[divx] is deze kwaliteit algemeen acceptabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Dit is niet als brag-topic bedoeld omdat ik wil opscheppen met m'n divx'je, maar ik wil graag even weten of jullie deze kwaliteit acceptabel vinden. Het is namelijk met 600kb/sec (volgens mij, waar kun je dat achteraf checken?) ge-encode. (2-pass divx 5.02)
Als iemand 's wil kijken en evt. commentaar heeft, graag!

Het bestandje is 1.3mb trouwens.

Hier staat 'ie...

En als dat niet werkt staat hier een mirror :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
link doet het niet

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 18:22 schreef Nikel het volgende:
link doet het niet
Huh? Een 404? Bij mij doet 'ie 't zonder problemen! :? :?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op dinsdag 16 juli 2002 18:22 schreef Nikel het volgende:
link doet het niet
Link, doet het wel, en snel ook :)

Het kan ook aan mij liggen, maar ik zie allemaal vreemde blokjes op mijn scherm.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

doet het hier gewoon... ben de laatste tijd zelf ook bezig films te divx'en, dus ik ben wel benieuwd. Zal het even bekijken.

edit:

Ziet er acceptabel uit, ik haal deze kwaliteit iig niet met (wat ik nog steeds gebruik) Divx3.11

• flat
  • Niet online
vanilla sky!

maar iig ik vind de kwaliteit niet echt goed, 't beeld kan volgens mij wat strakker
zit nu 'n beetje veel ruis in, wat volgens mij niet in 't origineel zit

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

DrDrax

Bacdafucup

Hmm divxje is zeer strak :9~ , nix aan doen houden zo.

Is trouwens wel een zeeer snelle server, kwam hier met 700k naar binnen stampen :o :o

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• Nikel
  • Niet online
Ik krijg dus met die mirror ook geen verbinding, heeft het ontbreken van kpnqwest er iets mee te maken misschien?

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
neej ziet er niet uit de gezichten van die 2 mensen veranderen steeds van kleur worden paars enzo

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 18:30 schreef Flat© het volgende:
vanilla sky!

maar iig ik vind de kwaliteit niet echt goed, 't beeld kan volgens mij wat strakker
zit nu 'n beetje veel ruis in, wat volgens mij niet in 't origineel zit
Ja, ik was al 'n beetje bang voor deze reactie. 't Is ook wel een beetje zo. 't Beeld is een beetje "fuzzy" vind ik. Maar goed, het is een film van 2 uur en 10 minuten. Wat doen jullie dan? 2 cd's gebruiken? Met deze kwaliteit kan ik 'm precies op 1 cd kwijt + subtitles. De 2cd-rip die ik gemaakt heb met 1200kb/sec is loeischerp, maar ja... 2cd's... blijft tricky. :)

Verwijderd

Hmmm, ik kon hem wel downloaden, maar hij toont bij mij alleen de eerste frame (met Tom Cruise).

De resolutie is erg laag en het beeld is een beetje wazig. Als dit je eerste rip is, dan is het netjes, maar ik zou het zeker niet als optimaal betitelen.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
ziet er ok uit.

* ThePriest post de rest ook eens :o dan kan ik een betere beoordeling geven :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

misschien iets hogere resolutie proberen ofzo, en dan gewoon op 2 cd's zetten. Dan heb je tenminste echt goede kwaliteit. Dit is niet echt super (niet slecht maar kan beter)

• Nikel
  • Niet online
Heb je dit aan de hand van de doom9.net guide gedaan? Of een andere standaard guide? Dat is wel interressant om te weten lijkt me...

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Zwart randje links.
Te lage resolutie, waardoor je 't detail in bijvoorbeeld de bomen volledig kwijt bent. Ziet er in elk geval niet uit fullscreen.

De bitrate voor deze scene is 995kbit, geen 600.

Horizontale resolutie van 464 is crappy. Doe maar liever 640x352 over 2 cd's.

Siditamentis astuentis pactum.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 18:37 schreef Nikel het volgende:
Heb je dit aan de hand van de doom9.net guide gedaan? Of een andere standaard guide? Dat is wel interressant om te weten lijkt me...
Ik heb 't stapje voor stapje gedaan met:
http://www.everwicked.com/content/DivX_5_Guide/

Heb een paar dingen geprobeerd, maar vond dit (met Gordian Knot) het prettigst werken.

Hmm... tegenstrijdige geluiden dus. Waar leggen jullie de grens tussen 1 en 2 cd rips? Ik zet er dus wel subtitles bij, maar in .srt formaat, dus dat kost vrijwel geen ruimte.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 18:38 schreef Varienaja het volgende:
Zwart randje links.
Te lage resolutie, waardoor je 't detail in bijvoorbeeld de bomen volledig kwijt bent. Ziet er in elk geval niet uit fullscreen.

