Toon posts:

ir led andere freq

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mijn dode afstandsbediening een ander ir ledje gezet uit een andere afstandsbediening (zelfde merk ander signaal)

toen het owue ledje er nog in zat deed de tv niet meer reageren (afstandsbediening dood)

nu het ledje uit de andere afstandsbediening erin zit knipperd het ledje op me tv weer (hij ontvangt dus signaal)

maar schakeld niet meer over

(als ik met welke afstandsbediening dan ook op me tv richt knipperd dat ledej als teken dat er signalen heengezonden worden)

kan een afstandsbediening door en ander ir ledje een andere frequentie krijgen???

of een net ander signaal uitzenden???

Verwijderd

De frequentie van het Signaal wordt door 't chippie bepaald. De frequentie van 't licht KAN iets verschillen, maar ik kan me amper voorstellen dat de ontvanger op de TV ZO mega nauw is afgesteld dat 't 't licht van 't andere ledje negeert.
Het enige dat ik me kan voorstellen is: Of je hebt 't andere led er (door een vage/onlogische aanwijzing op 't led zelf?) verkeerd om ingesoldeerd.
Of het ledje vraagt NET even een paar mili amp meer dan 't oude, en geeft nu dus te weinig licht...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Zie: [topic=551095/1/100]

Dit topic is gesloten.