Creative Extigy installatie problemen....

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
hoi, ik heb zojuist zo'n creative extigy soundblaster aangeschaft....alleen ik krijg dat ding voor geen meter in XP geinstalleed......telkens als hij wil instaleren, komt er een melding dat er al een driver is geinstalleerd....en dat hij deze deinstalleert als je op OK drukt en dat reboot....alleen na dit gedaan te hebben, heb ik nog steeds hetzelfde probleem.....oftwel.....hoe krijg ik dit ding aan de praat.....hij is USB, en als ik die erin steek.....installeert hij wel wat, maar niet de soundblaster......kan iemand mij helpen?
ik had er eerst een Creative SBLIVE 1024 in zitten, en die zou er zonder problemen in moeten kunnen blijven...

thanx

• Bartez
ja hoor....tuurlijk, loop ik al uren te rotzooien om dat ding aan de praat te krijgen.....blijkt die andere driver, de driver te zijn, die winxp zelf installert als je hem connect.....lekker duidelijk creative!! oftewel, installatie is gelukt....nu kijken of hij wil werken...

• Bartez
wel geinstallerd XP...geen geluid.....iemand een oplossing?

als ik diagnostics draai, krijg ik de volgende melding:

Wave stuurprogrammatest: MISLUKT
MIDI stuurprogrammatest: MISLUKT
MIXER stuurprogrammatest: MISLUKT
Direct 3D sound test : MISLUKT
Mixer-instellingencontr: MISLUKT
HARDWAREDETECTIE test : GELUKT

hoe kan ik in vredesnaam die andere drivers instaleren...heb het installatieprogramma al 5 keer doorlopen.....als ik nu winamp aanzet, en een liedje wil spelen, krijg ik de volgende melding:

error while trying to open sound device
a device ID has been used that is out of range for your system

iemand die een oplossing weet? anders breng ik hem denk ik terug.....jammer lijkt me dat....

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
doe hem eerst eens verwijderen uit de device manager, dan rebooten en dan verder kijken.

En gebruik minder punten. 1 punt aan het eind van de zin is genoeg :P

• Bartez
heb ik al meerdere keren gedaan.windows ziet hem wel, alleen pakt hij hem niet op een of andere manier. het is gewoon erg vaag.

btw, als ik een cd speler op mijn line in zet, moet ik het geluid daarvan ook zachter kunnen zetten mbv de soundblaster? dit doet hij namelijk NIET!

weet er iemand misschien hoe ik die ontbrekende drivers kan instaleren? ik heb gewoon de setup gedaan, maar blijkbaar was dit niet genoeg.

• Raymond
Op dinsdag 16 juli 2002 22:31 schreef Bartez het volgende:
weet er iemand misschien hoe ik die ontbrekende drivers kan instaleren? ik heb gewoon de setup gedaan, maar blijkbaar was dit niet genoeg.
Naar device manager gaan
geluidskaart selecteren
rechtsklik>properties
driver tabje
update driver kiezen
en dan de locatie van de driver die je hebt gedownload aangeven.

Werkt dat?

• Bartez
nop, kan geen betere vinden, en dat klopt, want ik er zelfs een update overheen gegooid.

• Raymond
doe eens view hidden devices en pleur dan alles wat ook maar enigzins met geluidskaarten te maken heeft weg, rebooten en dan ff verder kijken

• Bartez
ok, ik heb mijn oude soundblaster er weer ingehangen, om in ieder geval geluid te hebben, alleen wat denk je....hetzelfde liedje...keurig geinstaleerd maar in de sounds and audio devices staat : NO AUDIO DEVICE.

hoe kan dat nou? alles staat er keurig op, alleen ZIET hij hem ze op een of andere manier niet.....erg vaag!

tevens dezelfde foutmelding van winamp:

error while trying to open sound device
a device ID has been used that is out of range for your system

deze error is al eerder langsgekomen, maar tot op heden nog niet opgelost zover ik weet.....dus, mocht iemand weten hoe dit op te lossen is, dan horen ik en andere het graag.

thanx

• Bartez
iemand....?

btw...hoe zit het met het geluid van een tvkaart en van de cdrom spelers....wordt dat autoamtisch intern verbonden?

oftewel.....moet ik daarvoor nog iets connecten?

• Bartez
goed, heb XP opnieuw geinstalleerd en nu werkt het wel, alleen met veel gekraak als ik iets doe op mijn pc....

weet er iemand hoe dit op te lossen is?

• Bartez
HEb hem teruggebracht.....EXTIGY = GEEN suc6.....USB geluidskaarten zijn dus helemaal NIKS!

SLUIT deze topic nu maar.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 12:12 schreef Bartez het volgende:
HEb hem teruggebracht.....EXTIGY = GEEN suc6.....USB geluidskaarten zijn dus helemaal NIKS!

uhm, ik heb ook een Extigy, de nieuwste drivers van soundblaster.com gedownload en alles werkt prima :)

Verwijderd

Ik heb zelf sinds anderhalve maand een extigy sb. Had met win2k sp2 + awe64 soundblaster (al voor geinstalleerd) problemen met het extigy driver setup bestand. Na de driver handmatig geinstalleerd te hebben *D werkte hij zonder problemen.

Kanttekeningen:
- nog geen nieuwe drivers toendertijd gevonden voor mijn probleem, misschien dat het nu anders is.
- jukebox software van creative niet echt prima werkend (traag en geheugen slurpend)
- extigy werkt prima (ook onder win98) voor de rest perfect voor sff barebone systeem.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 12:12 schreef Bartez het volgende:

Pff, dat ligt gewoon aan jouw dus, ik heb ook een extigy onder XP en geen enkele installatie problemen gehad, gewoon Windows starten, komt ie met melding dat ie nieuwe HW gevonden heeft en als ie klaar is met installeren de Creative driver installeren.
Pagina: 1