi. Thnx

Verwijderd

wat wou je in godsnaam converteren ??? Foxpro = ODBC. . .(o.a.)

Verwijderd

-SaveMe- schreef op 16 juli 2002 @ 21:30:

ik wil foxpro 3.0 tabellen omzetten naar sql server 2000. Ik heb echter alleen losse tabellen en geen db of project file.

suggesties dit op een goeie manier op te lossen?

• Wom
  • Laatst online: 10:39

Wom

Je kunt binnen access via de ODBC koppeling de tabellen van je Foxpro koppelen (zoals eerder verteld), en hierop kun je dan ook je queries ed. uitvoeren. Ook kun je de tabellen importeren binnen access en dan heb je een access database met de tabellen en records van je foxpro.

Verwijderd

ok, dat is gelukt! :) maar nu het volgende: ik heb per bedrijf een directory met de tabllen:

werknemer.dbf
afdeling.dbf
etc..

Ik heb zo'n 1800 dir's met deze indeling. ik wil deze tabellen allemaal samenvoegen tot 1 database, die ik dan wil converteren. Als ik dus 1800 keer moet importeren word ik gek natuurlijk, kan dit sneller?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Pointless kick van 2 jaar... doe ff nieuw topic en zo :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.