Toon posts:

Toolhoogte verschillend bij XP en Win98 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ergens op een testsite een popup over bijna de
hele onderliggende pagina. Alleen een rand aan de onderkant
van de onderliggende pagina is nog zichtbaar.
Nu valt het mij op, dat de rand bij XP groter is dan bij
WIN98.
Ik gebruik IE6. Dat zou betekenen dat ik voor de
positionering rekening moet gaan houden met XP en WIN98.
Klopt dit verhaal, of zijn mijn instellingen voor XP soms anders als bij WIN98 ?
Ik gebruik de functie :
code:
1
2
3
4
5
6
7
function apart(url){
h=screen.availHeight-130;
w=screen.availWidth-10;
NFW=window.open(url,"popup",'scrollbars=1,location=no,directories=no,
status=yes,menubar=no,toolbar=yes,resizable=yes,
width='+w+',height='+h+',screenX='+0+',screenY='+0+',top='+0+',left='+0);
}

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

De standaard skins van XP nemen iets meer ruimte in beslag. Je popup ietsie kleiner maken dus :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08

crisp

Devver

Pixelated

Je kan er sowieso niet vanuit gaan dat iedereen alles standaard heeft ingesteld, laat staan blij zijn met een semi-fullscreen website.
Ik weet niet of het toeval was, maar mijn IE crashte ook behoorlijk op jouw homesite (win95, IE5.5)...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal geen toeval zijn. Moet nog verwijzen naar site voor WIN95. Heb van dit forum truc vandaan om pagina's zonder vraag te sluiten. Denk dat dit verkeerd gaat met WIN95.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 16 juli 2002 18:54 schreef hans_knight het volgende:
Dat zal geen toeval zijn. Moet nog verwijzen naar site voor WIN95. Heb van dit forum truc vandaan om pagina's zonder vraag te sluiten. Denk dat dit verkeerd gaat met WIN95.
Nee hoor, die truuk gebruik ik zelf ook, en werkt prima onder win95. Het was de PC op mijn werk, en ik stond toch op het punt naar huis te gaan, dus heb verder niet gekeken waar het nu precies aan lag. IE sloot af, en het vreemde was dat ik IE niet meer op kon starten daarna, maar misschien was mijn pc al een beetje brak na een hele dag proggen...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Je bent niet de enige met het probleem. Ik weet alleen dat het script werkt met een speler die pas vanaf windows 98 de files kan afspelen die ik gebruik.(MP3, WMA en ASF). Wellicht dat de versie IE van invloed is. Voor mij is het moeilijk testen. Maar hele pagina is vergeven van timers. Wellicht dat daar dan soms problemen ontstaan. Ik test zelf met Win98 en XP-professional op een 366 MB systeem. En dat werkt bij mij goed. Helaas niet bij iedereen. Moeilijk testen dan.
Pagina: 1