Oorzaak rare -waardes van voeding (voltage)

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik ben er misschien achter hoe het komt dat de -voltagewaardes bij sommige computers ongeveer gelijk is aan de + voltage en bij anderen zit hij zelfs in de plus of een te lage min.
Bij mijn vader heb ik goede waardes , maar hier niet, verschil: Hier geen geaard contact... bij mijn vader wel.

Klopt dit? of heb ik het otch niet helemaal goed verzonnen.

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
met rare waardes bedoel ik dus iets zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/itegelaar/tempvolt.GIF

4015Wp west (Dordrecht)

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:41

Sharad R

lurking is an art

HEt aarden help voor een groot deel ja..

maar je voeding moet het ook trekken..
anders krijg je neta ls mij, een te zwakke voeding, dat je ook zulke waardes krijgt...niet in zulke mate, maar toch

btw...ze mogen met 10% afwijken, als ik het goed heb..

The more I learn, the less I know, I just realised

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 19:33 schreef Sharad_R het volgende:
HEt aarden help voor een groot deel ja..

maar je voeding moet het ook trekken..
anders krijg je neta ls mij, een te zwakke voeding, dat je ook zulke waardes krijgt...niet in zulke mate, maar toch

btw...ze mogen met 10% afwijken, als ik het goed heb..
hebbie goed.. kheb zelf een 350 watt voeding, die het makkelijk moet trekken, wordt ook niet te warm, maar dus wel die vage waardes :) wel funnie dat aarde dus de meetstand verhelpt... maar meer ook niet natuurlijk, de voeding zal niet beter gaan werken ofzow ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die vreemde waarden zijn volkomen normaal hoor.
Dit komt puur doordat je sensor chip deze waarden niet kan uitlezen en hier dus gewoon onzin voor uitkraamt.
Maak je dus niet druk over deze getallen want deze kloppen echt wel gewoon hoor.
Wil je nog meer bewijs voor als je mijn verhaal niet geloofd :+ dan kun je altijd nog even een multimeter nemen en eens even aan je ATX connector meten en tot de conclusie komen dat ik gelijk heb.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB