Toon posts:

[DC] Nikon Coolpix 885 en WinXP drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*Woest anti-Microsoft gevloek*

Okay, ik ben nu toch echt ten einde raad.

Ik heb sinds 2 weken de Nikon Coolpix 885.
Mooi apparaatje and all. Werkt op alle computers zonder problemen. (ME/2K/XP)
Maarrr...
op mijn Dell Latitude C600 krijg ik hem onder Windows XP niet aan de praat.
Hij herkent het als zijnde een Nikon Coolpix maar in plaats van het model geeft hij '????' weer.
Ik heb de hele wereld afgezocht op nieuwe drivers, andere drivers, oudere drivers, maar niets lijkt te werken.

Als ik het vervolgens handmatig via Device Manager de driver update, zeg ik dat het een 'Imaging Device' is.
Hij komt dan natuurlijk wel stoer zeggen dat ik een compatible apparaatje heb, nl. de 'Nikon Digital Camera Mass Storage Driver'.
Nou, dacht ik. Je moet nu wel heel blind zijn, Bill.
En heel blind is wat hij is.
Hij verdoet mijn tijd eerst met 'Driver Not Digitally Signed' en dan klik ik 'Continue Anyway'.
Dan vraagt hij om de 'ndcBulk.sys' (\system32\drivers\, ik kan geen andere vinden.)
Je hoort hem flink ratelen, de fantastisch vormgegeven 'million dollar' groene balk loopt vol en eindigt met:

Cannot Install this Hardware.

An error occured during the installation of this device.

The driver installation file for this file maybe missing a necessary entry. This may be because the INF was written for Windows 95 or later. Contact your hardware vendor.

:(

Is er iemand die er kan helpen?! Ik weet het niet meer.
Ik ga zo nog even de Win2K drivers proberen, maar dat geef ik toch weinig kans.

En, MOD, wie weet is dit toch meer voor WOS, maar ik hoopte eigenlijk in de eerste instantie iemand te vinden met gelijke ervaringen. (Als je hem maar niet wist, was best veel typen.)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Koop een PCMCIA adapter voor CF kaarten, kost ongeveer 8 euro en je kan razendsnel je foto's overzetten, je hoeft je camera ook niet aan te zetten dus bespaart energie, je kan nu ook andere data op je CF karten opslaan en mocht je ooit per ongeluk een foto wissen kun je hem weer terughalen met een recovery programmatje.

En natuurlijk geen geklooi met drivers meer.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor je antwoord.

Kijk, een workaround heb ik wel hoor. Ik heb nog meer pc's en deze is alleen voor 'on the road'. Dus ik kom er wel aan. Voor zover ik weet kan ik ook gewoon andere data op het smartcardje kwijt.

Probleem is alleen dat de installatie overal gelijk is, maar dat ie hier niet op werkt.

Verwijderd

Topicstarter
*Desparate Kick*