USB HUB van monitor loskoppelen

Pagina: 1
Acties:

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24
ik heb een kapotte philips brilliance monitor; de lijntrafo schijnt kapot te zijn. Nu is het leuke van deze monitor dat deze een USB hub heeft. Ik ben van plan de USB hub, die zich in de voet bevindt, los te halen van de monitor, aangezien zo'n overbodige beeldbuis maar zorgt voor extra gewicht en ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.mastenbroek/h/1.jpg
Om deze monitor gaat het dus, de philips brilliance 107

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.mastenbroek/h/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.mastenbroek/h/6.jpg
de draden die van de printplaat linksboven door het gat de monitor inlopen zijn niet interressant: deze zijn voor de aansluiting van de geintegreerde speakers.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.mastenbroek/h/4.jpg

ik ga er van uit dat de bruine, groene en blauwe draden zijn voor de stroonvoorziening van de hub. Alleen van de zwarte (twee aderige) draad kan ik niet thuisbrengen waar deze voor dient. ik dacht zelf dat het misschien is voor het doorgeven van USB signalen naar de monitor.

-Heeft er iemand een idee waar die zwarte draad voor dient?

-Zou ik de hub kunnen loskoppelen door hem slechts op 220v aan te sluiten of zou de hub op een andere spanning werken?

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 16:16 schreef nimm2 het volgende:
ik heb een kapotte philips brilliance monitor; de lijntrafo schijnt kapot te zijn. Nu is het leuke van deze monitor dat deze een USB hub heeft. Ik ben van plan de USB hub, die zich in de voet bevindt, los te halen van de monitor, aangezien zo'n overbodige beeldbuis maar zorgt voor extra gewicht en ruimte.

[afbeelding]
Om deze monitor gaat het dus, de philips brilliance 107

[afbeelding]

[afbeelding]
de draden die van de printplaat linksboven door het gat de monitor inlopen zijn niet interressant: deze zijn voor de aansluiting van de geintegreerde speakers.

[afbeelding]

ik ga er van uit dat de bruine, groene en blauwe draden zijn voor de stroonvoorziening van de hub. Alleen van de zwarte (twee aderige) draad kan ik niet thuisbrengen waar deze voor dient. ik dacht zelf dat het misschien is voor het doorgeven van USB signalen naar de monitor.

-Heeft er iemand een idee waar die zwarte draad voor dient?

-Zou ik de hub kunnen loskoppelen door hem slechts op 220v aan te sluiten of zou de hub op een andere spanning werken?
die zwarte is een schakeldraad

waarschijnlijk niet ik denk dat het afgetapt word van de voeding van de monitor chek dat ff in de monitor

• nimm2
Op dinsdag 16 juli 2002 16:48 schreef T-Mug het volgende:

[..]

die zwarte is een schakeldraad

waarschijnlijk niet ik denk dat het afgetapt word van de voeding van de monitor chek dat ff in de monitor
in principe zou ik er dus ook nog een schakelaar op kunnen bouwen.

Verwijderd

Misschien voor aarding of zo? Daar worden dacht ik wel eens zwarte draden voor gebruikt (al lijkt het me niet echt nodig bij een USB hub)

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Op dinsdag 16 juli 2002 23:14 schreef CybErik het volgende:
Misschien voor aarding of zo? Daar worden dacht ik wel eens zwarte draden voor gebruikt (al lijkt het me niet echt nodig bij een USB hub)
zie je dat groengele ding? ;)

anyway, het zou kunnen dat dat idd gewoon de voeding van dat ding is, op een normale usb hub zit (meestal) ook een transformatortje... dusssssss

suc6 iig :)

Chriet Titulaer is de man

• nimm2
Op dinsdag 16 juli 2002 23:18 schreef uzer het volgende:

[..]

zie je dat groengele ding? ;)

anyway, het zou kunnen dat dat idd gewoon de voeding van dat ding is, op een normale usb hub zit (meestal) ook een transformatortje... dusssssss

suc6 iig :)
aan de andere kant zit een tranformatortje en een elko die 400 volt aankan. ik denk dat 'ie dus wel geschikt is voor 220 volt. De zwarte dubbeladerige draad zou dus wel goed een schakeldraad kunnen zijn.

edit:
het klikt logischer wanneer ik zeg dat deze monitoren destijds ook zonder hub werden verkocht. dan kan je de hub eerder zien als iets losstaands wat als module later is ingebouwd en onafhankelijk functioneert van de monitor.

anyway... heeft er iemand nog leuke ideeen voor een leuke CASE voor de hub? is het leuk om zo'n ding in een leeg 5 1/4 drive afdekplaatje te bouwen?

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:03
Op dinsdag 16 juli 2002 23:37 schreef nimm2 het volgende:
anyway... heeft er iemand nog leuke ideeen voor een leuke CASE voor de hub? is het leuk om zo'n ding in een leeg 5 1/4 drive afdekplaatje te bouwen?
use ur cre-8-ivity!

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 19:15
deze usb hubjes werken altijd op 5V dus zo moeilijk kan het niet zijn, soms pakt de hub zelfs spanning van de USB ingang ... of is deze optie mogelijk door een brugje te leggen ....

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 19:15
blijkbaar toch geen universeel hubonderdeel in monitor

maar hub electronica bevind zich onder dat metaal ...
Pagina: 1