De bitrate voor deze scene is 995kbit, geen 600.

Horizontale resolutie van 464 is crappy. Doe maar liever 640x352 over 2 cd's.
Huh? 995? Hoe kun je dat achterhalen? Dat klopt niet echt met hetgene waarin ik 'm ge-encode heb... Vaag. Die resolutie is inderdaan niet ok, is 640x352 een standaard ofzo? Ik heb maar zo wat gedaan waarvan ik dacht dat 't op 1 cd'tje past. :)

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 16 juli 2002 18:40 schreef ThePriest het volgende:
Huh? 995? Hoe kun je dat achterhalen? Dat klopt niet echt met hetgene waarin ik 'm ge-encode heb... Vaag. Die resolutie is inderdaan niet ok, is 640x352 een standaard ofzo? Ik heb maar zo wat gedaan waarvan ik dacht dat 't op 1 cd'tje past. :)
Die 995 heb ik uit de properties van de .avi gehaald. Kan best wezen dat je over de hele film uitkomt op 600. (DivX = VBR)

640x352 = 1:1,81. Op de DVD zelf zal staan:
16:9 = 1:1,78 of 1:1,85

640x352 is dus mooi er tussenin, waarbij alles netjes door 32 deelbaar is.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Versta ik dat goed :?

You fucked me 4 times the other night >:) O-)

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 18:54 schreef Fairy het volgende:
Versta ik dat goed :?

You fucked me 4 times the other night >:) :-O
:) yep, ik heb de zin hierna er afgeknipt, maar Cameron zei ook nog "I swallowed your cum, that MEANS something". :Y) (dus ik neem aan dat jij NU naar de videotheek rent?)

Toppertje, deze film. Maar goed, ontopic: Varienaja: het klinkt erg simpel, maar ik kan niet echt vinden waar ik "properties" kan opvragen van de avi? 't Zal vast simpel zijn... :)

Verwijderd

you fucked me four times the other night...

euhm...

ok de kwaliteit is wel acceptabel, maar fullscreen op een hoge resolutie is niet echt mooi... maar iniedergeval beter als sommige rips die je tegen komt. Gewoon zo houden.

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Op dinsdag 16 juli 2002 18:57 schreef ThePriest het volgende:

[..]
Toppertje, deze film. Maar goed, ontopic: Varienaja: het klinkt erg simpel, maar ik kan niet echt vinden waar ik "properties" kan opvragen van de avi? 't Zal vast simpel zijn... :)
Rechtermuisknop -> eigenschappen -> laatste tabblad :?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Computer aansluiten op je TV en het is net een film van TV :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Kan beter, gebruik idd gewoon 2cds. Al ziet het er op een tv idd best redelijk uit, maar t kan beter.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03
Als je zelf encodeert zou ik de kwaliteit nog wat opschroeven.

Full-screen is het wat wazig allemaal
Ik vind de kleur ook wat flets ivm. DVDs.

• Ramon
  • Laatst online: 22:15
sinds wanneer mag dit?

stukjes mp3 mag toch ook niet :? waarom dit wel :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 19:05 schreef Tampie2000 het volgende:
sinds wanneer mag dit?

omdat niemand er nog wat van gezegd heeft :?

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Tips over encoden mag toch wel? Alleen mogen er geen links naar complete films gegeven worden (waar rechten op zitten). Met encoden op zich is nix mis :+

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op dinsdag 16 juli 2002 19:05 schreef Tampie2000 het volgende:
sinds wanneer mag dit?

kleine fragmenten mag wal als ik me niet vergis

• flat
  • Niet online
stukjes mp3 mogen trouwens ook best (ofja, 't wordt hier iig gedoogd, zolang 't als sampletje bedoeld is)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Bedankt voor de input so far, heb er nu weer 1 gemaakt en ik word steeds minder tevreden met 't resultaat.

[url="http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/mum2.avi"]stukje van 1 megabyte[/url]

Kan een "kenner" eens zeggen wat ik kan verbeteren? De bitrate toch sterk omhoog gooien? 't Is weer een film van ruim 2 uur die ik toch graag op 1 cd wilde... :(

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 10:20
erhmz. bij mij crasht mplayer en de explorer als ik da filmpje probeer te draaien :?
andere films doen het wel gewoon goed.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 23 juli 2002 01:09 schreef sarcast het volgende:
erhmz. bij mij crasht mplayer en de explorer als ik da filmpje probeer te draaien :?
andere films doen het wel gewoon goed.
Bij mij geen problemen; gewoon goed openen en lekker kijken...

