Geen beeld na andere voeding

Pagina: 1
Acties:

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 13:33
Ik heb pas geleden een ouwe pc (pentium 2) moeten installeren met Windows 2000 (omdat ik ff geen linux meer wou zien), toen ik bezig was met de installatie sloot me pc af.
Nou fijn dacht ik zet um weer opnieuw aan, en dat deed ie dus niet. (met NIET bedoel ik Helemaal nix: geen fan's draaien, geen hd spinnen, geen beeld)

Ik een andere voeding geprobeert (die het gewoon doet).Nu gaat alles gewoon spinnen en draaien maar alsnog heb ik geen beeld.

En nog iets vaags is dat me lampje (dat je ziet dat de toren aan staat) was oranje in plaats van groen.

Me oude voeding had trouwens een in (van het stroomnet) en een uitgang (voor de monitor). De voeding die ik nu heb heeft alleen een ingang dus heb me monitor gewoon in het stopcontact gedouwt. Dat maak toch ook nix uit?

Me 3d kaart eruit gehaald en me monitor aan me onboard vid. kaart gedaan, en toen gaf ie dus wel een groen lampje (van me toren) maar alsnog geen beeld.

Heb ik me geheugen eruit en per stuk geprobeerd -->geen resultaat. (heb geen andere om uit te testen)

Heb andere HD geprobeert, nog steeds geen beeld.

Me HD / CD / DD stuk voor stuk de kabel eruit gehaald, nog steeds geen beeld.

Heb voor de rest geen opties meer behalve me proc eruit halen en een andere erin doen maar ik heb geen andere proc :'(

Monitor behoort te werken trouwens.

Weet iemand anders nog iets wat ik over het hoofd heb gezien wat het kan zijn??
Of zal het toch aan me geheugen en/of me processor liggen???

• Patrlck
Niemand????????????? ;(

Verwijderd

Lijkt alsof je proc stuk is. Kan je die niet even ergens proberen ?

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 07:40

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Beveiliging van je monitor slaat aan. Ik heb het wel eens bij een specifieke monitor gehad. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik het opgelost heb. Overal kabels uithalen, videokaart eruit en weer erin, en dan zou ie het weer moeten doen :)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb je de monitor een keertje opgetild en per ongeluk het "knopje wat hetbeeld donker maakt" aangeraakt? :P Is mij wel es een keer gebeurt. (En maar zoeken wat het was)

Verder lijkt het wel een videokaart-probleem. Heb je even geen andere videokaart die je kunt proberen? Hoor je de harde schijf ratelen bij het aanzetten van de pc?

Verwijderd

Misschien is je mobo defect, kan ook nog.

• Patrlck
Zozo wat een reacties allemaal :)

Ik weet niemand die een pentium 2 proc. heeft voor me. En op me werk hebben we die ook niet liggen die er bij mij in zou passen.

Heb het ook nog met een andere monitor geprobeert dus daar ligt het niet aan.

Ga nog ff op me werk kijken of ik een andere vid. kaart mee kan smokkelen.

En laten we maar niet hopen dat ut aan me mobo ligt.

Verwijderd

Kaartjes ff goed aan drukken... alles dr uit... stuk voor stuk dr opnieuw in... checken of t goed zit...

eerst ff processor + geheugen... probeer t eens met t minimale te draaien (processor/geheugen) Daar na steeds dr weer iets bij... als t werkt dus :+
(videokaart/rest geheugen/hd/etc)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:38

Ankh

.Howdy

hey dat heb ik nu ook soms.. echt raar is dat lijkt wel of de CPU niet genoeg watt krijgt ofzo.. mobo staat op FF maar voor de rest gebeurd er niets..

ik heb nu mijn DVD speler er uit gehaald. .en nu doet ie het weer.. denk toch maar eens goeie voeding kopen ofzo...

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:38

Ankh

.Howdy

en hopelijk niet dat mijn CPU gaar is.. heb net een nieuwe moeten kopen :r

• Patrlck
Ik heb een andere Video kaart geprobeert (PCI) en hij deed het toen ook niet. Dus het ligt waarschijnlijk aan de processor en/of geheugen?

Iemand nog EDO ram thuis liggen in de omgeving van Schiedam?? Of een pentium 2 processor??? Welke socket ut is weet ik zo ff niet hehe..is een platte die horizontaal moet liggen..niet omhoog dus :?

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 15:50 schreef SchiedamLauw het volgende:
Ik heb een andere Video kaart geprobeert (PCI) en hij deed het toen ook niet. Dus het ligt waarschijnlijk aan de processor en/of geheugen?

Iemand nog EDO ram thuis liggen in de omgeving van Schiedam?? Of een pentium 2 processor??? Welke socket ut is weet ik zo ff niet hehe..is een platte die horizontaal moet liggen..niet omhoog dus :?
Je kan op de socket zelf toch zien welke socket het is :? .
En EDO RAM met een P2? denk dat je dan een P1 hebt. P2 is er toch ook niet geweest met een socket?

• Patrlck
Op dinsdag 23 juli 2002 23:03 schreef Whoppa het volgende:

[..]

Je kan op de socket zelf toch zien welke socket het is :? .
En EDO RAM met een P2? denk dat je dan een P1 hebt. P2 is er toch ook niet geweest met een socket?
Ja ik zal als ik thuis kom kijken welke socket het is. Had alleen gezien dat het een socket was. En het is toch echt een pentium 2 (300 MHZ) met EDO ram, heb er toch nog een beetje verstand van :9

Verwijderd

Doet hij niks meer als je hem aanzet ?

of gaat hij pas uit als windows gaat opstarten ?
Let op dat je resolutie/fresh ninet te hoog staat daar houden de meeste oude monitoren niet van.
Start in op in safe of VGA mode

Verwijderd

Let op soms stel je de refresh in in de bios

• Patrlck
Hij doet wel wat en je hoort alles spinnen, maar hij geeft geen beeld..je ziet ook aan het 'bezig' lampie onder de powerlamp dat ie druk bezig is met iets, maar wat weet ik niet :?

Heb ook me andere monitor gedaan die resolutie/fresh wel aan.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op vrijdag 19 juli 2002 11:01 schreef RaMMSTeiN het volgende:
hey dat heb ik nu ook soms.. echt raar is dat lijkt wel of de CPU niet genoeg watt krijgt ofzo.. mobo staat op FF maar voor de rest gebeurd er niets..

ik heb nu mijn DVD speler er uit gehaald. .en nu doet ie het weer.. denk toch maar eens goeie voeding kopen ofzo...
Dan heb je volgens mij, of een kabel van een cdspeler of dvd verkeerdom zitten, of de slave master jumpers niet goed.
Dan blijft je beeld n.l. ook op zwart.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 18:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zal wel foutje idd in master/slave setting zijn
maar ik denk dat jeje voeding ff moet resetten
stekker eruit, powerknop 20 sec inhouden en dan weer gewoon aanhouden .

Tweakers Discord

Pagina: 1