Zoals gebleken is uit mijn vorige topic zal ik een ADSL ISDN-modem dienen te kopen. Hiervoor zijn twee gegadigden in de strijd. Ik zie in deze nieuwsgroep dat de meeste gaan voor de Telindus terwijl Cistron de E-Tech uitlevert. Kijkend naar onderstaande specs en de prijs is de E-TECH beter. Aangezien de meeste voor de Teindus gaan vervreemd mij dat een beetje. Klopt het dat de E-tech beter is, of maakt het niks uit. Ik weet dat de E-Tech op het moment alleen nog maar te gebruiken is als bridge/modem totdat de nieuwe firmware er is.
In eerste instantie sluit ik er thuis maar 1 PC op aan. Later wil ik er eventueel nog een tweede aanhangen. Tevens maak ik gebruik van VPN om het intranet van mijn werk te kunnen benaderen vanaf thuis. Kan dit met beide modems?
Telindus E-Tech
ADSL-modem/bridge Ja Ja
ADSL over Analoog Nee Nee
ADSL over ISDN Ja Ja
Geschikt voor BBned Ja Ja
Geschikt voor KPN Nee Nee
NAT routing Ja Ja
4 poorts 10/100 switch Nee Ja
VPN sessies Nee Nee
VPN passthrough Ja Ja
ISDN fallback Nee Nee
Wireless Nee Nee
Kortom ik ben benieuwd wat nou eigenlijk de betere modem is en waarom de E-Tech goedkoper is dan de Telindus maar toch meer features heeft.
In eerste instantie sluit ik er thuis maar 1 PC op aan. Later wil ik er eventueel nog een tweede aanhangen. Tevens maak ik gebruik van VPN om het intranet van mijn werk te kunnen benaderen vanaf thuis. Kan dit met beide modems?
Telindus E-Tech
ADSL-modem/bridge Ja Ja
ADSL over Analoog Nee Nee
ADSL over ISDN Ja Ja
Geschikt voor BBned Ja Ja
Geschikt voor KPN Nee Nee
NAT routing Ja Ja
4 poorts 10/100 switch Nee Ja
VPN sessies Nee Nee
VPN passthrough Ja Ja
ISDN fallback Nee Nee
Wireless Nee Nee
Kortom ik ben benieuwd wat nou eigenlijk de betere modem is en waarom de E-Tech goedkoper is dan de Telindus maar toch meer features heeft.