[voeding] Stekker P3 -> P4

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 20:52

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik heb een P3 voeding van 300 Watt (degene die standaard bij een In-Win Q500 zit), en ik wil graag overstappen naar een P4 moederbord. (Gigabyte 8IEXP)
Probleem is dan dat mijn voeding geen P4-stekkertje heeft. Bestaan er stekkertjes die een molex-connector omvormen naar de extra P4-aansluiting die ik nodig heb, of iets anders dat hetzelfde doel bereikt (dat mijn P3-voeding op een veilige manier als P4-voeding is te gebruiken).

Heb me lam ge-searched, maar niets over zo'n stekkertje kunnen vinden. :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find
tik in "P4 Voeding"

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 20:41 schreef under-world het volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find
tik in "P4 Voeding"
Goh, dat had ik nog niet gedaan zeker... |:(

Ik kon daar wel een paar topics vinden over de verschillen tussen P3 en P4 voedingen en dat een P3 stekker niet genoeg is voor een P4 bord. Stonden ook wel een paar posts over het modden van een P3-stekker, maar ik wil dus een stekkertje of blokje hebben om van bijvoorbeeld een molex connector het extra 4-polige P4 stekkertje te maken. Liefst geen mod-werk, maar een 'echt' stekkertje/omvormer. (ik 'klooi' liever niet meer met m'n voeding aansluitingen dan strikt noodzakelijk is).

Beetje lomp om met een verkapte 'UTFS' te komen als ik aangeef dat ik de search al gebruikt heb en niet heb kunnen vinden wat ik zocht trouwens. |:( nofi

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Je kan hem modden , maar dit is niet erg betrouwbaar. (Een stekkertje om om te zetten ken ik niet)
Het beste kan je gewoon een p4 voeding halen. Er zijn mensen genoeg die na het modden van een oude voeding instabiliteitsproblemen hadden. Suc6! in iedergeval

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Bij de ASUS Pentium 4 moederborden kan je een gewone molex stekker op het moederbord aansluiten (ipv van de 4-polige aansluiting). Zoals bij de P4S533, waar de molex aansluiting rechts naast de geheugen banken is geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/mb/comimages/p4s533.jpg

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 21:03 schreef Mooch het volgende:
Bij de ASUS Pentium 4 moederborden kan je een gewone molex stekker op het moederbord aansluiten (ipv van de 4-polige aansluiting). Zoals bij de P4S533, waar de molex aansluiting rechts naast de geheugen banken is geplaatst:

[afbeelding]
yep, had ik al gevonden. Maar ik wil dat moederbord niet :)
Beetje leip om op een ander moederbord over te stappen alleen vanwege die connector...

Je zou toch denken dat er dat soort stekkertjes zouden bestaan? Ik kan nooit de enige zijn met dit probleem toch?
En om nou 60 euro te gaan neertellen voor een nieuwe (fatsoenlijke) voeding, terwijl deze in principe nog prima functioneert...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ach een extra voeding is nooit weg hoor :*

Tweakers Discord

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 21:21 schreef tweakduke het volgende:
ach een extra voeding is nooit weg hoor :*
Dat is wél weg. 60(+) euro weg om precies te zijn. Als die geldboom in de achtertuin het ooit gaat doen zal ik zoveel voedingen kopen als ik wil, maar tot die tijd heb ik een beperkt budget en kan ik niet zomaar even dat extra geld missen als het niet strikt noodzakelijk is.

Dus. Iemand ooit van zo'n stekkertje gehoord? Zijn er anders kant en klare stekkers te koop die op die extra aansluiting passen, zodat ik zelf de draden er in kan schroeven/solderen?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bij die nieuwe a-open voedingen wordt een verloop stekkertje meegeleverd voor een molex -> vierkant p4 stekkertje.
Mail eens a-open of ze er niet 1 naar je toe kunnen sturen?

39

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 22:19 schreef Homedisc het volgende:
Bij die nieuwe a-open voedingen wordt een verloop stekkertje meegeleverd voor een molex -> vierkant p4 stekkertje.
Mail eens a-open of ze er niet 1 naar je toe kunnen sturen?
Kijk, zie je wel dat ze dr zijn :)
Tnx voor de info, ik zal eens navragen. Mocht iemand ze alsnog in het 'wild' tegenkomen, plz tell me :)

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Look what I found :)

http://svc005.bne011i.server-web.com/catalogue/tadara/gateway.ehtml?id=6310

Nu nog ergens in nederland te koop vinden...
Alhoewel het er we érg simpel uitziet, dus als ik zo'n P4-stekkertje kan vinden dan fix ik er toch wel even zelf 1.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 17 juli 2002 11:06 schreef Whuzz het volgende:
Look what I found :)

http://svc005.bne011i.server-web.com/catalogue/tadara/gateway.ehtml?id=6310

Nu nog ergens in nederland te koop vinden...
Alhoewel het er we érg simpel uitziet, dus als ik zo'n P4-stekkertje kan vinden dan fix ik er toch wel even zelf 1.
yepz dat is hem idd, het is ook een simpele stekker :)

39

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17
Mocht je nog 1 nodig hebben: ik heb een Athlon en heb die stekker toch niet nodig. Op dit moment tap ik mn CPU fan ervan af. Tang erin en je hebt een P4 stekkertje :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik dacht dat een P4 met een ATX en 1 AT plug aangesloten werd.
ik kreeg een speciale verloopplug bij mijn case (Homeline Bigtower van Alternate) met een ATX en een AT plug eraan en met de vermelding dattie voor P4 systemen is.
klopt dat of is het de plug hierboven vermeld :?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 18 juli 2002 00:27 schreef FireWurX het volgende:
ik dacht dat een P4 met een ATX en 1 AT plug aangesloten werd.
ik kreeg een speciale verloopplug bij mijn case (Homeline Bigtower van Alternate) met een ATX en een AT plug eraan en met de vermelding dattie voor P4 systemen is.
klopt dat of is het de plug hierboven vermeld :?
er zit nog een ander plugje op die voeding, imho klote dingen als je geen PIV hebt.

• Sine
  • Laatst online: 19:54
Op donderdag 18 juli 2002 01:14 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

er zit nog een ander plugje op die voeding, imho klote dingen als je geen PIV hebt.
mwaah gewoon met de rest van de ovegebleven spagetti samen binden

Of afknippen en aan Whuzz geven :)

Repareren doe je zo.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 23:57 schreef _JGC_ het volgende:
Mocht je nog 1 nodig hebben: ik heb een Athlon en heb die stekker toch niet nodig. Op dit moment tap ik mn CPU fan ervan af. Tang erin en je hebt een P4 stekkertje :)
Hmm, graag :)
Ik contact je wel ff via ICQ of mail...

Verwijderd

Kun je die niet gewoon bij de lokale PC-Zaak kopen?!

Verwijderd

ik heb ook wel 3 van die dingen :P
heb ze er afgejast voor de casefans :)
Pagina: 1