Toon posts:

[Dell] temp. probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Optiplex Gx1, met een pentium 2 processor op 450 mhz in Slot 1. Hij werd eerst passief gekoeld met een koelblok met een standaard fannetje dr bij. De temperatuur liep aardig hoog op (70 c) dus heb ik er een andere koeling ingezer. Door de rechterkant van het "kastje" waar de processor in zit, er af te halen, kon ik er een Coolermaster Secc II koeler opzetten.
Dat is verder allemaal wel goed gegaan.
Maar ik heb nog steeds hoge temperaturen. Bij het opstarten is de processor al gauw 55 graden, waarna hij daarna weer daalt. Als ik bijvoorbeeld een volledige vriusscan heb gedraaid is de temperatuur soms zelfs 65. en loopt ie daarna idle weer terug naar 45 c.
Zijn dit "normale" temperaturen voor een Dell pc?
want ik ken geen mensen die ook zo'n computer hebben.
Ik wil hem als server laten gaan draaien dus hij moet dan veel aanstaan.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Ik gebruik zelf een Dell Dimension XPSt550 met P3 proc... Die haalt die temperaturen echt niet......

Mischien eens kijken naar de koelpasta? Zo niet dan eens gewoon voelen om te kijken of de read-outs wel kloppen.....

Verwijderd

Topicstarter
ai.....dit is dus echt niet goed

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op m'n werk hebben we ook een berg GX1's en thuis heb ik er ook één (wel uitelkaar nu, maar eens draaiend gehad :) ) en die dingen staan altijd aan; 24/7 (we zijn te lui om ze uit te doen) en nog nooit iets met oververhitting meegemaakt of zo. Ik heb de temps dan ook nog nooit uitgelezen, maar hoe lees jij 'm uit?.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
hoi Abbadon,
Ik lees de temperatuur uit mbv Hardwarev Sensors Monitor.
Ik heb mn fannetje aangesloten op de Molex zodat ik zeker weet dat ie goed draait

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik draai nu CPU cool, en die geeft veel lagere temperaturen aan, namelijk 39 graden voor me CPu en 40 graden en meer voor mn mobo welk prog is beter te vertrouwen?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op woensdag 17 juli 2002 01:05 schreef DarkZen het volgende:
Hoi,

Ik draai nu CPU cool, en die geeft veel lagere temperaturen aan, namelijk 39 graden voor me CPu en 40 graden en meer voor mn mobo welk prog is beter te vertrouwen?
Houd je hand er eens tegen aan, dan voel je wel op het 40 of 60 graden is!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Op woensdag 17 juli 2002 01:05 schreef DarkZen het volgende:
Hoi,

Lijkt mij een aannemelijkere temp., ik heb zelf ook een Dell gehad (Dimension PIII) en die werd gekoeld door zo'n heatpipe, koelt goed en maakt bijna geen lawaai.

Maar idd hou je hand eens aan de heatsink en voel of ie heet is, waarschijnlijk niet.
Pagina: 1