[Gentoo+KDE3] Multimedia toetsen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik heb een Azona toetsenbord met multimedia en internet functies er op. In Windows werkt dit allemaal prima, maar in Linux dus niet. Weet iemand of er een tool voor is om deze aan te slingeren?

Bedankt

ps. Kon op google en in de search niets vinden over Linux.

Verwijderd

geen id of daar een dedicated tooltje voor is, maar je zou wel het volgende kunnen doen:

run xev (X EVents) en druk op je multimedia toets(en). Noteer de scancode van deze key

Vervolgens zou je met xmodmap hier een actie aan moeten kunnen binden, als is mij niet bekend hoe....

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op dinsdag 16 juli 2002 17:34 schreef LinuxUser het volgende:
[..]

ps. Kon op google en in de search niets vinden over Linux.
Nou dat lijkt me wel heel erg sterk!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op dinsdag 16 juli 2002 17:48 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me wel heel erg sterk!
niet over dit onderwerp :) typvautje ;)
Op dinsdag 16 juli 2002 17:44 schreef r3b00t het volgende:
geen id of daar een dedicated tooltje voor is, maar je zou wel het volgende kunnen doen:

run xev (X EVents) en druk op je multimedia toets(en). Noteer de scancode van deze key

Vervolgens zou je met xmodmap hier een actie aan moeten kunnen binden, als is mij niet bekend hoe....
Vreemd... Mijn vader wil overstappen op Linux maar hij wil wel zijn multimedia en internet toetsen gebruiken. Had gedacht dat daar vast wel een tool voor was.

Zelf heb ik ook een multimedia toetsenbord, maar gebruik de functies niet echt.

Verwijderd

wat arjanscholl waarschijnlijk probeert te vertellen is dat er tig howto's zijn voor xmodmap, _de_ tool om onder X je keyboard aan te sturen. Er is waarschijnlijk geen howto voor <vul hier uw toetsenbord in> toetsenborden.

De clue ligt dus wederom bij xmodmap. Lees de howto's maar eens goed door vanavond ;)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op dinsdag 16 juli 2002 17:57 schreef r3b00t het volgende:
wat arjanscholl waarschijnlijk probeert te vertellen is dat er tig howto's zijn voor xmodmap, _de_ tool om onder X je keyboard aan te sturen. Er is waarschijnlijk geen howto voor <vul hier uw toetsenbord in> toetsenborden.

De clue ligt dus wederom bij xmodmap. Lees de howto's maar eens goed door vanavond ;)
Oh nee, dat probeerde ik niet te vertellen :P Ik ben een semi-n00b heb daar helemaal geen kaas van gegeten haha ;)

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 17:54 schreef LinuxUser het volgende:

Vreemd... Mijn vader wil overstappen op Linux maar hij wil wel zijn multimedia en internet toetsen gebruiken. Had gedacht dat daar vast wel een tool voor was.
In plaats van dat je tig drivers en tools hebt voor verschillende keyboards, heb je nu 2 machtige tools om het aan de praat te krijgen, werken voor ieder toetsenbord ;)

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

Op dinsdag 16 juli 2002 18:13 schreef r3b00t het volgende:

[..]

In plaats van dat je tig drivers en tools hebt voor verschillende keyboards, heb je nu 2 machtige tools om het aan de praat te krijgen, werken voor ieder toetsenbord ;)
oh ja? hier werkt het niet hoor :(
xev laat geen code zien voor mijn multimedia keys, enkel voor de standaard keys

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 18:26 schreef GrimLord het volgende:
http://lineak.sourceforge.net/
Hee bedankt, hij werkt perfect met mijn MS Internet Keyboard!

Verwijderd

ik gebruik deze: http://ypwong.org/hotkeys/

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

Robert

You have your answer..

Stond volgens mij ook een heel artikel over in de linux Format van juni :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe wijs je met lineak of met xmodmaps de toetsenbord-functies copy (ctrl-c); paste (ctrl-v)of cut (ctrl-x) toe ?
Pagina: 1