Toon posts:

Hoe een geluidskaart herkennen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik er achter komen welke geluidskaart er in een PC zit zonder dat ik de kast open hoef te schroeven ?

De kaart wordt niet automatisch herkent, dus ik moet drivers hebben, ik weet alleen niet welke...

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op dinsdag 16 juli 2002 19:17 schreef FuTaL het volgende:
Hoe kan ik er achter komen welke geluidskaart er in een PC zit zonder dat ik de kast open hoef te schroeven ?

De kaart wordt niet automatisch herkent, dus ik moet drivers hebben, ik weet alleen niet welke...
Dan moet je hem open schroeven, of je kan het eerst eens proberen om de sound blaster drivers te instaleren, mogelijk is het een SB.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wellicht dat SiSoft Sandra uitkomst brengt, maar ik ben bang dat het toch openschroeven wordt.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:49
Hwinfo (zoeken met Google)

Verwijderd

beetje tweaker had die kast allang opgeschroefd :D

[ontopic]
tja, sb drivers installeren wil niet altijd helpen. t is neem ik aan een windows machine? als die t niet uit z'n eigen zegt, dan kan t wel s een of ander vaag merk zijn...

Verwijderd

open schroeven??? veel verder kan ie niet open hier :p mmm je kunt em ook open breken of flexen...

Verwijderd

Voor een paar tientjes koop je een SB live... krijg je gratis een goed geluid bij!!!!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 19:25 schreef johnnm het volgende:
Voor een paar tientjes koop je een SB live... krijg je gratis een goed geluid bij!!!!
En krijg je daar ook airmiles bij?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
openschroeven, FCC nummer opschrijven.. en dan http://www.fcc.gov/oet/fccid hier invullen en dan zie je wat voor merk het is.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Er staat T5803940172990 op. Het is wel een kaart van Creative en PCI, ik kan er verder niks van vinden op internet :?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Welke Windows versie heb je? Want mijn SB Audigy wordt ook door geen enkele Windows versie gevonden, pas nadat ik de drivers geinstalleerd heb, werkt het wel.

Creative? Is dus een SoundBlaster, maar welke... Hoe oud is die PC, zat die kaart er al van meet af aan in, welke Windows versie heb je? Ik bedoel Windows 2000 bijvoorbeeld, herkent wel de Live, SB16 etc, maar geen Audigy.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op dinsdag 16 juli 2002 19:40 schreef FuTaL het volgende:
Er staat T5803940172990 op. Het is wel een kaart van Creative en PCI, ik kan er verder niks van vinden op internet :?
kneem aan dat er ook chipjes op zitten (je weet wel die zwarte dropjes) en daar staat wat tekst op CT en nog wat misschien

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 17:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

raar dat niemand zegt:
"Kijk ff of het model niet gewoon op de printplaat staat gedrukt..."
Dus doe ik het maar:
Kijk ff of het model niet gewoon op de printplaat staat gedrukt.

Schrijf alle mogelijke gegevens op, schrijf de modelnummers van de chips op de print op en post ze hier of zoek met google oid.

Wat voorn puter heb je? Cloon of merk (en met merk bedoel ik Compaq, HP of andere soortgelijk merk).
Als je Compaq oid hebt kun je op de support sites kijken wat d'r in hoort te zitten, heb je een cloon, dan zal je het zeer waarschijnlijk zelf uit moeten zoeken.

Alles kan stuk.

Pagina: 1