Ik heb een dringende doch wat (voor mij) een zeer lastig probleem.
Ik heb namelijk problemen met mijn harddisken, er worden steeds bad clusers/sectors gecreeerd op mijn harddisken.
En ben ten einde raad.:(
Ik heb nl de volgende configuratie:
Asus A7M266 Motherboard 512Mb DDR geheugen
Athlon Thunderbird 1000Mhz
Promise Fasttrack 100 TX2
1x 30Gb IBM 7200 Aangesloten op Raid controller - Raid 0
2x 80Gb Maxtor 7200 DiamondMax 740 Aangesloten op Raid controller - Raid 0 allemaal los en niet gekoppeld
1x 40Gb Maxtor 5200 Aangesloten op Raid controller - Raid 0
1x 30Gb Maxtor 5200 Aangesloten op IDE - controller
1x Aopen 32x12x48 brander Aangesloten op IDE - controller
1 ICEBerg HD Cooler (dubbele fan)
1x Systeemschijf Cooler (onder IBM 30Gb)
Ik heb altijd veel vertrouwen in IBM-7200 schijven gehad, daar ze destijds altijd als beste getest werden
Maar dit vertrouwen is volledig weg, daar er 5 HD's gecrashed zijn, doordat er Bad sectors/clusters gevormd werden
Uiteindelijk met de leverancier besloten om te wisselen naar Maxtor schijven.
Maar helaas, na 3 maand precies hetzelfde, schijven gaan spontaan op slot tijdens het lezen of schrijven en er worden
bad sectors gecreeerd.
Nu heb ik lang over temperatuursproblemen getwijfeld, maar na volledige cooling van de harddisks worden deze niet meer warmer
dan ongeveer 34 graden.
Soms werden mijn harde schijven niet gezien door de Promise Fast Track kaart, dus er kwam een mogelijke boosdoener bij.
Het gekke is dat de schijven die defect gaan allemaal op deze Fast Track kaart aangesloten zijn.
Ik heb veel contact gehad met IBM en met mijn leverancier, zij doen net of er niets aan de hand is, maar inmiddels weet ik wel beter.
Alle forums op internet spreken erover.
Inmiddels is een van mijn Maxtor 80Gb ook gecrashed, springt steeds op slot, en kan niet meer geformateerd worden
Mijn uiteindelijke vraag is als volgt:
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze beschadigingen op de schijven?
Scandisk kan deze fouten niet herstellen, het enigste wat te doen valt is
Data veilig stellen 2x 80Gb !! en beschadigde bestanden als verloren beschouwen.
Formateren, of opsturen voor garantie
Mijn dank zal groot zijn dat de tweakers die deze problemen ook hebben hun meningen in deze topic filteren.:)
Ik heb namelijk problemen met mijn harddisken, er worden steeds bad clusers/sectors gecreeerd op mijn harddisken.
En ben ten einde raad.:(
Ik heb nl de volgende configuratie:
Asus A7M266 Motherboard 512Mb DDR geheugen
Athlon Thunderbird 1000Mhz
Promise Fasttrack 100 TX2
1x 30Gb IBM 7200 Aangesloten op Raid controller - Raid 0
2x 80Gb Maxtor 7200 DiamondMax 740 Aangesloten op Raid controller - Raid 0 allemaal los en niet gekoppeld
1x 40Gb Maxtor 5200 Aangesloten op Raid controller - Raid 0
1x 30Gb Maxtor 5200 Aangesloten op IDE - controller
1x Aopen 32x12x48 brander Aangesloten op IDE - controller
1 ICEBerg HD Cooler (dubbele fan)
1x Systeemschijf Cooler (onder IBM 30Gb)
Ik heb altijd veel vertrouwen in IBM-7200 schijven gehad, daar ze destijds altijd als beste getest werden
Maar dit vertrouwen is volledig weg, daar er 5 HD's gecrashed zijn, doordat er Bad sectors/clusters gevormd werden
Uiteindelijk met de leverancier besloten om te wisselen naar Maxtor schijven.
Maar helaas, na 3 maand precies hetzelfde, schijven gaan spontaan op slot tijdens het lezen of schrijven en er worden
bad sectors gecreeerd.
Nu heb ik lang over temperatuursproblemen getwijfeld, maar na volledige cooling van de harddisks worden deze niet meer warmer
dan ongeveer 34 graden.
Soms werden mijn harde schijven niet gezien door de Promise Fast Track kaart, dus er kwam een mogelijke boosdoener bij.
Het gekke is dat de schijven die defect gaan allemaal op deze Fast Track kaart aangesloten zijn.
Ik heb veel contact gehad met IBM en met mijn leverancier, zij doen net of er niets aan de hand is, maar inmiddels weet ik wel beter.
Alle forums op internet spreken erover.
Inmiddels is een van mijn Maxtor 80Gb ook gecrashed, springt steeds op slot, en kan niet meer geformateerd worden
Mijn uiteindelijke vraag is als volgt:
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van deze beschadigingen op de schijven?
Scandisk kan deze fouten niet herstellen, het enigste wat te doen valt is
Data veilig stellen 2x 80Gb !! en beschadigde bestanden als verloren beschouwen.
Formateren, of opsturen voor garantie
Mijn dank zal groot zijn dat de tweakers die deze problemen ook hebben hun meningen in deze topic filteren.:)
Glasvezel heeft de toekomst