Telindus 1121 ADSL ISDN Router VS E-Tech ISDN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30723

Topicstarter
Zoals gebleken is uit mijn vorige topic zal ik een ADSL ISDN-modem dienen te kopen. Hiervoor zijn twee gegadigden in de strijd. Ik zie in deze nieuwsgroep dat de meeste gaan voor de Telindus terwijl Cistron de E-Tech uitlevert. Kijkend naar onderstaande specs en de prijs is de E-TECH beter. Aangezien de meeste voor de Teindus gaan vervreemd mij dat een beetje. Klopt het dat de E-tech beter is, of maakt het niks uit. Ik weet dat de E-Tech op het moment alleen nog maar te gebruiken is als bridge/modem totdat de nieuwe firmware er is.

In eerste instantie sluit ik er thuis maar 1 PC op aan. Later wil ik er eventueel nog een tweede aanhangen. Tevens maak ik gebruik van VPN om het intranet van mijn werk te kunnen benaderen vanaf thuis. Kan dit met beide modems?

Telindus E-Tech
ADSL-modem/bridge Ja Ja
ADSL over Analoog Nee Nee
ADSL over ISDN Ja Ja
Geschikt voor BBned Ja Ja
Geschikt voor KPN Nee Nee
NAT routing Ja Ja
4 poorts 10/100 switch Nee Ja
VPN sessies Nee Nee
VPN passthrough Ja Ja
ISDN fallback Nee Nee
Wireless Nee Nee

Kortom ik ben benieuwd wat nou eigenlijk de betere modem is en waarom de E-Tech goedkoper is dan de Telindus maar toch meer features heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-07 12:23
Ikzelf heb die router nou, in ROUTED mode met een beta firmware 8-)

Het wil allemaal wel aardig, behalve dat gamen nog niet echt lekker gaat (om de zoveel tijd een seconde of meer "Connection Interrupted").

Voor de rest is het een prima ding (al helemaal in bridged mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bedoelde de E-Tech neem ik aan. De E-tech is ongeveer 40 euro goedkoper, maar van de meeste hoor ik dat ze voor de Telindus gaan. Ik ben vooral benieuwd waarom ze hiervoor gaan ipv de E-tech. Ik neem aan dat jij ook een afweging tussen deze twee had gemaakt.

Afgaande op jouw ervaring denk ik dat ik dan inderdaad maar eens ga voor de E-tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 14:19
hier bij ons op de zaak gebruiken we ook tellindus routers. Wij hebben er echter gegantische problemen mee. De router hangt zich 2 tot 3 keer per dag op met een onbekende reden. Ik zou dus voor die E-Tech kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op donderdag 18 juli 2002 09:32 schreef danny230681 het volgende:
hier bij ons op de zaak gebruiken we ook tellindus routers. Wij hebben er echter gegantische problemen mee. De router hangt zich 2 tot 3 keer per dag op met een onbekende reden. Ik zou dus voor die E-Tech kiezen.
ik heb thuis nu de telindus draaien, en die draait nu al een paar weken (heb ook pas net ADSL) zonder dat ik hem heb hoeven te resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan ga ik voor de E-tech. Ik zal eens kijken of de routershop hem kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31605

Ik zou voor de 1121 gaan. Die wordt ook aangeraden door Trueserver/bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cistron zelf levert de E-tech uit. Mede hierdoor en het feit dat hij 40 euro goedkoper is, heb ik deze maar besteld. Router kan voorlopig nog niet, maar dan maakt niet uit. Dat komt later wel. Als Cistron hem zelf uitlevert kan hij niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:21
is het nogsteeds zo dat je met BBNED <--> ISDN een max upload van 256K hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 08:59
Ikzelf heb die router nou, in ROUTED mode met een beta firmware

Het wil allemaal wel aardig, behalve dat gamen nog niet echt lekker gaat (om de zoveel tijd een seconde of meer "Connection Interrupted").

Voor de rest is het een prima ding (al helemaal in bridged mode)
Zou je me kunnen mailen hoe je dat gedaan hebt?
Pagina: 1