Toon posts:

Is de kans > dat een HD het de 1ste weken begeeft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds ongeveer twee weken een maxtor D740x-6L en sinds gisteren krijg ik de melding kapoete clusters etc.
Maxtor test gedraaid en inderdaad...fail:(
Nou is mijn vraag: is de kans nou groter dat een schijf het de eerste weken van gebruik begeeft en als ie het eenmaal een maand goed gedaan heeft zal ie de komende jaren wel dan ook wel overleven. Of blijft die kans gedurende een HD leven even groot?
En dan nog iets, ik zie hier veel over kapotte maxtors..is dat nou gewoon omdat die maxtors populair zijn of zijn ze minder dan andere HDs?

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 00:32

M_V

Eerste week is altijd een verhoogd risico, maandagmorgenmodellen begeven het dan. Voor de rest is die hd een van de veiligste, ik dacht 1.1%uitval

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Maxtor wordt veel verkocht dus ook relatief veel uitval. Je moet wel naar percentages kijken.

Als je even zoekt naar m'n post ergens hier, dan kan je lezen dat een 27GB maxtor kaduuk was gegaan na 2,5 jaar of zo. (nog net binnen garantie IIG).

Deze had ik teruggestuurd en een nieuwe teruggekregen. Alleen is deze binnen een maand kaduuk gegaan :(

Omdat het in een server zit en ik ervoor had gezorgd dat de hdd na zoveel tijd down mogen spinnen.... Elke keer dat een hdd bij mij kapot gaat, is om deze reden... Nu doe ik dat dus niet meer. zij blijven maar draaien....

Op de maxtorsite kan je trouwens een diagnoseprogje halen om je hdd te testen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Als er tijdens de eerste weken al bad sectors gevonden wordt is er iets mis met de schijf. (ze zouden er al bij het testen uitgehaald moeten worden)

Terugbrengen en een nieuwe vragen. Is garantiekwestie.

Als de schijf nu al slecht is wil je niet weten hoe betrouwbaar hij over een half jaar is.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 16 juli 2002 16:23 schreef athlonkmf het volgende:
Omdat het in een server zit en ik ervoor had gezorgd dat de hdd na zoveel tijd down mogen spinnen.... Elke keer dat een hdd bij mij kapot gaat, is om deze reden... Nu doe ik dat dus niet meer. zij blijven maar draaien....
Beetje offtopic, maar dat is ook wel te verklaren..
In jouw geval is er niks aan de hand zolang die schijf maar draait..
Na een power-off en na het afkoelen enzo kan hij echter niet genoeg kracht meer opwekken om de schijf weer draaiend te krijgen.
Dit is ook iets wat je vaker ziet gebeuren met schijven in servers.. (raid-5 array's waarin 2 schijven niet meer op willen komen enzo :()