[koelpasta]silver grease beter dan ....

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb net een nieuwe koeler gekocht omdat mn amd 1800= XP te heet werd (>50 graden)

nu zit er standaard bij de koeler een roze sticker met al wat mooi egaal prut erop maar ik kreeg er ook een kleine tube met silver grease bij

nu met de sticker word de proc ongeveer 45-47 graden zoals ik het nu zie (en met mooi weer/kamer)

alleen twijfel ik nog of ik wat silver grease van de tube moet aanbregen?
mijn vraag dfus>>> is de standaard stickerprut voldoende koelend of is de tube silver grease beter om te gebruiken?
alvast bedankt :)

* yonexfreak die er niet zoveel verstand van heeft maar wel vandaag geslaagd is voor zijn theorie rijbewijs >:)

I don't drive fast, I only fly low!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Die stikker is dat een soort roze of andere poepkleur dubbelzijdige plakband?
Gauw eraf met die zooi, das nix (haal er maar af met brandspiritus of zo). Zonder en goed aanklemmen lijkt me al bijna beter. :P
Denk je nu echt dat ze die tube er voor nix bij doen, terwijl het slechter is?!?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• yonexfreak
  • Niet online
euhmm die sticker is gewoon wit vierkantje en een witvierkantje :)
en dat spul is idd licht roze...

dus dat spul koelt niet geonoeg :? :)

owja en dat silver grease moet je dus alleen op de kleine vierkantje van je proc uitsmeren? (staat niet in de instructions, alleen dat je het moet uitsmeren :( )

kheb het nl nooit eerder hoeven doen vandaar dat het zo n00b overkomt misschien :P

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
Een klein dopje koelprut op de core doen en goed uitsmeren. Je mag eventueel ook een heel klein beetje aan de onderkant van de heatsink doen zodat ook daar de oneffenheden worden wegewerkt.

Good luck :)

• yonexfreak
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 18:49 schreef UTerror het volgende:
Een klein dopje koelprut op de core doen en goed uitsmeren. Je mag eventueel ook een heel klein beetje aan de onderkant van de heatsink doen zodat ook daar de oneffenheden worden wegewerkt.

Good luck :)
ok tnx voor de uitleg :Y)
ik heb mn atlon 1800 nu tijdje draai en en is stabiel op 44 graden, volgens mij is dat toch best nette temp voor dit type proc :)

ik kijk het nog ff aan en ga denk morgen ff met prut spelen :P

* yonexfreak die met de nieuwe proc al 8 graden koeler is :)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 07:56
Wat voor nieuwe koeler heb je btw gekocht?
Misschien is hij wel interessant als hij de temps zo omlaag brengt

• yonexfreak
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 20:07 schreef brouwerpower het volgende:
Wat voor nieuwe koeler heb je btw gekocht?
Misschien is hij wel interessant als hij de temps zo omlaag brengt
euhmm op de doos staat dat ie van de fanner group afkomt :?
en op de handleiding staat SPIRE (website: www.spire-coolers.com)

Afbeeldingslocatie: http://www.spire-coolers.com/pics/products/5U213C1H3T.gif
specs van koeler:
Socket A / 370 Cooling kit
Dimensions Heat sink :
12VDC Fan : 78×73×49 mm (l × w × h)
70×70×25mm

Bearing Two Ball bearing
Rated speed 3000 ~ 4000 RPM +/-10%
Rated power 3.60 W
Noise level 27.0 ~ 35.0 dBA
Air flow 20.13 CFM at 3,000 RPM
27.19 CFM at 4,000 RPM
Life hours Two Ball: 70.000
Features Copper base, Temperature control, Auto restart & Fan guard.
Application Intel : Pentium III ~ 1,4 GHz (FC-PGA2)
Pentium III ~ 1,13 GHz (FC-PGA)
Celeron ~ 1,8 GHz (PPGA)
AMD : Athlon XP ~ 2200+(Thoroughbred)
Athlon XP ~ 2100+(Palomino)
Athlon ~ 1,4 GHz (Thunderbird)
Duron ~ 1,3 GHz (Morgan)

Thermal resistance 0.48 °C/W
Thermal type T725 & White grease
maar rond de 44 graden is toch prima temp voor een atlon 1800+? (ff voor zekerheid)

Verwijderd

uhmmm ik heb een vulcano 7+ en hij wordt 35C fan draait op 6000 toeren moet je die eens proberen ik zag net dat iemand hem weg deed voor 20euro

• yonexfreak
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 20:34 schreef redbaron16 het volgende:
uhmmm ik heb een vulcano 7+ en hij wordt 35C fan draait op 6000 toeren moet je die eens proberen ik zag net dat iemand hem weg deed voor 20euro
ff hele domme vraag misschien maar waar stel je de fansnelheid in?
kan je dat doen onder windows ofzo?
in bios heb ik alleen een optie PC HEAlTH maar daar kan ik niets aan wijzigen :?

owja ff kleine toevoeging op die temp>> hij staat direct NAAST nog 1 pc...en onder mn bureau te draaien
dus qua luchtcirculatie zal het wel niet perfect zijn ;)

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 20:39 schreef yonexfreak het volgende:

ff hele domme vraag misschien maar waar stel je de fansnelheid in?
kan je dat doen onder windows ofzo?
in bios heb ik alleen een optie PC HEAlTH maar daar kan ik niets aan wijzigen :?
Een fan loopt standaard (12 volt) op een bepaald aantal toeren. D.m.v. het verlagen van het voltage naar bv 7 of 5 volt heeft de fan minder vermogen en gaat zo op een lager aantal toeren lopen. Resultaat: stiller maar temperatuur wordt hoger.

• yonexfreak
  • Niet online
en als toevoeging neem ik aan dat je ook de fan snelheid kan opvoeren dus naar 15volt ofzo?
of is dat niet mogelijk of schadelijk?

* yonexfreak had zich hier nooit mee beziggehouden maar vind het wel interesting

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 20:47 schreef yonexfreak het volgende:
en als toevoeging neem ik aan dat je ook de fan snelheid kan opvoeren dus naar 15volt ofzo?

* yonexfreak had zich hier nooit mee beziggehouden maar vind het wel interesting
Beetje aparte vraag, heb ik nog nooit eerder iemand zien stellen :). Je computervoeding zorgt ervoor dat de 220 volt van het stopcontact omgezet wordt in 12 volt. Je kunt hem dus niet op de computervoeding aansluiten en vervolgens op 15 volt laten lopen. Wat jij zegt heeft echt totaal geen zin. Wil je een betere fan dan kies een joekel van een fan met een gigantisch hoog toerental, bv >6000. Je cpu wordt dan goed gekoeld (en je pc klinkt als een straaljager :+)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op dinsdag 16 juli 2002 20:47 schreef yonexfreak het volgende:
kan wel, er zijn alleen twee problemen:

1) waar haal je 15 volt vandaan in een computer? (het is in ieder geval geen standaard voltage)
2) Het is nog maar de vraag of je fan het leuk vind. Sommige fans zijn gespecificeerd op 24 volt, maar de meeste op 12 en het is net als bij overklokken, soms heb je geluk, soms niet :)

En wat boeit het ook eigenlijk hoe warm je processor is? beneden 50 graden is het al mooi zat (tenzij je wilt gaan overklokken)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• yonexfreak
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 20:54 schreef Neutron het volgende:

[..]

