Toon posts:

meerdere files tegelijk uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een formulier hebben zodat ik daarmee een hele diskette kan uploaden. Ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen. Met <input type='file'> kan je maar 1 file tegelijk selecteren.

Is er iets anders wat ik kan gebruiken?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13

Croga

The Unreasonable Man

hmmm... Ik werk zelf met Lotus Domino als webserver, en als ik daar een file-upload embed doet ie ook maar één file tegelijk.....

Enige oplossing die wij (onze groep developers) tot nog toe heeft weten te vinden (inclusief zo'n beetje de hele Lotus community) is meerdere file-upload controls, óf een ZIP file gebruiken......

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

De enige manier om dit te bereiken is simpelweg meerdere file-inputboxen. Mogelijk kun je ze dynamisch genereren in de trant van "Add another file".. oid..

Of inderdaad zo'n Java-applet ding gebruiken ofzo.. moet je ff zoeken.. Ik zou zelf wat bouwen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 18:50 schreef Croga het volgende:
Enige oplossing die wij (onze groep developers) tot nog toe heeft weten te vinden (inclusief zo'n beetje de hele Lotus community) is meerdere file-upload controls, óf een ZIP file gebruiken......
Meerdere file-upload controls is onhandig, aangezien het er erg veel kunnen zijn en vaak.

Ik denk dat ik maar ZIP-files ga gebruiken.

Verwijderd

Als je goed kan programmeren dan moet het mogelijk zijn om een scripie te bouwen met een browse function dus dat je visueel meerdere bestanden kan selecteren. :)

Misschien op www.hotscripts.com wat?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 19:11 schreef Cool_Duck het volgende:
Als je goed kan programmeren dan moet het mogelijk zijn om een scripie te bouwen met een browse function dus dat je visueel meerdere bestanden kan selecteren. :)

Ik kan wel aardig php, maar dat is volgens mij allemaal client-side werk. Ik zal eens op hotscripts gaan zoeken.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 16 juli 2002 19:11 schreef Cool_Duck het volgende:

Das simpelweg technisch onmogelijk. De file-input is de enige die data kan versturen. Bovendien is deze read-only en kun je dus niet middels een truc deze vullen. Je zult voor ieder bestand los via browse deze moeten selecteren. Dat je de fileinputs dynamisch genereert en de browse-functionaliteit middels het aanroepen van het click-event op de browse knop simuleert, das een tweede.. maar dan nog zul je ieder bestand los moeten selecteren.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 16 juli 2002 19:54 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Das simpelweg technisch onmogelijk. De file-input is de enige die data kan versturen. Bovendien is deze read-only en kun je dus niet middels een truc deze vullen. Je zult voor ieder bestand los via browse deze moeten selecteren. Dat je de fileinputs dynamisch genereert en de browse-functionaliteit middels het aanroepen van het click-event op de browse knop simuleert, das een tweede.. maar dan nog zul je ieder bestand los moeten selecteren.
En dat laatste (aanroepen mbv de click() method) werkt trouwens (nog steeds) niet met NS/Mozilla. Erg jammer...

Intentionally left blank

Pagina: 1