Mijn mening:

Goed resultaat :)

• spaceboy
  • Laatst online: 04-03 15:39

spaceboy

Op grote hoogte

edit:
laatmaar

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Zelfs dat laatste stuk (mum) ziet er, wat mij betreft, prima uit. Als je het afspeelt op de tv gaat de resolutie toch weer omlaag en worden alle kleine oneffenheden uitgesmeerd.

Owja... waarschijnlijk weer niemand die het gelooft, maar zelfs met een PII 233 en 96Mb RAM (als tijdelijke vervanging voor mijn duron systeempje) speelt DivX PRIMA af (ook full screen) :)

• CoolHead621
  • Laatst online: 22-02 15:21

CoolHead621

Enjoy every moment

IDD goed resultaat! niets meer aan veranderen.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
[reactie op crashende mediaplayer]
wow... da's vaag, misschien niet de laatste codec? hij is gemaakt met divx 5.02.

[reactie op positieve reply's]
thanks, jullie hebben wel gelijk ja, op de tv ziet 't er best aardig uit... 't probleem is dat ik de vob-files van de dvd ter vergelijking heb... da's toch nog net iets scherper/kleurrijker. :)

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 23 juli 2002 01:02 schreef ThePriest het volgende:
Bedankt voor de input so far, heb er nu weer 1 gemaakt en ik word steeds minder tevreden met 't resultaat.
Films die zo lang zijn zou ik persoonlijk op 2 CD's zetten.

Je gebruikt 576x240 als resolutie. Je film is 2.35:1, dat is al zo smal, en dan sla je het ook nog eens op met zo weinig pixels. Ik zou zelf 640x272 doen, en ik heb een periode gehad dat ik alles inzoomde tot 640x288, zodat je wat meer had om te kijken.

Als je voor 2 CD's gaat kan je dan ook nog eens mooier geluid erbij doen. VBR MP3 in hoge kwaliteit, of zelfs AC3.

Zo'n stukje van 8 seconden zegt me eigenlijk niet zoveel. Ik heb films gemaakt die er de hele tijd prima uitzien, maar waarbij sommige stukken (mist) toch debiel blokkig zijn.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Het hang er natuurlijk zoals indirect gezegd vanaf waarvoor je het wil gebruiken. Voor op de tv is een lagere resolutie&kwaliteit heel acceptabel, voor op de monitor als je kritisch gaat kijken niet zo. Als je heel kritsch gaat kijken zie je eigenlijk bij alle divx-jes wel blokjes e.d., maarja, zo kijk je natuurlijk niet naar een film.

Wat ik zou doen: voor eigen gebruik (tv) een wat lagere resolutie, dan krijg je met een lage bitrate nog heel acceptabel beeld. Gooi er een VBR mp3 (lame) of Ogg Vorbis geluid van niet al te hoge bitrate (90 - 100 kbps) bij, en de meeste films passen heel goed op één cd.

Als je de film gaat verspreiden (da's natuurlijk heel evil, mag niet), kun je bij wat langere film beter kiezen voor 2 cd's. Dan kan de resolutie wat omhoog, en de geluidskwaliteit ook.

Overigens zijn sommige films zelf met 2 cd's lastig te encoderen, zoals de kwaliteits-vergelijking van doom9.net laatst uitwees. Daar kwam Xvid overigens iets beter uit als DiVX5, maarja, dan moet je weer een ander codec installeren...

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• cashewnut
  • Laatst online: 09-11-2025
je kunt het beste gewoon moet experimenteren met verschillende bitrates, instellingen, enzovoort. DivX - of welke compressie dan ook - levert altijd wel aan kwaliteit in tov het origineel. sommige mensen leveren liever aan scherpte in, maar dan komen er bij lage bitrates vaak blokken in beeld. anderen hebben liever een minder scherp beeld zonder blokken.

de eerste keer dat ik een DivX film van een dvd maakte was ik pas na 5 of 6 keer tevreden over het resultaat. dat was een film van 1.5 uur, en ik vond dat die nog net op 1 cd kon (resolutie 512x272, bitrate weet ik niet meer), gecodeerd met DivX 3.11 SBC (Gordian Knot). films van 2 uur zou ik dus zoiezo op 2 cd's zetten.

edit: een oud topic omhoog gegooid... the search is to be blamed.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Die films moet je gewoon op 2 cd's doen.
Kost ook geen kont tegenwoordig.

In het circuit hanteert men meestal ook de norm >100 minuten = 2 cd's.

Hogere bitrate dus t ziet er veel mooier uit, ook in actiescenes. Bijkomend voordeel is dat je het geluid gewoon AC3 kunt doen :)

edit: hm, dit is idd een beetje een oud topic, topicstarter zal nu wel klaar zijn met encoden :P

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
oud :Z :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.