Beetje aparte vraag, heb ik nog nooit eerder iemand zien stellen :)
n00b he op dit gebied... :P

• UTerror
  • Laatst online: 13-05 15:50
Zolang je CPU stressed onder de 50 blijft, hoef je je nergens zorgen over te maken :)

Zelfs 55-60 is niet erg, maar we moeten toch ergens een grens stellen hé :Y)

• yonexfreak
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 23:06 schreef UTerror het volgende:
Zolang je CPU stressed onder de 50 blijft, hoef je je nergens zorgen over te maken :)

Zelfs 55-60 is niet erg, maar we moeten toch ergens een grens stellen hé :Y)
ok tnx dan hoef ik me idd nergens druk over te maken :)
en opzich ben ik al tevreden met die +5 graden extra koeling...en laat voorlopig dat silver grease nog ff in de verpakking , dat kan altijd nog :P

tnx voor de tips/advies etc :Y)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Die zilverprut zal je 2 tot max 3graden koelere proc opleveren, als je het slecht aanbrengt, kan je temp hoger liggen, uiteindelijk moet je zelf maar uitmaken of 2/3 graden de moeite waard is.

• yonexfreak
  • Niet online
ok ik kijk nog wel ff...kan het altijd nog doen later :)
hij draait nu stressed op 43 graden gemiddeld en dat was met de oude cooler rond de 51/52 graden...
owja mn oude kooler was een Cooler Master Smart Cooler (zat standaard bij Proc bijgeleverd)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op dinsdag 16 juli 2002 20:54 schreef Wirf het volgende:

[..]

kan wel, er zijn alleen twee problemen:

1) waar haal je 15 volt vandaan in een computer? (het is in ieder geval geen standaard voltage)
2) Het is nog maar de vraag of je fan het leuk vind. Sommige fans zijn gespecificeerd op 24 volt, maar de meeste op 12 en het is net als bij overklokken, soms heb je geluk, soms niet :)

En wat boeit het ook eigenlijk hoe warm je processor is? beneden 50 graden is het al mooi zat (tenzij je wilt gaan overklokken)
Ik haal 15 volt vanaf de zijkant van mijn scherm!! :P
ik heb hier een Proview Tech 462M 15" monitor en daar zitten speakeraansluitingen en een 15v DC aansluiting op.
ik denk eigenlijk niet dat het gezond is om daar een fan aan te knopen, aangezien je dan meer volts dan gespecificeerd door die fan heen ramt waardoor de levensduur achteruit gaat (en misschien gaat de fan zelf wel hitte produceren :) )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

Len

Leeg

Op woensdag 17 juli 2002 11:56 schreef FireWurX het volgende:

[..]

Ik haal 15 volt vanaf de zijkant van mijn scherm!! :P
ik heb hier een Proview Tech 462M 15" monitor en daar zitten speakeraansluitingen en een 15v DC aansluiting op.
ik denk eigenlijk niet dat het gezond is om daar een fan aan te knopen, aangezien je dan meer volts dan gespecificeerd door die fan heen ramt waardoor de levensduur achteruit gaat (en misschien gaat de fan zelf wel hitte produceren :) )
LOL! Föhn heet zoiets toch? :+

Free Tibet

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26
ik stel m'n vraag maar ff hier aangezien het ook om die stickers en koelprut gaat.

Ik heb een Intel P4 2,26GHz en daarzit zo'n standaard intel stock cooler bij. Nou zit daar dus een stickertje op.
Als ik wil overklokken (naar 3 GHz) kan ik dat rustig met dat stickertje doen of moet ik er koelprut op smeren?

* NitroX infinity is zich rotgeschrokken toen ie z'n boxed p4 opende, megacooler; miniprocessor :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op woensdag 17 juli 2002 12:50 schreef Len het volgende:

[..]

LOL! Föhn heet zoiets toch? :+
ik bedoel dat de fan dan heet wordt door de te hoge stroom die je er doorheen laat stromen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:53
Die roze troep kan je overigens niet verwijderen met brandspiritus, dat maakt alleen maar schoon en lost niets op. Alleen met oplosmiddelen als Wasbenzine of Terpentine gaat je koelprut van die heatsink af. Kan je evt ook je CPU mee schoonmaken (Thinner moet ook lukken, maar dat zou ik niet op mn CPU durven smeren, alleen die stank al)

Verwijderd

gewoon altijd die tube erop douwen, altijd beter als zo'n stickertje...
Pagina: 1