ACPI in de kernel is nu ingeschakeld. Is het ook mogelijk als ik op powerknop (of power knop op toetsenbord) de pc kan uitzetten? Ik heb ACPID gedownload van sourceforge maar wordt niet echt veel wijzer.
een AT kast kopen
We love the smell of innovation in the morning!
... En als je al een ACPI BIOS hebt, en een ACPI capabel PSUtje en MoBo, gewoon de shutdown -h now eens proberen.
Forget your fears...
...and want to know more...
mee eens!Op dinsdag 16 juli 2002 16:59 schreef NoE het volgende:
een AT kast kopen
zeg dan nix...Op dinsdag 16 juli 2002 16:59 schreef NoE het volgende:
een AT kast kopen
misschien heb je hier wat aan: http://www.columbia.edu/~ariel/acpi/acpi_howto.txt
maar zoals ik het zie met google zou het een kwestie moeten zijn van acpid laden en het werkt
ik heb het zelf nog niet geprobeert eerlijk gezegd
Ja hoor, dat doet ie bij mij.
Hoe werkt dat
acpid draait als daemon.
In /var/log/acpid worden de ACPI events gelogd (duh).
Daar kun je dus uitvinden welk event ID er wordt geregistreerd als je op de powerknop drukt.
In /etc/acpi/events/default schrijf je wat er moet gebeuren bij welk ACPI event.
b.v.
event=.power button
action=/sbin/shutdown -h %e
Hoe werkt dat
acpid draait als daemon.
Daar kun je dus uitvinden welk event ID er wordt geregistreerd als je op de powerknop drukt.
In /etc/acpi/events/default schrijf je wat er moet gebeuren bij welk ACPI event.
b.v.
event=.power button
/etc/acpi/events/ heb ik niet, ik gebruik overigens Gentoo. Moet dat iets uitmaken of kan ik gewoon het bestand default maken en er in zetten wat de output geeft?Op dinsdag 16 juli 2002 17:03 schreef AlterEgo het volgende:
Ja hoor, dat doet ie bij mij.
Hoe werkt dat
acpid draait als daemon.
b.v.
event=.power button
hehe.. ik had op z'n minst 1 zo'n reactie verwachtOp dinsdag 16 juli 2002 16:59 schreef NoE het volgende:
een AT kast kopen
Mobo ondersteund wel ACPI, systeem gaat wel uit als ik handmatig halt of poweroff intyp
emerge acpidOp dinsdag 16 juli 2002 17:08 schreef LinuxUser het volgende:
[..]
/etc/acpi/events/ heb ik niet, ik gebruik overigens Gentoo. Moet dat iets uitmaken of kan ik gewoon het bestand default maken en er in zetten wat de output geeft?
rc-update add acpid boot
Dat is alles wat je nodig hebt (/etc/acpi/events/default maakt ie zelf aan), om acpid te laten werken.
Kernel settings:
CONFIG_ACPI=y
# CONFIG_ACPI_DEBUG is not set
CONFIG_ACPI_BUSMGR=y
CONFIG_ACPI_SYS=y
CONFIG_ACPI_CPU=y
CONFIG_ACPI_BUTTON=y
ja, dat werkte... ik heb alleen een andere kernel (2.4.18 dus moest hem zonder dependencies installeren).
ik gebruik ook 2.4.18 met een zooi patches.
Ik heb alleen maar heibel gehad met ACPI in Gentoo-sources.
Ik heb alleen maar heibel gehad met ACPI in Gentoo-sources.
Verwijderd
Hmm ik hab alle stappen gevold voor mij gentoo systeem (MJC sources)
Alles komt zonder foutmeldingen, ook acpid.
Echter als ik cat /proc/acpi/event doe, dan krijg ik terug dat device or resource is busy
Er is ook geen log in /var/log/acpi
Zijn het de mjc's?
Of doe ik iets verkeerd
Alles komt zonder foutmeldingen, ook acpid.
Echter als ik cat /proc/acpi/event doe, dan krijg ik terug dat device or resource is busy
Er is ook geen log in /var/log/acpi
Zijn het de mjc's?
Of doe ik iets verkeerd
Verwijderd
Wellicht even aanpassen in /etc/acpi/events/default
code:
1
2
| event=button power.* action=/sbin/init 0 |
Pagina: 1