Toon posts:

utp problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik heeft een probleem. Ik heb 2x 15 meter utp lopen van de hub naar een want contact doos. het vage is dat hij het toen ik hem zo probeerde zonder de draad te leggen de de contactdoos te monteren alles het deed. Nu ik het zooitje gemonteerd en aangelegd heb heeft hij wel connectie athans dat zegt winxp die geeft een 10mbit aan wat goed is en de hub (er brand een lampje). Maar als ik wil pingen dan doet hij nix hij kan niemand vinden op het netwerk. Als ik vervolgends de lap ergens anders in plug dan is er nix aan de hand. Die contactdoos heb ik als volgt aangesloten: t was een gamma isdn contact doos met nummertjes ik neem aan dat die goed staan

1: wit/ oranje
2: oranje
3: wit/ groen
4: blauw
5: wit/ blauw
6: groen
7: wit/ bruin
8: bruin

Ik heb al veel topics afgelezen maar dit is best wel vaag. Iemand nog tips?? (nieuwe kabel is geen tip!)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
volgorde is goed, maar weet je zeker dat bij die ISDN kastjes alle 8 de kabels goed zijn aangesloten? ISDN gebruikt andere paren dan UTP.

Las eerder op GoT dat een tweaker een ISDN opbouwdoos niet kon gebruiken.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

heb je die wandcontactdoos wel goed afgemonteerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja de zooi is goed afgemonteerd. Ik heb allus ook al opnieuw gemonteerd.

Is het misschien een goed ID als ik een andere doos neem???

Verwijderd

Als je in de doos kijkt op welke posities zitten ijzeren contact punten? Of zijn ze alle 8 aangesloten? Want je hebt voor isdn/utp maar 4 aders nodig. Alleen zijn het wel 2 verschillende paren :) Dus als je een isdn inbouwdoos te pakken hebt zou je wel eens pech kunnen hebben.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 17:42 schreef axis het volgende:
volgorde is goed, maar weet je zeker dat bij die ISDN kastjes alle 8 de kabels goed zijn aangesloten? ISDN gebruikt andere paren dan UTP.

Las eerder op GoT dat een tweaker een ISDN opbouwdoos niet kon gebruiken.
ISDN gebruikt pen 3t/m6... computer gebruikt 1,2,3,6 ;)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 16 juli 2002 17:50 schreef martijntje het volgende:
Als je in de doos kijkt op welke posities zitten ijzeren contact punten? Of zijn ze alle 8 aangesloten? Want je hebt voor isdn/utp maar 4 aders nodig. Alleen zijn het wel 2 verschillende paren :) Dus als je een isdn inbouwdoos te pakken hebt zou je wel eens pech kunnen hebben.
Als die wandcontactdoos 1 op 1 is maakt het niet uit of het voor isdn bedoelt is.

1 ---- 1
2 ---- 2
3 ---- 3
4 ---- 4

Ookal zijn het andere aderparen maakt dat niet uit.

Toch :? of heb ik het nou verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
mm ik heb net ff op de doos van die contact doos gekeken :9 (nu al!) en dat zag ik het volgende staan (voor isdn)

3: oranje
4: blauw
5: wit/blauw
6: wit/oranje

isdn gebruikt er dus maar 4 maar ja wat moet ik met de overige ik had zoiets in gedachten

1: wit/groen
2: groen
3 t/m 6 zie isdn
7: wit/bruin
8: bruin

werkt dit of moet ik gewoon een normale contact doos halen??

en eventueel waar moet ik die halen want bij de bouwmarkten hebben ze dus alleen maar van die isdn troep.

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je moet dat hele isdn vergeten. De contactdoos heeft gewoon plek voor 8 aders en die aders moeten over een komen met de met de andere kant van de kabel die in de hub gaat.

1 - 1 => bv groen - groen etc. etc.

Ik heb hier zelf namelijk ook van die contactdoosjes en alles werkt gewoon. Ik denk dat je nu met een van de volgende problemen te maken heb:

1. Kabelbreuk (kabel ergens een harde bocht laten maken, oftewel een knik)
2. Aders in de contact doos niet 1 op 1
3. Aders maken geen contact in de contactdoos

Het zou mooi zijn als je een kabeltester hebt, heb je dat niet dan zou ik punt 2 en 3 toch nog eens goed bekijken.

Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1